Afgelopen week heb ik mijn deurbel op mijn PC aangesloten.. en hier een kleine tutorial van gemaakt voor de geintresseerden.. bekijk hem op: http://www.dieselpower.nl/articles/articleslive.asp?a=18
Verwijderd
Leuk gemaakt !
maar wat is het nut er van ?
Oh ja als je weg bent kun je zien of er aan gebeld ! Hehe maar in ieder geval is het wel weer een ervaring en tutorial rijker! dankje
Oh ja als je weg bent kun je zien of er aan gebeld ! Hehe maar in ieder geval is het wel weer een ervaring en tutorial rijker! dankje
Leuk!
Schrijf je er ook een mooi programmatje voor wat freeware wordt??
Verwijderd
Graag iets voor linux danOp maandag 04 februari 2002 11:11 schreef CrashOne het volgende:
Leuk!
Doe het dan maar in java, kan ik het op mijn OS ook draaien..Op maandag 04 februari 2002 11:14 schreef Apocalyps het volgende:
[..]
Graag iets voor linux dan
Over de tutorial ben ik nog niet erg tevreden.. ik zal hem hier en daar nog aanpassen en tevens wat verder ingaan op het softwarematig uitlezen van de lpt poort.. Alluwel ik hier ook beginner in ben
ik heb zelf eens wat gemaakt in (jaja) pascal als project op de mts... Moest je lampjes aan sturen en de status daarvan uit kunnen lezen...
Maar goed, verder kan ik er ook niet echt veel mee...
Maar goed, verder kan ik er ook niet echt veel mee...
Verwijderd
Aha, ja ik zal ook eens wat informatie bij elkaar rapen over mijn lpt schakelkastjeOp maandag 04 februari 2002 11:23 schreef renzoo het volgende:
Over de tutorial ben ik nog niet erg tevreden.. ik zal hem hier en daar nog aanpassen en tevens wat verder ingaan op het softwarematig uitlezen van de lpt poort.. Alluwel ik hier ook beginner in ben
op www.velleman.be staat ergens een leuk schema hoe je dit kan oplossen (ook parallel interfacing)
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Gaaf!Op maandag 04 februari 2002 11:28 schreef Apocalyps het volgende:
[..]
Aha, ja ik zal ook eens wat informatie bij elkaar rapen over mijn lpt schakelkastjemisschien heb je er wat aan..
Ik heb zoiets, maar dan om een sms te sturen als het inbraakalarm afgaat. En dat onder linux.
Voor de mensen die willen weten hoe je onder linux paralelle poort aanstuurt: http://vrijbuiters.xs4all.nl/alarmdetect.c
Voor de mensen die willen weten hoe je onder linux paralelle poort aanstuurt: http://vrijbuiters.xs4all.nl/alarmdetect.c
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
Nu nog zorgen dat er een webcam geactiveerd wordt door het drukken op de bel en je kunt naderhand ook zien wie er gebeld heeft..
Dan is het compleet....
Dan is het compleet....
Bijna compleet. Als je de webcam nou ook gezichtsherkenning laat doen kun je de deurbel ook onder stroom zetten bij bepaalde figuren die je niet magOp dinsdag 05 februari 2002 11:20 schreef bmannien het volgende:
Nu nog zorgen dat er een webcam geactiveerd wordt door het drukken op de bel en je kunt naderhand ook zien wie er gebeld heeft..
Dan is het compleet....
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
zeer kewl, echt zeer vet, ik mag dat graag om alles op je pc aan te sluiten.
Alleen toen ik het hier om me heen vertelde dat ze vroegen: "Mmm, dat zal wel een ENORME nerd zijn, zou er uberhaupt bij hem worden aangebeld".
Alleen toen ik het hier om me heen vertelde dat ze vroegen: "Mmm, dat zal wel een ENORME nerd zijn, zou er uberhaupt bij hem worden aangebeld".
en als je niet thuis bent, en er wordt aangebeld, is het ook handig om hiervan op de hoogte te worden gehouden dmv een sms, zodat je dan op internet meteen kan zien wie er voor de deur staat!
Verwijderd
hehehe, inderdaad, maar als je dat wil gaan doen dat zal de webcam eerder aan moeten gaan dan dat er gebeld wordt.. Dat wordt nog eens een spannende oplossing...
Verwijderd
Heel crewl, mja wie wil nu weten hoevaak er aangebeld wordt
... mischien handig om te zien of je iemand gemist hebt
Het probleem met mijn webcam:Op dinsdag 05 februari 2002 11:37 schreef bmannien het volgende:
hehehe, inderdaad, maar als je dat wil gaan doen dat zal de webcam eerder aan moeten gaan dan dat er gebeld wordt.. Dat wordt nog eens een spannende oplossing...
Ik heb van dat ondoorzichtige glas bij men voordeur
ook handig als je op vakantie bent, aangezien de meeste inbrekers eerst even aanbellen
gaatje borenOp dinsdag 05 februari 2002 11:38 schreef renzoo het volgende:
[..]
Het probleem met mijn webcam:
andere locatie voor webcam vinden?
Verwijderd
Hmmm, misschien een (oud) vogelhuisje naast de voordeur hangen?? Gaatje erbij maken, webcam erin, en klaar!Op dinsdag 05 februari 2002 11:38 schreef renzoo het volgende:
[..]
Het probleem met mijn webcam:
kan je meteen die vogeltjes in de gaten houden zodra daar een vogel naar binnen vliegtOp dinsdag 05 februari 2002 11:49 schreef bmannien het volgende:
[..]
Hmmm, misschien een (oud) vogelhuisje naast de voordeur hangen?? Gaatje erbij maken, webcam erin, en klaar!
Verwijderd
Duh, dat gaatje maak je natuurlijk dicht.. En als zo'n vogel zo'n gek apparaat in een huisje ziet zitten dat denk ik niet dat ie er een nest in gaat bouwen hoor..Op dinsdag 05 februari 2002 11:52 schreef erkens het volgende:
[..]
kan je meteen die vogeltjes in de gaten houden zodra daar een vogel naar binnen vliegt
Vogelhuisje!! Goed idee, ik heb er nog 1 van de basisschool ofzo.. Ik ben inmiddels ook maar aan men alarm systeem begonnen
Wow! Dat is zeker handig voor dove mensen die hun flitslampen beu zijn! (incluis me
)
* BalusC bookmarkt het turotial ff
* BalusC bookmarkt het turotial ff
Verwijderd
hmm.
ik zou m'n alarm niet aan mn pc hangen if i were you...
kom je weer in de krant: "hekker kraakt techgoeroe systeem en zet alarm uit om vervolgens hardware te stelen terwiljl de polittie aanbelt en onder 220 wordt gezet"
dat wordt niets
ik zou m'n alarm niet aan mn pc hangen if i were you...
kom je weer in de krant: "hekker kraakt techgoeroe systeem en zet alarm uit om vervolgens hardware te stelen terwiljl de polittie aanbelt en onder 220 wordt gezet"
dat wordt niets
/me heeft inmiddels LPT- en COM-poorten gebrek 
Wel een heel leuk en dubbelonzinnig projectje
Wel een heel leuk en dubbelonzinnig projectje
Ik heb hier een aantal optocouplers liggen.. Alleen ben ik vaak lui ze er ook tussen te plakken :dOp dinsdag 05 februari 2002 20:55 schreef Larry4 het volgende:
waarom heb je geen optocoupler gebruikt?
Aangezien het nogal veel 'home' verbindingen aan het worden zijn ben ik maar begonnen aan een stekkerbox
wel een leuke manier om je tijd te verdrijven....
dit kan ook met de gamepoort, heb je toch niet op zo'n pc nodig, en anders hebben we natuurlijk nog USBOp dinsdag 05 februari 2002 21:00 schreef lOdUde het volgende:
/me heeft inmiddels LPT- en COM-poorten gebrek
OK, maar de USB controller die deze maand in de electuur staat vondt ik wel erg duur?!:'( ik geloof dat het IC alleen al 83 gulden kostte..Op dinsdag 05 februari 2002 21:14 schreef erkens het volgende:
[..]
dit kan ook met de gamepoort, heb je toch niet op zo'n pc nodig, en anders hebben we natuurlijk nog USB
ik ben nu ook bezig met die paralelle poort (wat een kl*te woord) output lukt me zeer simpel, nu las ik dit nog maals, en ik denk input moet ook kunnen, maar hoe heeft renzoo dit nu gefixed?

want hier snap ik niets van.
Wat ik wil is een simpel schakelaartje op de poort. Welk pootje moet ik verbinden?

Wat ik wil is een simpel schakelaartje op de poort. Welk pootje moet ik verbinden?
Verwijderd
Dat is het onderaanzicht van een relais. De onderste twee verbindingen komen via een gelijkrichter aan de bel te hangen. Met andere woorden Als er op de bel wordt gedrukt dan wordt er via de gelijkrichter een gelijkspanning op het relais gezet. Als het relais aantrekt wordt via de 100 ohm weerstand pin 14 van de p-poort naar massa getrokken. Je kunt in deze schakeling beide grounds beter niet combineren.Op donderdag 14 februari 2002 11:51 schreef erkens het volgende:
ik ben nu ook bezig met die paralelle poort (wat een kl*te woord) output lukt me zeer simpel, nu las ik dit nog maals, en ik denk input moet ook kunnen, maar hoe heeft renzoo dit nu gefixed?
[plaatje]
Als je slechts een simpele schakelaar wilt kan je de hele relais schakeling gewoon vergeten. Gewoon de schakeling tussen pin 14 en de massa.
Btw op het i-net zijn diverse tutorials te vinden qua interfacig met de p-poort. Als je slechts de input wilt gebruiken kan je ook de game poort gaan gebruiken. Die heeft vier analoge ingangen en nog een paar digitale ingangen.
ik heb met google zitten zoeken, maar tot de juiste zoek query ben ik nog niet gekomenOp donderdag 14 februari 2002 12:48 schreef ascii het volgende:
Als je slechts een simpele schakelaar wilt kan je de hele relais schakeling gewoon vergeten. Gewoon de schakeling tussen pin 14 en de massa.
Btw op het i-net zijn diverse tutorials te vinden qua interfacig met de p-poort. Als je slechts de input wilt gebruiken kan je ook de game poort gaan gebruiken. Die heeft vier analoge ingangen en nog een paar digitale ingangen.
game poort kan ik niet gebruiken, heeft deze oude 286 niet
anders had ik die wel gebruik
dus ik moet pin 14 met massa verbinden, zijn er nog meer ingangen? (of geef me de juiste zoek query
Verwijderd
Misschien voortaan engelse woorden invoeren:Op donderdag 14 februari 2002 12:59 schreef erkens het volgende:
[..]
ik heb met google zitten zoeken, maar tot de juiste zoek query ben ik nog niet gekomen
game poort kan ik niet gebruiken, heeft deze oude 286 niet
anders had ik die wel gebruik
dus ik moet pin 14 met massa verbinden, zijn er nog meer ingangen? (of geef me de juiste zoek query)
Resultaten 1 - 10 van circa 432,000. Zoekbewerking duurde 0.15 seconden.
Verwijderd
en dan een mega lange USB kabel naar je pcOp dinsdag 05 februari 2002 11:49 schreef bmannien het volgende:
Hmmm, misschien een (oud) vogelhuisje naast de voordeur hangen?? Gaatje erbij maken, webcam erin, en klaar!
ik natuurlijk ook met engelse woorden gezochtOp donderdag 14 februari 2002 13:56 schreef ascii het volgende:
[..]
Misschien voortaan engelse woorden invoeren:
Resultaten 1 - 10 van circa 432,000. Zoekbewerking duurde 0.15 seconden.
offtopic:
Resultaten 1 - 10 van circa 422,000. Zoekbewerking duurde 0.16 seconden.
Resultaten 1 - 10 van circa 422,000. Zoekbewerking duurde 0.16 seconden.
ik heb op http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/ een schema gevonden, alleen daar staar dat pin 14 output is en geen input
Deurbel V2 
Ook mijn ontwikkelingen gaan door en ik heb mijn relais oplossing inmiddels ingeleverd voor een oplossing met een OptoCoupler.. spoedig zal ik op mijn site meer informatie plaatsen!
Ook mijn ontwikkelingen gaan door en ik heb mijn relais oplossing inmiddels ingeleverd voor een oplossing met een OptoCoupler.. spoedig zal ik op mijn site meer informatie plaatsen!
Webcam met motion detector! Webcam-control-center
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Verwijderd
Eerste link gebruiken, even een losse kreetOp donderdag 14 februari 2002 14:08 schreef erkens het volgende:
ik heb op http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/ een schema gevonden, alleen daar staar dat pin 14 output is en geen input
14 14 nAuto-Linefeed In/Out Control Yes
Is dus in en out.
Op donderdag 14 februari 2002 14:33 schreef ascii het volgende:
[..]
Eerste link gebruiken, even een losse kreet
14 14 nAuto-Linefeed In/Out Control Yes
Is dus in en out.
In mijn tutorial gebruik(te) ik dacht ik PIN14, maar je zou ook een andere PIN kunnen gebruik zolang er maar (ongeveer) 5V op staat.. Met de relais kan je deze 5V dan onderbreken, maar wil je na mijn ervaring toch adviseren een OptoCouplertje te gebruikenOp donderdag 14 februari 2002 15:22 schreef erkens het volgende:
eehm is het misschien handiger om een "alleen" in poort te gebruiken zoals pin 10?
Pagina: 1