[GBA] Nieuwe engine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
AGB Games is een nieuw development team, en het is zo te zien een goeie. AGB Games heeft een nieuwe game engine ontwikkeld voor de GameBoy Advance waarmee ze 3D games kunnen maken, met polygonen dus! Nu is het alleen nog de bedoeling dat uitgevers de engine willen kopen.
Hier paar screens:

Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7711
Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7712
Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7714
Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7717
Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7718
Afbeeldingslocatie: http://infobind.dgnet.nl/ask/ShowProductFile.asp?FileID=7722

Ok het ziet er allemaal nog niet zo mooi en scherp uit, maar de nieuwe 3D engine opzich vind ik wel erg gaaf!! Bijvoorbeeld als een game als GTA hiervan gebruik zou gaan maken.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
GTA op de GBA..
oooooooooooooooh!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat gebeurt krijg je volges mij een run op alle winkels !! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.... hoeveel polygonen wou je dan in je bga hebben?
100 ofzo???

geef dan mij maar liever high resolution sprites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op maandag 04 februari 2002 12:03 schreef MaXiMizE het volgende:
GTA op de GBA..
oooooooooooooooh!!! :9~
Kijk, das voor mij een reden om de GBA op mijn wishlist te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze dat doen, koop ik er ook 1

nu nog draadloos internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me echt Gaaf om GTA 3 op de GBA te spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op maandag 04 februari 2002 13:50 schreef LaptopDude het volgende:
Lijkt me echt Gaaf om GTA 3 op de GBA te spelen :9~
Nou niet overdrijven :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 01-10 23:32

Paniohitus

Paniohitus

Op maandag 04 februari 2002 13:43 schreef Enfermidade het volgende:
als ze dat doen, koop ik er ook 1

nu nog draadloos internet :)
hahaha, coole icon :P

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou k vind ut maar lelijk uitzien ze moeten het nog wel een beetje bij poetsen zoja vind ik ut goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor een gameboy is het wel mooi ja. :)

Alleen GTA3 erop doen dan? Tja, dat lijkt me wel heel erg wennen als je hem op de PS2 ook speelt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Op maandag 04 februari 2002 15:34 schreef mr.oncreatief het volgende:
nou k vind ut maar lelijk uitzien ze moeten het nog wel een beetje bij poetsen zoja vind ik ut goed
Ja duh, dit is geen spel ofzo.. is gewoon een early screen van de nieuwe engine om te laten zien wat ie allemaal kan...

En trouwens dat GTA 3 op de GBA komt staat al vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op maandag 04 februari 2002 15:37 schreef DataBeest het volgende:
Voor een gameboy is het wel mooi ja. :)

Alleen GTA3 erop doen dan? Tja, dat lijkt me wel heel erg wennen als je hem op de PS2 ook speelt.
Waarschijnlijk wordt dat dan top-down view, net als Driver (is voor de GB ook van bovenaf gezien).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 15:57 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ja duh, dit is geen spel ofzo.. is gewoon een early screen van de nieuwe engine om te laten zien wat ie allemaal kan...

En trouwens dat GTA 3 op de GBA komt staat al vast..
Ik hoop dat ie toch eerst snel op de PC komt.
Gisteren GTA3 op een PS2 gespeeld.. echt geil is dat! :9~ Jammer dat een TV zo wazig is trouwens. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 13:32 schreef kyle_2000 het volgende:
hmm.... hoeveel polygonen wou je dan in je bga hebben?
100 ofzo???

geef dan mij maar liever high resolution sprites
Volgens mij had THPS2 al 300 polies in dat ventje, anyways THPS3 krijgt textured polies, en met al dat verkeer zal het volgens mij heel mooi worden!!!

Maw, is al weer aardig achterhaald, maar wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
op www.gbadome.nl staat ook een filmpje. Je zou haast denken dat het geen gba is zo mooi en soepel ziet dat er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Waah.. vindt 't niet byzonder. De achtergronden zijn getextured, maar dan wel per 2 pixels net als bij doom. De autotjes zijn imho lelijk, met flatshading zou je toch mooiere dingen moeten kunnen. Echt veel meer zal er denk ik niet uit de gba te halen zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik denk dat ik nog liever 2D heb zo... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel eens een mooier 3d-gba filmpje gezien... was volgens mij ook real time en alles.. iets met een racebaan(heel kleurig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom alles tegenwoordig 3D MOET zijn om mee te tellen. Hoewel het een goede ontwikkeling is dat developers grenzen proberen te verleggen ben ik van mening dat je beter een goed 2D spel kan maken ipv een halfbakken 3D spel.

Kijk, de 3D spellen van tegenwoordig hebben idd vaak net zo veel of meer sfeer dan de 2D spellen van weleer (Ik denk hierbij aan Soul Calibur, RTCW, Mario64 etc.)

De halfbakken 3D produkten zoals ze op Saturn, Playstation verschenen en nu GBA verschijnen hadden dat echter niet. Men staart zich te blind op het maken van 3D spellen terwijl 2D spellen ook zeer veel moelijkheden bieden...

Zo kwijl ik bijvoorbeeld aan de gedachte van een 2D Sonic game (in de graphicstijl van megadrive Sonic1), maar dan met high resolution, ontelbare kleuren, super interactieve achtergronden, motion blur als die blauwe rakker begint te rennen etc... etc...

* RedTop heeft een droom... *sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 03-10 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 04 februari 2002 21:56 schreef RedTop het volgende:
Zo kwijl ik bijvoorbeeld aan de gedachte van een 2D Sonic game (in de graphicstijl van megadrive Sonic1), maar dan met high resolution, ontelbare kleuren, super interactieve achtergronden, motion blur als die blauwe rakker begint te rennen etc... etc...

* RedTop heeft een droom... *sigh*
Droom? Dan ga je waarschijnlijk nog meer kwijlen bij de gedachte datr Sonic Team een Sonic voor de GBA aan het maken is. En laat dat nou net werkelijkheid wezen!!!!

(en dus lekker old-school 2d sonic he!)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
En GTA is ook al een tijdje geleden bevestigd voor de GBA. Here's Hoping!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 09:02 schreef Creepy het volgende:

[..]

Droom? Dan ga je waarschijnlijk nog meer kwijlen bij de gedachte datr Sonic Team een Sonic voor de GBA aan het maken is. En laat dat nou net werkelijkheid wezen!!!!

Geeft toch wel een vreemd gevoel straks. Sonic spelen op een Nintendo machine :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

[..]

Dat spel heb ik al een heel tijdje geleden op GBA gespeelt.. Vond het niet echt geweldig bijzonder, maar komt misschien ook wel omdat ik niet echt een Sonic van ben.. Voor de fans is het vast wel heel koel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow wtf dat filpmje ziet er cool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volges mij is dat driver :? of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kvind deze mooier:

http://www.gbadome.nl/ShowContent.asp?ContentID=6892

Lekkere ripoff van Death Rally mja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Op dinsdag 05 februari 2002 18:07 schreef Captain_Crais het volgende:
Kvind deze mooier:

http://www.gbadome.nl/ShowContent.asp?ContentID=6892

Lekkere ripoff van Death Rally mja...
Idd! Die screens kwamen me al érg bekend voor, wist alleen niet meer hoe dat PC spel heten.. Was wel erg gaaf trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024

[..]

Ja, leuk... maar dat is niet zo'n super 2D gebeuren als ik bedoel. Die valt meer onder het kopje "retro"...

Ik bedoel dat op een console als Dreamcast, X-Box of whatever een bruut overweldigend 2D spectakel wordt gemaakt. Disney is toch ook in staat om het 2D tekenfilm genre steeds een stukje verder te ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 11:35

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

die screenshots zien er wel relaxed uit , heb nu zo'n 208 GBA spellen >:) ;) (DOn't Try To Contact Me, I WOn't Reply) . en het is wel lol idd als ze zoiets zouden maken voor de gba

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
Karnaaj laat idd de Top Down mogelijkheden van de GBA goed zien.

Zoals AGB, zo stel ik me GTA op de GBA dan ook voor. Net zoiets als GTA1, op de PC. Hopelijk met multiplayer!
Je ziet ook duidelijk dat ze de AGB engine met GTA in hun achterhoofd ontwikkelt hebben.

ilyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op donderdag 07 februari 2002 09:20 schreef ilyc het volgende:
Karnaaj laat idd de Top Down mogelijkheden van de GBA goed zien.

Zoals AGB, zo stel ik me GTA op de GBA dan ook voor. Net zoiets als GTA1, op de PC. Hopelijk met multiplayer!
Je ziet ook duidelijk dat ze de AGB engine met GTA in hun achterhoofd ontwikkelt hebben.

ilyc
idd, 2d blijft het denk ik toch beter doen, ze kunnen beter de 'oude' starfox engine van de SNES implementeren, dan heb je irreële 3d GFX, dat was phat kicken !!

maar, GTA op je GBA multiplayer, ill bet ya !! zolang ik maar 1 cartridge nodig heb, vind ik alles best !!

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
Hehe, zal technisch gezien ietwat lastig worden, 1 cartridge. Dan krijg je ook te doen met downloadtijden enzo.

Maar idd, die Star Fox engine moet zeker op de GBA komen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is, voordat Star Fox Advance het daglicht zal zien. Misschien een paar maanden na Star Fox Adventures op de GameCube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel lekker uit voor een handheld.
Pagina: 1