[chello] sommige sites doen het niet

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Heren en mischien dames. Sommige sites doen het niet bij mij. B.v. tweakers.net. Ik dacht zelf dat het een dns probleem was, maar nadat ik de dns servers van xs4all heb gebruikt was het probleem nog niet opgelost. Het vreemde is dat als ik het vertaal siteje van altavista.com gebruikt ik de site wel kan zien. Dus altavista kan hem wel openen. Rest mij nog te vertellen dat ik een chello gebruiker in rotterdam ben, en dat alls dhcp is bij. Geen tweede nic. Gewoon een standaard pc. Iemand anders dit probleem, of beter nog de oplossing

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

misschien,

Kijk eens of je ipadres tussen de 80.xxx.192.xxx en 80.xxx.198.xxx ligt, zo ja, dan heb je waarschijnlijk last van het weloverbekende proxyprobleem. (<<-van Chello Red. :r )

Zet in dat geval de proxy handmatig op proxy.rott.chello.nl 8080, grote kans dat alles nu wel werkt.
suk6

• spider
Klopt inderdaad. Zit nu op het werk, maar ik had een ip adres in die reeks. Maar hoe dat zo ?

Want ik had chello gebeld en die konden mij niet helpen.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 13:33 schreef spider het volgende:
Klopt inderdaad. Zit nu op het werk, maar ik had een ip adres in die reeks. Maar hoe dat zo ?

Want ik had chello gebeld en die konden mij niet helpen.
Dat komt omdat daar voornamelijk mensen zitten met geen verstand.. Dus vrij logisch dat ze dit niet aan jou kunnen vertellen ;) :+

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 13:44 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Dat komt omdat daar voornamelijk mensen zitten met geen verstand.. Dus vrij logisch dat ze dit niet aan jou kunnen vertellen ;) :+
grote lol >:)
Volgende keer moet je vragen om maar gelijk doorgeschakeld te worden naar de 2de lijns ...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Tip1:Proxy uitzetten
Tip2:DNS servers van andere providers in je lijst zetten

:)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Op maandag 04 februari 2002 20:19 schreef 2Dutch het volgende:
Tip1:Proxy uitzetten
Tip2:DNS servers van andere providers in je lijst zetten

:)
Heb jij dan van alle andere providers de dnsen :?

• spider
Dat proxy verhaal werkt erg verlichtend. Hij doet nu veel meer sites maar sommige nog steeds niet.

Wat ik geprobeerd heb is in iedergeval met ipconfig /release van dat verdomde 80 reeks ip adres te komen. Maar dat hielp niet

Ook had ik al geprobeerd om een andere dns server te queryen (die van xs4all). Maar ik kreeg nog steeds die sites niet binnen, Die dns adressen kan je gewoon bij de diverse support sites krijgen op de verschillende betaalde en gratis providers.

Ik denk persoonlijk dat het een router probleem is bij chello zelf. Hij routeerd bepaalde ip adressen niet.
Terwijl hij ze wel kan queryen. Ten minste als ik ping chello.nl doe. Komt daar een ip adress uit. Dat ik die dan niet kan pingen komt denk ik niet door een dns maar door een routeer probleem.

Iemand ?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 13:25 schreef spider het volgende:
Wat ik geprobeerd heb is in iedergeval met ipconfig /release van dat verdomde 80 reeks ip adres te komen. Maar dat hielp niet
Als je dit op dezelfde nic doet dan werkt het inderdaad niet, misschien als je een andere nic op de com21 zet, dat je dan een héél ander ip krijgt. ik wel tenminste

• spider
Ik heb drie verschillende nics gebruikt. Vier computers met hun eige nic (dus 7 nics) en allemaal het zelfde ip adres. Of ik heb verdompd veel ongeluk dat ik dat ip adresje krijg. Of de kabel moden heeft het mac adres waarop de dhcp zijn ip aan hangt.

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Hetzelfde verhaal heb ik casema. Yahoo.com en startpagina.nl doen het van geen meter........

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Pagina: 1