Toon posts:

Waarom geen toegang tot W2K-bak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, wie weet waar de fout zit?

Netwerk 3PC's

P75 WinNT40srv (geen SP's) 192.168.0.1
Tevens een PDC (maar de clients loggen lokaal in)
BOKKOBAKW2K Windows2K 192.168.0.2
PIII Windows98SE192.168.0.3

Zit allemaal aan elkaar met BNC (ja, coax ja...)

De hele handel pingt elkaar vrolijk enzo en het sharen van shares gaat ook goed...behalve naar de W2K-bak. Als ik een share probeer te benaderen (van BOKKOBAKW2K), dan vraagt ie om een naam en wachtwoord (vanaf de NT40-bak). Als ik dan een username invul (die ook als user geregistreerd staat op de W2K-bak), dan zegt ie dat ie FOUT IS! Ook als ik als Administrator inlog op de share, dan doet ie het niet!

Vanaf de PIII/W98SE-bak zegt ie alleen maar dat ie de aanmeldingsserver niet kan vinden. (Toegangsbeheer op SHARENIVEAU staat aan alsmede Client for M$ netwerken als login)

Kortom: Waarom accepteert de W2K-bak geen verbindingen? Guest-account staat aan, alle users zijn aangemaakt. (Win98-bak geeft aan dat BOKKOBAKW2K geen externe aanvragen accepteert)

Ik heb het ooit wel eens werkend gehad in deze opstelling....Ik heb vast ergens een instelling vergeten, maar ik weet echt niet meer wat... Wie Helpt?

Ik heb de search gebruikt, maar daar wordt vaak verwezen naar de guest-account of het aanmaken van de juiste user, maar ik heb het idee dat dat juist wel goed zit...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

ff bij user magement guest user enabelen, staat standaart op disabled.

daarom niet.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh...Guest-account staat wel enabled hoor...anders was ik er ook wel uitgekomen (staat trouwens ook in 1e post)

Nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Okeej... Het is al 'opgelost'

De Win98-bak stond nog in een werkgroep, terwijl de rest in een Domein zit... Ik heb maar even alles in een Werkgroep geflikkerd, todat mn 'server'n het GOED doet.

[off-topic]
(dat kreng loopt steeds vast na een tijdje...nu weer even SP5 dr op na de nieuwe install...)

[edit:]
SLOTJEUH!