Toon posts:

Niet inloggen op NT4 met Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op mijn stageplek maar ik kan niet lekker inloggen met XP. :'( Ik had hier win 98 opgezet en ik kan bij het opstarten netjes inloggen. Met al dat nt script. Ik kreeg ook toegang naar mijn persoonlijke map en wat andere bepaalde mappen.
De enige manier nu om in het netwerk te komen is het handmatig in te typen. \\ntserver
De vraag is. Hoe kan ik normaal inloggen met XP op NT4?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:43

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik weet niet of je een NT4 domein hebt, maar dit gaat bij mij goed. Met mijn XP bak kan ik perfect inloggen op de NT4 server die hier staat.
Ook KIX32 word netjes uitgevoerd.
Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken, en daarmee in te loggen.

edit:

Je moet wel eerst je XP computer in het domein hangen, zoals hieronder vermeld. (Rechterklik op deze computer, eigenschappen,computernaam)

Verwijderd

Als je een domein hebt, wat ik denk dat je hebt, moet je ook een computeraccount aanmaken op die NT4 voor je computer waar XP opstaat. Net als bij NT4 workstation en W2K pro.

Verwijderd

Topicstarter
Het is nt4....het gekke is . Toen ik met 98 inlogde kwam ik in werden er vervindng gemaakt X:\ en de Y:\ en dat was de algemen map van het bedrijf. daar kon ik in komen maar nu niet meer.
De rechten staan goed. Ik moet wel een windows aanmelding doen vvor mijn persoonlijke instellingen. Zou het daar aan liggen???

Verwijderd

Welke versie van XP gebruik je? Pro of Home?

Met de Home uitvoering kun je namelijk niet de machine in het computer account domain (NT4 of W2000) hangen.
Als je XP Pro hebt zul je eerst je computer in het NT4 Domain moeten hangen. Dan wordt er tgt een computer account aangemaakt in dat Domain (zie bericht van freakstar & HPE), pas dan zullen de loginscripts e.d. uitgevoerd worden.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 11:42 schreef HPE het volgende:
Als je een domein hebt, wat ik denk dat je hebt, moet je ook een computeraccount aanmaken op die NT4 voor je computer waar XP opstaat. Net als bij NT4 workstation en W2K pro.
Deze is de winnaar, je moet zodra je inlogged op een domein een computer account aanmaken, dan staat er heel leuk nt5.01 voor XP aangegeven in de computer man.

en Kix heb ik uit moeten zetten want ik kreeg een dijk errors, en drivemaps heb ik opnieuw aan moeten maken.
suc6!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 11:46 schreef Sniper-Snakeye het volgende:
Het is nt4....
Mooi, maar heb je nu een domein of niet?
Als je op die w98 inlogt op het netwerk, wat staat er dan?

Naam en Wachtwoord (geen domein) of
Naam, Wachtwoord en Domein (wel een domeinserver)

Verwijderd

Ik heb dus wel een NT4 domein en een XP-bak.
Mijn XP bak word op de PDC herkend als NT 5.01 workstation maar mijn inlogscript wordt niet aan gesproken.

Mijn handelingen tot nu toe :

XP geinstalled
vast ip adres gegeven
werkgroep aangemaakt
PC geboot
login als admin
NT4 server bij servermanager PC op naam toegevoegd (werkt ook)
PC geboot en login als een van de vele gebruiker (en hier gaat het fout.

<edit> en natuurlijk op GoT rondgekeken </edit>

plz adv.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb je wel een WINS geinstalleerd op die NT4? wat je ook kan doen is gebruik maken van de LMHOST-file.....

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik heb idd mijn LMHOST file aangepast

ipadres servernaam #pre #dom:nogiets toegevoegd.

Wat ik inmiddels wel heb aangevinkt na nog meer rondspeuren op GoT, is bij eigenschappen van deze computer aanmelden bij domain. Dat hielp wel veel.....

Het gekke nu is echter dat er maar een gedeelte van het kixtart scriptje wordt opgestart.

Scriptje zegt toegang tot dat dat en dat en ik krijg maar dat.
Oftwel ik mis het eea.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 04 juni 2002 14:07 schreef HTX het volgende:
Ik heb idd mijn LMHOST file aangepast

ipadres servernaam #pre #dom:nogiets toegevoegd.

Wat ik inmiddels wel heb aangevinkt na nog meer rondspeuren op GoT, is bij eigenschappen van deze computer aanmelden bij domain. Dat hielp wel veel.....

Het gekke nu is echter dat er maar een gedeelte van het kixtart scriptje wordt opgestart.

Scriptje zegt toegang tot dat dat en dat en ik krijg maar dat.
Oftwel ik mis het eea.
Dat komt doordat XP niet met alles uit NT4 om kan gaan...hetzelfde resultaat zul je krijgen met een NTserver en een 2000 Client......werkt simpelweg niet alles......Enige wat je daaraan zou kunnen doen is je logon-script aanpassen, of de NTserver upgraden naar een 2000 server en werken met AD.

iRacing Profiel

Verwijderd

De logon-share op die NT4-doos heeft die ook een SYSVOL op de c:\winnt\system32\repl\import\scripts? Ik heb deze wel en kan met W2k gewoon inloggen.
Of haal ik nu wat door elkaar met W2k en XP?
Pagina: 1