Toon posts:

MQSeries, VB en COM

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een intranet applicatie aan het ontwikkelen voor het beheer van MQSeries (aanmaken queues en controle berichten aantal).

Ik heb de MQ Client software geinstalleerd, een class in VB gemaakt met diverse functies, en dit geheel werkt perfect zolang ik de class in een VB applicatie draai.

Ga ik die class echter in een component bakken, dan krijg ik bij het mqExecute de foutmelding MQRC_SELECTOR_ERROR.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

bvd,

Jeroen

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met MQSeries, maar misschien kan ik toch wel wat zinnigs zeggen.

1) Heb je wel bij Project, References een reference gezet naar "IBM MQSeries Automation Classes for ActivreX" in je COM component?

2) misschien helpt dit stukje code:
code:
1
2
3
4
5
Dim oSession As New MQSession
Dim oQMgr As MQQueueManager 

Connect to the QMgr like this:
Set oQMgr = oSession.AccessQueueManager("your queue manager name")

HTH :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

Exterazzo

Qeasy

wat is dat voor software dan?

Audentia

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 08:05 schreef Exterazzo het volgende:
wat is dat voor software dan?
MQSeries is een stuk software van IBM (http://www-3.ibm.com/software/ts/mqseries/), en is een soort middle tier / message queueing / applicatie intergratie software, een beetje vergelijkbaar met MS BizTalk geloof ik (correct me if I'm wrong).

HTH :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is moelijk om MQSeries te vergelijken met MS Bizztalk. MS heeft wel zijn eigen versie van dit product n.l. MSMQ.

Het voordeel van MQSeries is dat het voor een groot aantal platformen is ontwikkeld.