nieuw moederbord installeren (msi 6309)

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Hallo, ik heb net voor een prikkie een gestripte pc meegenomen,en ik zat er aan te denken om alleen het moederbord en de processor daarvan in mijn huidige computer te zetten (snellere processor dan ik nu heb). Ik heb alleen twee vragen:

- Kan ik eigenlijk zonder problemen zomaar een nieuw moederbord in mijn huidige systeem zetten of moet windows dan opnieuw geinstalleerd worden? Ik gebruik zowel win2000 als 98se

- Het is een via chipset die op het moederbord zit VT82C694X en VT82C686B, voorzover ik kan zien. Ik heb gehoord dat er via chipsets zijn waarbij er problemen kunnen ontstaan. (iets met agp dacht ik)
Is dat deze chipset? en wat was ook al weer de oplossing daarvoor?

Alvast heel erg bedankt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 04 februari 2002 11:14 schreef pianoman het volgende:
- Kan ik eigenlijk zonder problemen zomaar een nieuw moederbord in mijn huidige systeem zetten of moet windows dan opnieuw geinstalleerd worden? Ik gebruik zowel win2000 als 98se
Alleen als de chipset en alle andere gebruikte onderdelen op het moederbord gelijk zijn.. (dus bijv. onboard geluid enzo).

Kleine verschillen zijn nog wel op te lossen, maar als je een compleet andere chipset hebt, dan wordt het een re-install.. (da's tenminste wel zeer aan te bevelen!)

• pianoman
hmmm.... want ik heb namelijk ook gehoord dat er met een via chipset problemen kunnen optreden in combinatie met onder ander mijn isis geluidskaart. Als ik dan eerst helemaal opnieuw moet installeren om er dan pas achter te komen dat de hele boel niet werkt lijkt me niet fijn.....

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
Als het goed is kan je die gewoon veranderen, windows zal wel ff zeggen dat er een lading nieuwe apparaten zijn gevonden, maar verder komt het wel goed

Haal NOOIT een spookrijder in !

• pianoman
hmmm... win98 doet het nu wel, moest effe twee keer opnieuw opstarten, maar win2000 komt niet ver, zegt iets over boot_device failure, erg raar...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

win 2000 pikt het niet als je de partitie veranderd...

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
werkt de veilige modus van win2k wel?

• pianoman
nee veilige modus werkt niet, en de partities zijn hetzelfde, er is alleen een ander moederbord gekomen. Hij boot eerst met dat zwarte scherm, dan komt dat grafische startup scherm en dan stopt ie als het balkje op ongeveer 30% is met de mededeling inaccesiible_boot_device, etc... etc...., win98se lijkt vooralsnog probleemloos te werken, dus ik vind dat eigenlijk wel raar

• pianoman
sorry dat ik hem nog een keer omhoogschop, maar ik zit te hopen op een heel simpele oplossing, als die er niet is dan installeer ik 2000 gewoon opnieuw, maar dan wil ik dat het liefst vanavond nog doen. Dus vandaar dat het misschien een beetje ongeduldig overkomt.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 20:49 schreef pianoman het volgende:
hmmm... win98 doet het nu wel, moest effe twee keer opnieuw opstarten, maar win2000 komt niet ver, zegt iets over boot_device failure, erg raar...
had ik ook met vervanging mobo en zelfde schijf eraan hangen, heb toen wel winxp opnieuw geinstalleerd, lijkt me sterk dat je er iets tegen kan doen. 98 is een andere kernel dan 2000

• pianoman
ok, dan doe ik dat wel.
Dan mag bij dezen het topic als gesloten beschouwd worden

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
zit er toevallig een highpoint chip of een scsi controller op je moederbord?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ow, als je vorige mobo niet een via chipset had: Installeer dan de via 4-in-1 drivers. doe maar ff een search ofzo om te kijken waar je die kan vinden :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Pagina: 1