Toon posts:

[RH7.1] internet wil niet lukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb redhat7.1 geinstalleerd en de modem ingesteld, nu wil ik een verbinding maken en er gebeurt het volgende: de modem begint in te bellen, er komt een verbinding maar als mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden gecontroleerd klapt de modem er uit.

Kan het zijn dat Linux niet overweg kan met grote en kleine letters, mijn gebruikersnaam en wachtwoord is namelijk een combinatie van hoofdletters kleine letters en cijfers.

In windhoos werkt alles prima en ik heb de ervaring dat als je in windhoos een verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord opgeeft dat de modem er ook uitklapt.

Weet iemand hier iets op ?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op maandag 04 februari 2002 12:02 schreef doehetzelver het volgende:
Ik heb redhat7.1 geinstalleerd en de modem ingesteld, nu wil ik een verbinding maken en er gebeurt het volgende: de modem begint in te bellen, er komt een verbinding maar als mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden gecontroleerd klapt de modem er uit.

Kan het zijn dat Linux niet overweg kan met grote en kleine letters, mijn gebruikersnaam en wachtwoord is namelijk een combinatie van hoofdletters kleine letters en cijfers.

In windhoos werkt alles prima en ik heb de ervaring dat als je in windhoos een verkeerde gebruikersnaam/wachtwoord opgeeft dat de modem er ook uitklapt.

Weet iemand hier iets op ?
Linux is idd case sensitive ( :? ) dus je moet zowel hoofdletters als kleine letters goed intypen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En als je helemaal slim doet, neem je gewoon, een username met kleine letters, zoals het hoort.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 04 februari 2002 12:33 schreef blaataaps het volgende:
En als je helemaal slim doet, neem je gewoon, een username met kleine letters, zoals het hoort.
Da's niet helemaal waar. Username mag in zowel gewone, als hoofdletters ingetikt worden, of in 'mixed case' alleen het wachtwoord is casesensetive..
In het geval van allemaal hoofdletters, gaat 'ie er vanuit, dat je alles in hoofdletters intikt.. Maf is trouwens, dat 'root', en 'RooT', als iets anders wordt gezien ?
Username ROOT wordt wel weer gewoon geaccepteerd.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt