Toon posts:

Kritieke IP Configuratiefout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een werkstation, met daarop draaiend Win95. In combinatie met de NovellClient krijg je problemen met de WinSock. Op een gegeven moment krijg je een Kritieke IP configuratiefout, wanneer je het ip-adres in winipcfg wilt bekijken, en nu kan de betreffende client niet internetten. Ik weet dat je een WS2BAKUP moet draaien, maar als ik dit gedaan heb, blijft het probleem. Wie kan me helpen aan de oplossing?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeeh, dat heb ik lang geleden ook vaak gehad. Het ligt eraan dat Novell Winsock2 installeert, wat Win95 niet leuk vindt. Met ws2bakup kan je de originele winsock terugzetten. Lukt dat niet, dan moet je even TCP/IP gewoon verwijderen uit het netwerk configuratiescherm van Win95. Dan in de Novell client directory de wssetup.exe (of was het wsinstall.exe?) een andere naam geven, bijv. wssetup.xex, zodat ie niet meer start. Novell client ook verwijderen, PC herstarten, TCP/IP weer installeren (zal nu originele versie zijn) en Novell client ook weer installeren (winsock2 wordt nu niet geinstalleerd).
Ik weet het, dit is een lastige oplossing, maar werkt geheid!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

te laat.... :-)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op dinsdag 05 februari 2002 08:58 schreef sictc het volgende:
te laat.... :-)
hoebedoeludat?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 11:35 schreef Microkid het volgende:

[..]

hoebedoeludat?
Dat jij eerder met je verhaaltje bent gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 07:31 schreef Microkid het volgende:
Eeeeh, dat heb ik lang geleden ook vaak gehad. Het ligt eraan dat Novell Winsock2 installeert, wat Win95 niet leuk vindt. Met ws2bakup kan je de originele winsock terugzetten. Lukt dat niet, dan moet je even TCP/IP gewoon verwijderen uit het netwerk configuratiescherm van Win95. Dan in de Novell client directory de wssetup.exe (of was het wsinstall.exe?) een andere naam geven, bijv. wssetup.xex, zodat ie niet meer start. Novell client ook verwijderen, PC herstarten, TCP/IP weer installeren (zal nu originele versie zijn) en Novell client ook weer installeren (winsock2 wordt nu niet geinstalleerd).
Ik weet het, dit is een lastige oplossing, maar werkt geheid!
Ok Microkid bedankt, ik zal het meteen ff proberen!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

of gewoon tijdens de setup van de client advanced kiezen en tcp/ip uitzetten

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1