[OC] Duron 800 kado, wat kan ik ermee?

Pagina: 1
Acties:

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Mijn buurman heeft een nieuwe proc in zijn PC gezet. (ik heb hem er eigenlijk ingezet, maar ja...) Nu heb ik zijn oude Duron 800 meegekregen.
De potloodlijntjes zijn al gezet en ik heb een Asus A7V met DIP-switches en BIOS multiplier. Hoe ver denken jullie dat ik deze proc kan krijgen?
Vanavond ga ik beginnen met 900. Mijn mobo blijft geloof ik stabiel tot 116 Mhz FSB (KT133 chipset). 9x116= 1014 Mhz. Kan ik de multiplier nog verder omhoog schroeven?
Een Duron 800 draait standaard op 1,6 volt. Ik kan hem makkelijk omhoogschroeven naar 1,75 of hoger.
edit:
zoektocht op internet wijst mij uit dat 1,825 volt het maximum is. Gezien het feit dat mijn PSU er altijd 0,05 volt boven zit kom ik dus op 1,875 volt uit.

Wat raden jullie aan?

Alles mag, zolang mijn mobo maar heel blijft :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:10
Gewoon proberen joh.

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Dat was ik ook van plan... Ik kan op internet alleen heel weinig vinden over het overclocken van een Duron 800... MAar heel weinig mensen hebben dat gedaan. Voor OC'ers zijn de 600-650 series in trek en naderhand de thunderbirdjes. Hoe ver zou ik kunnen komen?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:46
Zie sig :)

Goede koeler gebruikt, met 8 cm fan op 7 volt. Gewoon L7 bruggen verbonden -> 1.85 V. Toen met CPUfsb aan de gang gegaan...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Mijn Duron 800 komt tot 935 (110 x 8.5)

FSB 1 stap hoger: bak doet niets
MP 1 stap hoger: bak doet niets

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

die van mij wilde niet boven de 1000 uitkomen. (998 om precies te zijn :). Maar je moet het gewoon proberen..

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik heb op een site gelezen dat er twee manieren zijn om aan de slag te gaan:

1. Op normale voltage OC'en. Als hij niet meer opstart voltage iets hoger. weer OC'en tot max, dan voltage omhoog enz enz...

2. Mobo op hoogste voltage zetten. Dan MP zo hoog instellen dat hij nog stabiel loopt, daarna voltage langzaamaan omlaag brengen tot het laagste stabiele voltage.

Wat hebben jullie gedaan?

Verwijderd

Mijn Duron 800 draait @1000 (stil) of @1066 (FOP38 12volt)
Zie [topic=286884/1/25]

Verwijderd

iig goede cooler, bak evt openhouden en een progje met temp + beveiliging draaien, alhoewel alsstie doorfikt is dit binnen enkele seconden ( soms < seconde!) dus meestal ben je te laat! en van boven naar beneden, voltage hoog, daarna steeds stapje terug.

we lezen het resultaat wel hier neem ik aan?!

succes

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Uiteraard lezen jullie hier hoe ver ik kom. Ik gebruik een coolermaster cooler die de Duron standaard rond de 42 graden houdt.
Het maakt me niet zo veel uit wat er met de Duron gebeurd, maar ik wil hem wel onder de 70 graden houden. Misschien een graad of 65.
Ik gebruik Asus PC Probe om de temp bij te houden.

Het is in principe pure spielerei en het is niet mijn bedoeling om hier een duurzame oplossing van te maken. Ik wil gewoon een beetje rommelen en kijken hoe ver ik kom. Mijn Pentium 200 MMX draait ook heel strak op 275 Mhz. Nu ga ik dus eens een Duron overclocken. Mijn eigen Duron ligt netjes in een zakje te wachten tot het kadootje kapot is.

Verwijderd

Ik heb ook een duron 800 hij loopt nu op 1088@ 1.85v (8*136) maar wil de overclock bios van mijn msi k7t turbo er op gaan zetten en kijken wat hij dan doet.. kan ik namelijk 1,95v geven heb trouwens een Alpha PAL 8045 met een enermax fan er op (fijn ding!! kan zelf instellen hoe snel hij gaat lopen...) full load rond de 40graden.

zou het helpen als ik nog meer volt er door heen zou jagen?

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 18:34
Mijn Duron 800 loopt zonder enige problemen op 1000Mhz (10x100) op een Abit KT7 Raid en als cooler een FOP32

Zolang de potloodlijntjes maar netjes zijn en je de cpu goed koelt moet je een heel eind komen.

Van FSB overklokken houd mijn combo niet...

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Het ziet er mooi uit voor dit Duronnetje. 1 Ghz moet te halen zijn. Ik zal hem flink opwarmen als ik thuis kom :)

Mijn eigen Duron loopt al een hele tijd op 1,55 volt in plaats van 1,6. Ik denk wel dat een stap van 1,85 naar 1,95 volt wat extra snelheid mogelijk moet maken... Je Alpha cooler lijkt het goed te houden, dus dat is ook geen probleem.

Verwijderd

kheb een 650je die al tijden prima wil op 900 @ 1.85v.
Hoger kan wel maar dan wordt ie me toch echt wat te warm.
@933 wordt ie instabiel maar dat kan ook door de warmte komen :)

ding is gekoeld met een GlobalWin Fop 32-1, die naar mijn smaak nog net iets teveel herrie maakt :P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
kt7 kan niet goed op een hoge FSB daggik

Verwijderd

Mijn Duron 800 loopt ook stabiel op 10x100, op een MSI K7t Pro 2-a (Kt133), en idd, FSB overklokken houttie niet van, verder geen voltage mod oid, maar volgens MBM geeftie 1.94 Volt. Is 39 graden met }:O ... maximale wat ik er ooit uit gehaald heb is 1050, maar dan istie niet stabiel...
Suc6

edit:
Typo's

Verwijderd

ik kan niet verder dan 935,
als ik een stappie hoger ga, blijft tijdens het opstarten van windows hangen :(
iemand een idee hoe ik verder kan? of is this the end?\

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 15:57 schreef mazerati het volgende:
ik kan niet verder dan 935,
als ik een stappie hoger ga, blijft tijdens het opstarten van windows hangen :(
iemand een idee hoe ik verder kan? of is this the end?\
Wat zijn je instellingen?

Ik weet niet wat je al gedaan hebt, maar je kan het volgende doen:

Vcore verhogen.
FSB iets omlaag en Multiplier een stap hoger zetten.
Koeler controleren (temps controleren. Te hoge temp => vastlopen)
beter airflow in je kast maken.

Verwijderd

nou het hier toch over durons gaat...
ik heb een duron 900, en kan alleen de multiplier omhoog schroeven. Ja, ik heb em geunlockt... hoe kan ik die mp nou omhoog krijgen???

Verwijderd

GEWOON OPSCHROEVEN HIJ WAS TOCH GRATIS >:)

Als het begint teroken weet je wel dat je moet stoppen >:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Hmmm, ik zou het zonde vinden, express zo ver overclocken dat ie stuk gaat... Maar ja, mensen kijken tegenwoordig niet op een duronnetje meer of minder. Doe mij ook maar zo'n buurman. Ik kreeg van de buurvrouw btw nog 2 486's toen ik daar een machine had neergezet...hmmja ook leuk. Zeg eens waar woon jij ik ga aan de andere kant van die buurman van jouw wonen ;)

En ach die proc...doe dan nog wat leuks, maak een filmpje als THG >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 16:16 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Zeg eens waar woon jij ik ga aan de andere kant van die buurman van jouw wonen ;)
Sorry, aan de andere kant wonen al mensen. Staat op het moment volgens mij geen huis vrij in deze buurt ;)
Als het aan mij ligt gaat die proc niet kapot. Ik wil gewoon een beetje spelen. En mijn moederboord mag ook niet te warm worden, want als ik klaar ben met spelen gaat mijn eigen Duron weer terug en ik krijg geheid ruzie als ik het moederboord vern**k... Dan mag ik een nieuwe kopen en daar heb ik het geld niet voor :P

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Hmmm, ik zou het zonde vinden, express zo ver overclocken dat ie stuk gaat... Maar ja, mensen kijken tegenwoordig niet op een duronnetje meer of minder. Doe mij ook maar zo'n buurman. Ik kreeg van de buurvrouw btw nog 2 486's toen ik daar een machine had neergezet...hmmja ook leuk. Zeg eens waar woon jij ik ga aan de andere kant van die buurman van jouw wonen ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik snap er echt de ballen van! mijn duron wil niet hoger!
dit zijn mijn settings: 9.0x105=945 en hij is 40 graden, ik heb een prima air flow in mijn case! ik kan er e.v.t nog een cooler bij gooien. maar als ik ook maar 1 stappie verder wil blijft hij tijdens het opstarten van windows hangen. hoe verander ik de voltage en op welke stand moet hij dan?

offtopic:
tot hoe ver kun je een geforce 2 gts opvoeren?

Verwijderd

offtopic:
tot hoe ver kun je een geforce 2 gts opvoeren?
Ik had net bijna mijn GF3 T5 Deluxe asus
Ietsje tever opgevoerd Hij gaf een beetje zwart beeld maar deed het later weer op lagere core :)

Verwijderd

mij Duron 800 loop op het moment 7 * 143 = 1001 Mhz op 1,7V en volledig stabiel. ik kan mijn mp vast ook nog wel verhogen, maar mijn FSB niet meer. hij wordt trouwens 50 graden met een coolermaster. aangezien jij niet de kt133A hebt zal zo'n hoge fsb voor jou niet haalbaar zijn, maar de 1 Ghz makkelijk, hoger ook wel, je duron kan max ongeveer 90 graden worden

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Geef em aan mij!

Ik wil gaan testen met een peltier!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ok, ik ben net begonnen. Mijn Vcore is nu 1,92 Volt. Ik ben begonnen met een multiplier van 10, hij draait nu dus op 1000 Mhz. Volgens WCPUID 1008.98 om precies te zijn. Temp stressed (na een half uur }:O ) 55 graden.

Ik kan nog verder gaan, maar ik heb vanavond geen tijd.

Morgen meer!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou mensjes, Mr_OBB heeft leuk werk geleverd, want ik kan mededelen dat mijn ( ;) ) PC nog steeds soepel loopt. En hij wordt niet te heet!!!
}:O graast nu trouwens ook een stuk harder :)

edit:
foute smiley

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Duron 800@1000... (8>
Op 1,89V. 10X100...
Case 20C. CPU 41C. stressed.
Standaard Coolermaster.
Abit KT7 bordje.

Loopt superstabiel. (paar uur cpu-lite erop. e.d.)
Krijg hem met geen mogelijkheid stabiel op hogere frequentie,ook al verhoog ik het voltage tot 1,92V.
Boot ook nog op 1100,maar kom Win. dan niet meer in. :(

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

mijn 800 loopt op 950 (9,5X100) rete stabiel ga nog wel ff 10 x 100 proberen maar moet dan eerst ff voltage aanpassen. :)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 19:20
kijk op http://www.overclockers.com/ in de cpu database onder Duron 800

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Ik merk dat mijn broertje ( ;) ) ook al gereageerd heeft.

De PC draait inderdaad redelijk stabiel, maar na langer gebruik reboot hij ineens. Ik laat hem even op deze snelheid (10x100) draaien, want op zich is dit goed genoeg. Ik hoop dat hij een beetje stabiliseert als hij een tijdje op High-Voltage heeft gelopen.

Ik wil nog wel een keer proberen of hij met een hogere MP nog wil booten en of ik de FSB wat omhoog kan schoppen. Meer nieuws dus later.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:10
Je kunt natuurlijk ook ff de FAQ lezen ;)

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 11:38 schreef Phreak het volgende:
Je kunt natuurlijk ook ff de FAQ lezen ;)
Ooh jee.... Krijg ik nu een slotje? ;) :P

Ik heb dit topic ff geopend om er achter te komen wat ervaringen van tweakers zijn, omdat over de Duron 800 niet zo veel te vinden is. Daarnaast wil ik jullie natuurlijk laten meegenieten van mijn eerste AMD overclock successen 8-)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Ik zou zeggen zet een aardige koeling erop en ga tweaken tot dat je niet verder kan...

Verwijderd

Proberen, maar als ie kapot gaat is het niet onze schuld. :Z
ik zelf zou het niet doen ! :9

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 14:03

wij

7.5x138=1035mhz (ik heb die andere bruggen ook ingekleurd zodat hij gelijk op 1,8 volt boot) en in de bios staat ie op 1.825 volt. 100% stabiel.

Verwijderd

Waarom is er zo'n hoge voltage nodig?, als ik mijn duron op 10*100 zet draaid hij stabiel op 1,65 Volt. ik zag bij sommige een voltage staan van ergen in de 1,9 Volt en 1,85 Volt. niet een beetje overdreven??

• Memendo
  • Laatst online: 09:42

Memendo

V4-power/Team BSD

Je kan het nooit weten hoever je zult komen, das per CPU verschillent. In PMG zou zo'n topic als dit dus ook al lang dicht zijn gegooid omdat he gewoon nutteloos is, niemand weet hoever jou CPU zal gaan als je het niet probeert!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 13:01 schreef memendo het volgende:
Je kan het nooit weten hoever je zult komen, das per CPU verschillent. In PMG zou zo'n topic als dit dus ook al lang dicht zijn gegooid omdat he gewoon nutteloos is, niemand weet hoever jou CPU zal gaan als je het niet probeert!
Neej maar als je van 10 man hoord dat 1000 mhz het max is dan kan het mischien 1050 zijn maar dan zal het waarschijnlijk op zijn!!! mischien zelfs wel 950 maar dan heb je een idee hoever je kunt komen.... en met welk voltage, stel ik iedereen zegt met 1,96 kom je op 1000 en als je het op 1,9v zet kom je op 1022 whatever dat is toch tips uit wisselen... en het klopt dat het per processor kan verschillen (het verschilt zelf ook nog :P) maar globaal gezien zijn ze ongeveer het zelfde.!>!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17

Epsilon

je had een kt133 zei je?
dan zal je die 116mhz fsb niet gaan halen denk ik. 110 op z'n hoogst.
Pagina: 1