Toon posts:

VMware op een Windows 2000 Advanced Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg VMware Workstation 3.0 half werkend op een Windows 2000 Advanced Server.

VMware zelf werkt wel, maar enkele functies van het host-OS werken dan niet meer (DHCP Server en NAT via R&RAS).

Is dit een bekend probleem? Aangezien VMware Workstation 3.0 helemaal niet bedoeld is om op servers te draaien? En is er gewoon een oplossing voor (buiten het feit om even de VMware Server versie te kopen)?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
UHMM ik heb wel vmware draaiend gehad op een server en ik dacht dat de DHCP van de client wel werkte van de host weet ik niet maar heb je wel de nieuwste versie van VMware dit wil wel eens helpen..

Ik had trouwens een gewone versie .....

Verwijderd

Schakel de VMware DHCP-server op de host uit.
Vervolgens zou je je clients via Bridged Networking of NAT werkend moeten krijgen.

Ik heb een router (dhcp server ook) met daarachter een pc met vmware. Als ik de Guest bridged maak zit hij ook achter de router op hetzelfde netwerk en dus krijgt ie een IP.
De router kan al NAT, dus...

Als je DHCP/NAT pc zelf vmwarepc is, zul je dus NAT moeten gebruiken.

NAT + Bridged is ook mogelijk door de guest 2 virtuele netwerkkaarten te laten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Schakel de VMware DHCP-server op de host uit.
Vervolgens zou je je clients via Bridged Networking of NAT werkend moeten krijgen.
Bedankt... dit was de oplossing 8-)