30x sf175s + gw5000-dt op oost
acoustiek.
In de Saab van mijn ouders moet je bijna schreeuwen als je als voorpassagier iets tegen de achterpassagiers wilt zeggen.
Gewoon ff een losse versterker kopen, die aansluiten op de line-out van je pioneer en die versterker iets harder zetten in vergelijking met je voorspeakers. (die 4x45 watt van je pioneer is namelijk nogal optimistisch opgegegeven, is eerder iets van 4x10 watt ofso). Die losse versterker hoeft niet zo heel veel power te hebben, 2x30 tot 2x50 watt volstaat. Op die manier komt je voor/achter verdeling wat prettiger te liggen
In de Saab van mijn ouders moet je bijna schreeuwen als je als voorpassagier iets tegen de achterpassagiers wilt zeggen.
Gewoon ff een losse versterker kopen, die aansluiten op de line-out van je pioneer en die versterker iets harder zetten in vergelijking met je voorspeakers. (die 4x45 watt van je pioneer is namelijk nogal optimistisch opgegegeven, is eerder iets van 4x10 watt ofso). Die losse versterker hoeft niet zo heel veel power te hebben, 2x30 tot 2x50 watt volstaat. Op die manier komt je voor/achter verdeling wat prettiger te liggen
Maar toch vraag ik mij dan wat af. Want in mijn auto hiervoor had ik ook 2 pioneer boxen (100 of 120 watt) achterin en 2 standaard boxen voorin. En daar gingen in principe elke box net zo hard (prima te regelen met de fader.
Met deze boxen komt er echt bijna geen geluid uit, ook al zet ik de fader helemaal op rear. Toch wel vreemd lijkt mij. Kan het niet zijn dat er een filter ofzo tussen zit?
Met deze boxen komt er echt bijna geen geluid uit, ook al zet ik de fader helemaal op rear. Toch wel vreemd lijkt mij. Kan het niet zijn dat er een filter ofzo tussen zit?
Mischien kortsluiting dan ofso?
Dat er iets echt kapot is?
Ik dacht dat het "niet hard genoeg" ging, maar als er echt heel weinig tot geen geluid uit komt is er iets anders aan de hand denk ik
Dat er iets echt kapot is?
Ik dacht dat het "niet hard genoeg" ging, maar als er echt heel weinig tot geen geluid uit komt is er iets anders aan de hand denk ik
je speakers voor hebben een beter rendement dan je speakers achter.
heb je de fader wel goed ingesteld?
Je kan namelijk met fader de belans tussen voor en achter in stellen.
heb je de fader wel goed ingesteld?
Je kan namelijk met fader de belans tussen voor en achter in stellen.
edit:
ff beter gelezen. Inderdaad een raar probleem. Weet je zeker dat je eindtrap niet kaduk is?
ff beter gelezen. Inderdaad een raar probleem. Weet je zeker dat je eindtrap niet kaduk is?
probeer wel eens andere boxen erop aan te sluiten
Geven ze over het algemeen weinig geluid of alleen weinig bas? Want dan zou het kunnen zijn dat 1 van de 2 speakers verkeerd is aangesloten, in tegenfase feitelijk....
Verwijderd
zet je voor-speakers naar achteren en je achter speakers naar voren. dan weet je of het aan je speakers, acoustiek of aan je pioneer ligt
Verwijderd
volgens mij heb het te maken met 8 ohm en 4 ohm luidsprekers.
de een klinkt dan harder dan de ander.
dit staat waarschijnlijk wel op de achterkant van de speakers.
de een klinkt dan harder dan de ander.
dit staat waarschijnlijk wel op de achterkant van de speakers.
het zijn de ts-1750 cross-axial speakers 17 cm 2-way speakers.
Specs zijn:
Max. power output 150 W
Nominal input power 50 W
Woofer size (ø) 17 cm
Woofer diaphragm material IMPP cone
Tweeter size (ø) 16 mm
Tweeter material UP dome
Damper double
Efficiency (1W/1m) 90 dB
Frequency response 30-28,000 Hz
Misschien dat jullie hier wat mee kunnen! Kan even niet zien wat er op de speakers staat qua ohm, omdat ik donderdag de auto pas weer terugkrijg (garage)!
Specs zijn:
Max. power output 150 W
Nominal input power 50 W
Woofer size (ø) 17 cm
Woofer diaphragm material IMPP cone
Tweeter size (ø) 16 mm
Tweeter material UP dome
Damper double
Efficiency (1W/1m) 90 dB
Frequency response 30-28,000 Hz
Misschien dat jullie hier wat mee kunnen! Kan even niet zien wat er op de speakers staat qua ohm, omdat ik donderdag de auto pas weer terugkrijg (garage)!
Pagina: 1