Toon posts:

Welke netwerkkaart past in een compraq Pressario

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje, mijn vriendin heeft een Compraq Pressario.Op deze computer wil ik graag de updates van windows zetten, maar ik kwam tot het volgende probleem: Compaq pakt het realtek netwerkkaartje niet wat ik heb gekregen van @home.Weet iemand welk kaartje zo'n compraq machine wel pakt? Hopelijk hoef ik geen kaartje te kopen.

BVD

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

(jarig!)
normalerwijs alle, de pci-bus is zo compatible mogelijk

het kan zijn dat de realtec via een dos progje op auto-configure moet worden gezet of vastgezet op vrije interrupts en memory addressen???

3Com en Intel is wat compaq er zelf bijverkoopt

effe klooien met de instellingen van die kaart lijkt me de moeite waard, booten met dos flop en het config progje draaien

werk ze

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

:?

je hebt toch wel een diskette met drivers gekregen bij die nic???

windows slikt zowat elke netwerkaartje wat er op de markt is..en compaq is gewoon een doodnormaal pc-tje..vreemd dus

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 04 februari 2002 10:32 schreef kwaaaK het volgende:
windows slikt zowat elke netwerkaartje wat er op de markt is..en compaq is gewoon een doodnormaal pc-tje..vreemd dus
Hmm.. Helaas kwam ik afgelopen weekend tot de conclusie dat dat niet zo is..
Maargoed, wil je voor zeker gaan, dan zoek je bijv. een 3com of een intel netwerk kaartje.. (beiden zijn ooit door compaq gebruikt).
En als je wat wilt hobbyen dan koop je gewoon een nieuw kaartje, en in 99% van de gevallen werkt dat ook goed..
(en helaas heb ik nu net die ene % ;))

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een flop bij zitten maar als ik de comp opstart dan geeft die het compraq scherm en dan niks ik kom niet in bios nergens kom ik bij, booten van windows forget it.Heel raar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf ook zon realtekje, werkt prima. Dat je PC niet opstart is logisch; realtek flop is geen bootflop.
Wat ik zou doen is het volgende:
PC opstarten met windows
dos-box openen
moet ergens een setup-file op die disk staan
setup draaien
Zet realtek-kaart in NE2000 compatible modus. Dit heeft bij mij ook al veel problemem opgelost. Wordt nl door zowel windows als Compaq zeker ondersteund. Kijk ook even naar je snelheidinstellingen als je toch bezig bent. Zal wel 10base T (of 100baseT moeten als 100Mbit netje) moeten zijn. 5baseXXX (als die er bij staat) moet je niet gebruiken.

Rebootje geven en nou maar eens kijken of het helpt.

Vroegen ze trouwens nog iets voor dat NIC'je bij @home? Ik neem aan dat ze gratis waren, als je meer dan EUR 15 hebt betaal ben je mooi genaaid :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik boot ook niet met de flop van het kaartje.Maar gewoon booten van Windows doet ie al niet.Ik heb voor het kaartje niks betaald.Ik kijk wel uit.Haha.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Op maandag 04 februari 2002 10:40 schreef SoltekAMD850 het volgende:
Ik heb er een flop bij zitten maar als ik de comp opstart dan geeft die het compraq scherm en dan niks ik kom niet in bios nergens kom ik bij, booten van windows forget it.Heel raar.
Compaq Presario's hebben een afgeschermde Bios.
Daar kom je niet in.
Dat is om de basisgebruiker (waar toch de grootste presariodoelgroep uit bestaat) tegen zichzelf te beschermen.

Maar een NIC met een Intel chipset of de standaard 3C905 van 3Com doen het plug & play.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In sommige systemen moet een Acton kaart ook wel werken.
Maar die Realtekkies die vreet Compraq niet.
hier een prolinea staan die mijn realteks niet wil hebben.
Zeer irritant, klote Compaq.

Compaq is heel eigen en niet-Compaq spul wordt bijna nooit geaccepteerd.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

vreemd.... heb hier zowel 2 deskpro's en een pressario staan met realtekjes... totaal geen problemen...

kijk even in je bios (F10) of er bij booten niet lan als 1e staat ingesteld...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Ach compaq.....| :(

dat kan gedonder worden dus.

Verwijderd

Heb zelf ook een Pressario (dikke prul ma swat |:( ). Heb er 2 ethernet kaartjes in steken (voor telenet en LAN). Geen problemen mee gehad...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
truc die wel eens helpt: kaart in een andere pc zetten en met dos-util configureren. daarna in de compaq zetten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1