Laptop als server

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Ik hoop dat deze in dit forum thuis hoort zo niet zeg me dan waar wel!

Ik wil een laptop gebruiken als server voor mijn internetverbinding...waarom? nou omdat de laptop die ik heb verder nergens anders meer goed voor is! |:(

Heeft iemand dat wel eens geprobeerd of praat ik nu onzin?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
waarom niet !
houdt er alleen rekening mee dat pcmcia netwerkkaarten langzamer zijn dan een standaard pci netwerkkaart

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb ooit ook eens een laptop gebruikt voor zoiets, maar dan als test-documentserver. Erg veel grote bestanden erop, en qua netwerk (access time; overdrachtssnelheid) werkte het niet slecht.

Mijn enige probleem was de temp van die laptop: werd een beetje warm en de stabiliteit; elke week wel een reboot nodig (OK er draaide W98 op maar het was ook een test). We draaien nu een grote bak met W2K Server erop....

qua snelheid moet je er zeker een firewall etc op kunnen draaien...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Denk er om dat 2 PCMCIA kaarten nogal warm worden.

een heeft al geen moeite mee , laat staan 2 van die handen warmers

1+1+1 = 1

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Collega's van me gebruiken de laptop van de zaak thuis als internet server.

Waarom: neemt weinig ruimte in, en als de harde schijf uitschakeld hoor je helemaal niets meer.

Verwijderd

Waarom ook niet? Op m'n werk heb ik ooit een laptop gezien die dienst deed als bridge tussen token ring en ethernet, en deed feiloos z'n werk met Windows NT Server.

Je zegt niet welk merk/type laptop het is en welk OS je wilt gebruiken, maar als je NT of 2000 Server neemt, check dan even de hardware compatability list van Microsoft (www.microsoft.com/hcl of zo).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan heel goed, en in principe kunnen alle handige OS-en erop (NT4, Win2K, Linux versies, ...) dus kies een okeej OS bij de CPU en de RAM grootte van het bakje :)

Veel succes!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 911GT2
Relaxt, dan heb ik dus toch nog een taak voor dat ouwe beesje! THNX *D :D

• 911GT2
Op maandag 04 februari 2002 13:28 schreef RefriedNoodle het volgende:
Waarom ook niet? Op m'n werk heb ik ooit een laptop gezien die dienst deed als bridge tussen token ring en ethernet, en deed feiloos z'n werk met Windows NT Server.

Je zegt niet welk merk/type laptop het is en welk OS je wilt gebruiken, maar als je NT of 2000 Server neemt, check dan even de hardware compatability list van Microsoft (www.microsoft.com/hcl of zo).
Ik ga kijken of het me lukt met linux en smouthwall( :? ) ... :)

Verwijderd

Linux & laptops is niet de meest ideale combinatie. Dus als je daaraan wil beginnen, hou er dan rekening mee dat je goed moet zoeken naar drivermodules. Gelukkig is er veel documentatie beschikbaar.
Pagina: 1