Toon posts:

Beste IDE configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort nieuwe pc bouwen.(ff wachten tot onderdelen worden geleverd...)

Toen ik laatst een cdtje wilde fikken met Nero 5
werd mij verteld dat dat moeilijk ging, omdat de cd-rom en de fikker op hetzelfde IDE aangesloten waren. (sec. IDE)

Mijn huidige systeem is: P233 80Mb.(wordt: 1.2Ghz 256DDR) :)

Wat is de beste/snelste configuratie voor mijn nieuwe systeem?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nero geeft dat inderdaad aan, kun je gewoon negeren, ik heb er nooit problemen mee gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kunt je cd-rom en je fikker prima op zelfde IDE aansluiten zonder problems?? :)

Thx.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32

IQM

Gaat meestal wel goed maar er zit wel een kern van waarheid in hoor !
Het is namelijk zo dat een brander het hele kanaal bezet kan houden. (o.a. als hij de lead-in en -out brandt) En dan kan het met een oudere brander zonder burn-proof wel net zo zijn dat de data stroom onderbroken wordt en je een buffer underrun krijgt. Gezien je al wat oudere systeem is dit een reele mogelijkheid.

Zelf heb ik ook mijn DVD speler en Plextor brander op de secundaire IDE aansluiting aangesloten. Nooit problemen mee maar die Plextor heeft wel burn-proof...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Zelf heb ik op de sec. een DVD en een brander zonder burnproof, gaat ook gewoon goed

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het kan goed gaan, maar dat hoeft niet. Heb het zelf gemerkt bij bepaalde combinaties van merken spelers en schrijvers, en of je kiest voor master:CDRW en slave:CD/DVD of master:CD/DVD + slave:CDRW ...

oftewel: geen gegarandeerd goede werking :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit misschien een idee? :
-HD: Prim. Master
-CD: Prim. Slave
-Fikker Sec. Master ???

Kan dit?
(Ik krijg een Epox ep-8KHA+ Mobo)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat kan
feit is wel dat dan bij CD -> HD kopieren, ze om en om van de bus gebruik maken (ze zitten op dezelfde kabel/controller), en dus is het mogelijk dat je de maximum snelheid niet haalt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 11:28 schreef Just_Gamer het volgende:
Is dit misschien een idee? :
-HD: Prim. Master
-CD: Prim. Slave
-Fikker Sec. Master ???

Kan dit?
(Ik krijg een Epox ep-8KHA+ Mobo)
Let wel op dat als je CDROM geen ATA33 is, maar PIO, dat je harddisk performance waarschijnlijk door de plee gaat omdat de harddisk dan ook in PIO mode gaat werken.

Dan kun je nog beter je fikker als secundary bij de harddisk zetten als je fikker tenminste wel ATA33 ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd-rom/brander ondersteunt geen ATA133...
Ik ga ze dan ook niet bij mijn HD (U-DMA100) zetten als de snelheid dan stukken minder wordt.

Ik ga de cd-rom en brander gewoon op zelfde IDE aansluiten en kijken hoe dat loopt... Ik wil in elk geval de volledige snelheid uit mijn HD halen!!!

Thanks for the replies!!! *D

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 04 februari 2002 11:48 schreef --EasY-- het volgende:
Let wel op dat als je CDROM geen ATA33 is, maar PIO, dat je harddisk performance waarschijnlijk door de plee gaat omdat de harddisk dan ook in PIO mode gaat werken.
da's een mythe, in principe moet het perfect werken (heb hier ook een ATA66 schijf + een PIO4/MWDMA2 schijf op mijn eerste controller en die draaien beide op max. speed volgens diverse benches).

Pagina: 1