Toon posts:

[MYSQL] Create Table probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb devolgende string gemaakt voor het creeren van een tabel, niet eens zelf, maar met PHPmyAdmin, dus je zou wel verwachten dat het werkt, niet dus. Hier eerst even de string:
code:
1
een lange MySQL string

Ow my god, lekker lapje tekst he :)
Dan zal ik het jullie even wat makkelijker maken, de fout zit in de buurt van het volgende:
code:
1
You have an error in your SQL syntax near '(10000) NOT NULL, `Naam` VARCHAR(25) NOT NULL, `Omschrijving` TEXT(10000) NOT NU' at line 1

Ik zie niet echt direct een fout in de string, maar misschien jullie door ervaring wel?

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Maximale grootte van BLOB is 65535. Ik zie dat je een paar keer meer dan dat opgeeft. Dan moet je MEDIUMBLOB of LONGBLOB gebruiken. Zie http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 11:46 schreef marcusk het volgende:
Maximale grootte van BLOB is 65535. Ik zie dat je een paar keer meer dan dat opgeeft. Dan moet je MEDIUMBLOB of LONGBLOB gebruiken. Zie http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html
Ow, dit vind ik wel raar omdat ie eerst wel aangaf om BLOB te gebruiken omdat datgene wat ik eerst gebruikte te klein daarvoor was! Maar kzal het FF proberen en bedankt.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met blob moet je geen lengte aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 11:56 schreef Nielsz het volgende:
Met blob moet je geen lengte aangeven.
code:
1
CREATE TABLE `consoles` (`ID` BLOB NOT NULL,

Zoals je ziet heb ik dat gedaan,
maar:
code:
1
BLOB column 'ID' used in key specification without a key length

• Nielsz
  • Niet online
Dus. Jij wilt een blob als PK gebruiken?

edit: :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:04 schreef Nielsz het volgende:
Dus. Jij wilt een blob als PK gebruiken?

edit: :D
Toen ik de primary key weghaalde bleef hij dezelfde error geven hoor :? Dat deed ik trouwens al voor jouw reply

• marcusk
Je moet altijd een primary key in je tabel hebben ja, maar BLOB(10000) (max. 10.000 bytes per veld !!!) daarvoor gebruiken is niet echt een goed id :D

• Nielsz
  • Niet online
Maak er dan eens gewoon int van, of bigint oid.

added:
Marcusk: MOET je een pk gebruiken? op elke tabel?
en volgens mij mag je nog steeds geen lengte aan een blob toekennen.

• marcusk
Op maandag 04 februari 2002 12:15 schreef Nielsz het volgende:
Marcusk: MOET je een pk gebruiken? op elke tabel?
en volgens mij mag je nog steeds geen lengte aan een blob toekennen.
Dat dacht ik :? Maar ik heb het getest, en zonder werkt idd ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er maar een BIGINT van gemaakt en aan deze geen maximale waarde toegekent want anders deed hij het ECHT niet. Nu wel nml.

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:20 schreef robbinh het volgende:
Ik heb er maar een BIGINT van gemaakt en aan deze geen maximale waarde toegekent want anders deed hij het ECHT niet. Nu wel nml.
:)
Blijft nog steeds de vraag staan waarom je een blob als PK zou willen gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:26 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Blijft nog steeds de vraag staan waarom je een blob als PK zou willen gebruiken :)
Omdat ik daar eerst wat anders had, maar toen zei PHPmyAdmin van je moet BLOB :? gebruiken, dus dat deed ik, maar toen ging het helemaal fout.

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:36 schreef robbinh het volgende:

[..]

Omdat ik daar eerst wat anders had, maar toen zei PHPmyAdmin van je moet BLOB :? gebruiken, dus dat deed ik, maar toen ging het helemaal fout.
Too big column length for column 'Id' (max = 255). Use BLOB instead

Deze ;)
Ik probeerde 1000000 in een tinyint te krijgen. Misschien ligt daar je probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:40 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Too big column length for column 'Id' (max = 255). Use BLOB instead

Deze ;)
Ik probeerde 1000000 in een tinyint te krijgen. Misschien ligt daar je probleem ;)
Joep, maar ik had tienduizend 10.000 en die stopte ik in een INT en in een BIGINT, dat zou dus gewoon moeten kunnen, toch?

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:44 schreef robbinh het volgende:

[..]

Joep, maar ik had tienduizend 10.000 en die stopte ik in een INT en in een BIGINT, dat zou dus gewoon moeten kunnen, toch?
Het gaat over de lengte he! Dus je kan een getal met een lengte van 10.000 erin kwijt. Ik weet niet wat voor een superprogramam jij aan het bouwen ben :D

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nogmaals, blob kent geen lengte specificatie:
http://ww.mysql.com/doc/C/R/CREATE_TABLE.html

[edit]
En daarnaast zijn blob/text geen velden die goed geschikt zijn voor indicering en dus ook niet voor keying (ook geen prim key's dus)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:50 schreef ACM het volgende:
Nogmaals, blob kent geen lengte specificatie:
http://ww.mysql.com/doc/C/R/CREATE_TABLE.html

[edit]
En daarnaast zijn blob/text geen velden die goed geschikt zijn voor indicering en dus ook niet voor keying (ook geen prim key's dus)
spuit 11 :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:49 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Het gaat over de lengte he! Dus je kan een getal met een lengte van 10.000 erin kwijt. Ik weet niet wat voor een superprogramam jij aan het bouwen ben :D
Ik heb ook 100.000 velden :7

En wat bedoel je met spuit 11?
Maar het klopt toch niet dat bv. zoals ik net al zei een waarde van 10.000 niet in een int of bigint past?

• marcusk
past makkelijk. zie weer http://www.mysql.com/doc/C/o/Column_types.html.
in een INT past dus max. 2147483647, in een bigint zelfs 9223372036854775807.

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 13:13 schreef robbinh het volgende:

[..]

Ik heb ook 100.000 velden :7

En wat bedoel je met spuit 11?
Maar het klopt toch niet dat bv. zoals ik net al zei een waarde van 10.000 niet in een int of bigint past?
spuit 11: Dat ACM een beetje achter de feiten aan replied, omdat ik dat al 3 keer heb gezegt ;)

Die passen wel. Als ik nou zeg dat de lengte van de topicid van GoT NU niet langer dan 6 hoeft te zijn, en van de replies 8, dan snap jij dat 10.000 best veel is? (10 is 5 lang)
Pagina: 1