Pak je rust!
Verwijderd
Bel anders IBM even, die verkochten ze vroeger.
Misschien dat zij ze nog maken voor Azie ofzo.
Als het echt niet lukt heb ik nog wel 10 nieuwe 2.88 IBM floppen liggen. (ik weet het, het is niet veel...)
Ik heb het al bij diverse computer zaken geprobeerd: dynabyte/informatique/powerline maar ze verkopen overal alleen maar de 1.44 mb versie.Op maandag 04 februari 2002 11:08 schreef kwennie het volgende:
Volgens mij kan je die nergens meer kopen, ik heb ze in ieder geval al een tijd niet meer gezien.
Als het echt niet lukt heb ik nog wel 10 nieuwe 2.88 IBM floppen liggen. (ik weet het, het is niet veel...)
Ik kijk nog even verder, in iedergeval bedankt voor je aanbod....
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Heb jij misschien een email-adres of telefoonnummer waar ik je zou kunnen berijken mocht ik die diskettes toch van je zou willen kopen. Hoeveel moet je er voor hebben?Op maandag 04 februari 2002 11:08 schreef kwennie het volgende:
Volgens mij kan je die nergens meer kopen, ik heb ze in ieder geval al een tijd niet meer gezien.
Verwijderd
E-mail adres is wen@xs4all.nl, maar ik ga zo weg en ben dan pas rond 17.00 uur weer thuis.Op maandag 04 februari 2002 11:26 schreef DonzigEendje het volgende:
[..]
Heb jij misschien een email-adres of telefoonnummer waar ik je zou kunnen berijken mocht ik die diskettes toch van je zou willen kopen. Hoeveel moet je er voor hebben?
Hoeveel moet ik er voor hebben?
Een paar 10*speed cd-rw`tjes ofzo? Ik weet het ook anders niet.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Thanx, als het echt niet lukt laat ik het je wel weten.Op maandag 04 februari 2002 11:40 schreef kwennie het volgende:
[..]
E-mail adres is wen@xs4all.nl, maar ik ga zo weg en ben dan pas rond 17.00 uur weer thuis.
Hoeveel moet ik er voor hebben?
Een paar 10*speed cd-rw`tjes ofzo? Ik weet het ook anders niet.
Of de hi density truck van de 5,1/4" floppen met de perforator
Powered bij meergranenbrood.
Nee,als je ze gaat tweaken heb je een groote kans dat het niet werk. Een nog grotere kans dan met normaal geformatteerde diskettes, en die dingen zijn al zo kutOp maandag 04 februari 2002 11:55 schreef picobyte het volgende:
Kan je niet gewoon 1,44 mb floppen als 2,88 formatteren
Of de hi density truck van de 5,1/4" floppen met de perforator
Vroeger toen floppen nog duur waren had ik zelf ook zo'n schoonmaak setje met speciale cleaner flop en schoonmaak vloeistof.
Tegenwoordig koop ik gwoon een nieuwe drive omdat die schoonmaak toestand bijna net zo duur is als een nwe drive en je em dan evengoed nog zelf moet schoonmaken.
Ik snap ubehoubt niet dan mensen nog met diskketes werken of zelfs willen werken, ze zijn traag, vaak kappot en er pas geen drop op. Wat mij betreft lang leve de cd-tjes, en binnenkort natuurlijk dvd-r !!Op maandag 04 februari 2002 12:24 schreef picobyte het volgende:
Dat die dingen kut zijn komt meestal door afgeragde drives die nooit schoongemaakt worden.
Vroeger toen floppen nog duur waren had ik zelf ook zo'n schoonmaak setje met speciale cleaner flop en schoonmaak vloeistof.
Tegenwoordig koop ik gwoon een nieuwe drive omdat die schoonmaak toestand bijna net zo duur is als een nwe drive en je em dan evengoed nog zelf moet schoonmaken.
Da's ook wel handig om te weten.
Niet?
[Specs]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Je kan ook ruwe binaire data op je flop wegschrijven want warom zou je formatteren als je die halve meg ook nuttig kan gebruiken (ongeformatteerde flop is twee MBOp maandag 04 februari 2002 12:37 schreef djexplo het volgende:
Je kan toch ook de flop tijdens formateren op compresion zetten, en dan hoef je niet te zippen, want dat doet de flop dan zelf.
Maarja ik denk dat de gewone gebruiker daar niet veel van begrijpt
Verwijderd
trek uw conclusies.
beste klant.
koop een cd-rw drive.
tabee.
Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.
Dat was ook de enigste fabrikant die een tijde die drives standaard geleverd heeft in enkele machines... Maar dat was ook alweer een paar jaar geleden...
Een andere kans is automatiserings bedrijven die vooral met/voor accountants werken, die willen ook nog wel regelmatig exotische pc spullen op voorraad hebben...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Heet dat niet gewoon "obsolete" en "aan vervanging toe"?Op dinsdag 05 februari 2002 01:13 schreef TrickTrac het volgende:
"Gewoon" een cdrw kopen is gewoon geen optie. Veel oudere IBM servers hebben een 2.88 drive, en hebben voor sommige doeleinden ook een 2.88 flop nodig. Er is zelfs netwerkappratuur (3com terminal server) die boot van een floppy. Een 2.88 floppy op p'cies te zijn. Een 1.44 is te klein om de complete software te bevatten. Helaas dus noodzaak in een aantal gevallen.
de betaler vervuilt
Mja, eigenlijk wel. Maar er zijn verscheidene redenen mogelijk dat het niet gebeurd. B.v het gepland uitfaseren van een device/fuctie. Je gaat dan niet nog even het device vervangen, als de hele fuctie die het device vervult zal vervallen. Mja, en soms duurt dat uitfaseren dan wat langer als gepland.Op dinsdag 05 februari 2002 01:30 schreef GA!S het volgende:
[..]
Heet dat niet gewoon "obsolete" en "aan vervanging toe"?
Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.
Helaas weet ik precies wat je bedoelt!Op dinsdag 05 februari 2002 01:45 schreef TrickTrac het volgende:
[..]
Mja, eigenlijk wel. Maar er zijn verscheidene redenen mogelijk dat het niet gebeurd. B.v het gepland uitfaseren van een device/fuctie. Je gaat dan niet nog even het device vervangen, als de hele fuctie die het device vervult zal vervallen. Mja, en soms duurt dat uitfaseren dan wat langer als gepland.
de betaler vervuilt