Het verschijnsel dat er een enorme, soms oorverdovende pieptoon uit je boxen komt zodra je voor diezelfde boxen een microfoon houdt kent iedereen wel denk ik. De verklaring voor dit verschijnsel die ik wel eens gehoord heb - en waarvan ik overigens geen idee heb of die ook waar is - is dat de ruis die door de microfoon gaat op deze manier enorm versterkt wordt en zich als pieptoon uit. Dat klonk mij nog wel enigszins plausibel, alhoewel ik hier graag een correctie zou horen als dat fout is...
Hoe dan ook, ik vroeg me eigenlijk iets anders maar soortgelijks af. Een paar jaar terug was ik namelijk eens aan het spelen met de camera van mijn ouders en had deze daarbij aangesloten op onze tv. Daarbij "ontdekte" ik dat wanneer ik de tv filmde, ik ook de tv zag
maar dat zodra ik inzoomde (zo dat er niks anders dan de tv in beeld zou moeten zijn) ik de meest fantastische beelden te zien kreeg.
Knipperende zwart/wit impressies, allerlei grappige effecten, enz. Heeft iemand enig idee wat ik zag??
Hoe dan ook, ik vroeg me eigenlijk iets anders maar soortgelijks af. Een paar jaar terug was ik namelijk eens aan het spelen met de camera van mijn ouders en had deze daarbij aangesloten op onze tv. Daarbij "ontdekte" ik dat wanneer ik de tv filmde, ik ook de tv zag
Knipperende zwart/wit impressies, allerlei grappige effecten, enz. Heeft iemand enig idee wat ik zag??