Discman op autoradio... Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik zou graag cd's afspelen in de auto. Nu heb ik een oude radiocassette in de auto en een discman. Zijn er mogelijkheden om de diskman aan de radio te koppelen zodat ik cd's af kan spelen?

Beperkingen: radio en discman moeten heel blijven...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Er bestaan convertors die eruit zien als een cassettebandje waar een snoer aan zit.
Die steek je in het cassettedeck van jouw autoradio en het stekkertje gaat vervolgens in de discman.

Mooier zou zijn als die radio een tulp-ingang heeft. (betere kwaliteit) :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

MEt zo'n speciaal cassettebanje waar een snoertje aan zit dat je in gewoon in je discman steekt :)

Weet niet hoe die dingen heten :P

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
http://www.sonystyle.com/electronics/prd.jsp?pid=279
Hier staat zo'n cassete waar je je discman aan kan hangen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die bedoelde ik, ik kon alleen niet op de naam komen. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ze verkopen ze o.a. bij Conrad en Halfords :)

webOS all the way!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:42
Die dingen kun je ook bij de conrad bestellen

edit:
net te laat

Verwijderd

Ik gebruikte vroeger een bandje met daaraan een mini-jack aansluiting die ik aansloot op koptelefoon uitgang van de discman. Om batterijen te besparing sloot ik een adapter aan op de 12v aansluiting (of is het 7v?) van de aansteker en sloot die aan op de voeding van de discman. Hoeft nu niet meer want heb een autoradio met cd-speler, maar het werkte vroeger perfect!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Je kan zo'n bandje ook zelf maken. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Je neemt een leeskop uit een oude cassetespeler en maakt die vast in een oude cassete.

Je maakt dus de cassete open en stopt de leekop, die ongeveer 1 cm breed is en precies in je cassete past.

Vervolgens soldeer je een minijack kabeltje aan de aansluitpunten van de leeskop en het werkt...

Klonk prima en was een stuk goedkoper toen dan de 'oplossingen' van Sony en natuurlijk leuk om te doen. Jammer dat er toen nog geen schockproof CD-spelers waren. Die van mij sprong continu over.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mr_obb schreef op 04 February 2002 @ 12:49:
Je kan zo'n bandje ook zelf maken. Heb ik jaren geleden ook gedaan. Je neemt een leeskop uit een oude cassetespeler en maakt die vast in een oude cassete.

Je maakt dus de cassete open en stopt de leekop, die ongeveer 1 cm breed is en precies in je cassete past.

Vervolgens soldeer je een minijack kabeltje aan de aansluitpunten van de leeskop en het werkt...

Klonk prima en was een stuk goedkoper toen dan de 'oplossingen' van Sony en natuurlijk leuk om te doen. Jammer dat er toen nog geen schockproof CD-spelers waren. Die van mij sprong continu over.
beetje late kick ;) maar heb je (of iemand anders) daar misschien ook een linkje oid waar staat uitgelegd hoe dat moet? IK heb net al ff wat geprutst met een leeskopje en een oud cassettebandje, maar ik weet niet precies hoe groot de afstand moet zijn tussen dat leeskopje en de leeskop van de radio. En misschien moet ik nog ergens anders op letten, want als ik hem nu in mn (autoreverse) autoradio doe gaat ie aldoor van kant wisselen ofzo, althans dat probeert ie en hij blijft dus ratelen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ook al is het een enorme kick; ik heb jaren terug ook zoiets in elkaar geflanst.

de afstand is 1 - 2 mm (hangt een beetje van de koppen af)

Dat je radio wil wisselen kan komen doordat er geen "tegendrukcompensatie" in zit.
Je radio wil een bepaalde druk zien van het bandje. In jouw "gepruts" zit dat denk ik niet.
Teveel druk is ook niet goed btw.

Even tweaken dus... en kijken of je het loopwerk in het lege bandje een beetje kan klemmen met iets.

Wise enough to play the fool

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

als je hem zelf gaat bouwen, en je een oude casettespeler sloopt.
moet je natuurlijk wel de record kop gebruiken.
en dus niet de lees kop.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 09-07-2003 00:39 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
damster schreef op 09 July 2003 @ 00:36:
als je hem zelf gaat bouwen, en je een oude casettespeler sloopt.
moet je natuurlijk wel de record kop gebruiken.
en dus niet de lees kop.
hmmz... ik had dus wel de leeskop gebruikt........ nu ik er zo over nadenk lijkt het me idd ook wel logischer om de recordkop te gebruiken.

Maar over die tegendruk, dat lijkt me al een stuk lastiger worden. Misschien dat ik nog iets kan maken door de tape erin te laten zitten, of iets met een elastiekje ofzo.

Verwijderd

De recordkop is de leeskop in veel gevallen, jullie bedoelen de wiskop en deze is makkelijk te onderscheiden aan de twee draden ipv 4.

Verwijderd

En meestal is hij wit (de wiskop) ipv chroomkleurig (de lees/schrijfkop) bij de meeste (budget) cassetteloopwerken... Bovendien staat de wiskop uit lijn (nét vóór de schrijfkop) terwijl de lees/schrijfkop in het midden van het loopwerk zit...

http://www.ecs.umass.edu/mie/labs/dacs/images/tape.jpg

Monday 04 February 2002 12:49 Woei!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 02:40 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Veel mooier maar niet helemaal legaal ;) : klein FM zendertje bouwen (paar mWatt is genoeg), en daar je discman oid op aansluiten.
Is waarschijnlijk nog beter van kwaliteit ook dan zo'n tape...
Als je dan stereo wilt zal het wat ingewikkelder worden. Online zijn er zat schema's te vinden, en ook bouwkits...

Dan kunnen je vrienden in een andere auto die in de buurt rijdt ook gezellig meeluisteren.

Alles kan stuk.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Pagina: 1