Toon posts:

Hoe werkt een switch???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag... hoe werkt een switch? Ik weet al dat hij de juiste informatie naar het juiste mac adres stuurt. Maar ik wil graag weten hoe hij precies werkt... Iemand die een goede site weet? En dan vooral een site waar ze het heel precies beschrijven?

bvd

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Is zoeken nu zo moeilijk?

http://www.howstuffworks.com/lan-switch.htm

Edit: Het wordt zelfs nog keurig uitgelegd aan de hand van het osi model.

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken is niet moeilijk.. Maar waarom zou je zoeken als hier een boel gebruikers zijn die je het antwoord zo kunnen geven?

by the way ik zoek eigenlijk iets nederlands want mijn engels is slecht

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Omdat dat lui overkomt. En een vraag posten duurt net zo lang als searchen op google.

Geen beurs, geen tempo

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

En zonder engels kom je helemaal nergens.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Op maandag 04 februari 2002 12:50 schreef sieve het volgende:
Zoeken is niet moeilijk.. Maar waarom zou je zoeken als hier een boel gebruikers zijn die je het antwoord zo kunnen geven?
Oei.. Da's een zeer fout antwoord.. Waarom moeten anderen moeite gaan doen omdat jij dat niet wilt?

Verwijderd

de eerste keer dat vakliteratuur in goed nederlands staat moet nog voorkomen, ik snap bijv. boeken van microsoft beter als ze in het engels zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En samengevat in het Nederlands:

Een switch is een apparaat dat op laag 2 van het OSI model werkt, namelijk via MAC adressen. De switch heeft een tabelletje met MAC adressen en poorten. Via de aangesloten poorten leert de switch welk(e) MAC adres(en) op welke poort(en) aanwezig is/zijn. Bij ontvangst van een pakketje data verwijdert de switch enige data uit de header (zeg maar adres), zodat het MAC adres van de geadresseerde overblijft. Dit zoekt de switch op in z'n tabel en stuurt het pakketje door naar de bijbehorende poort. De andere poorten krijgen de data dus niet. Hierdoor kan een switch voor een rustiger netwerk zorgen, omdat data alleen tussen de poorten gaat waar het voor bedoeld is. Dit in tegenstelling tot een HUB, die alles klakkeloos over alle poorten stuurt.

De belangrijkste lagen van het OSI model inzake dataverkeer zijn:

laag 3 : werkt via logische adressering (TCP/IP adres e.d.) Router bijv.
laag 2 : werkt op fysieke adressering (MAC adres). Switch.
laag 1 : stuurt alles door (bijv HUB).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
jemig ik vraag niet of jullie willen zoeken voor mij.... Antwoord please alleen als je wat weet |:(

Verwijderd

Topicstarter
thnx microkid daar heb ik wat aan

• Microkid
  • Laatst online: 16:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 04 februari 2002 13:00 schreef sieve het volgende:
thnx microkid daar heb ik wat aan
Ach ja, laat die anderen maar brullen |:( , ik geef gewoon antwoord. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Wij verwachten toch wel een heel klein beetje eigen initiatief. GoT is niet je moeder die je rotzooi opruimt en onthoud waar je wat kan vinden ed.
Plus HA is nog het verkeerde forum voor je vraag ook.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.