Toon posts:

amd 1200 niet overklokken :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn AMD Thunderbird 1200 fsb 200 niet kan overklokken? ik gebruik een abit kt7a mobo. zogauw ik em iets hoger zet, multiplier of mhz, start ie niet meer op. hoe kan dit?? is die amd beveiligd of zou het een instelling kunnen zijn in de bios?? in de bios van abit kun je instellen tot een multiplier van 14,5. dat moet dus geen probleem zijn! kan iemand dit probleem verklaren en/of heeft iemand hier ervaring mee??

Greetz!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze mag naar OCM, hoewel ik denk dat deze snel dicht gaat... Maar goed, ik waag het er maar op. :)

Move PMG -> OCM

Aannames zijn fataal.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
lees eerst maar eens de faq ...

[topic=324186/1/25]

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Op maandag 04 februari 2002 10:09 schreef __Remmie__ het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik mijn AMD Thunderbird 1200 fsb 200 niet kan overklokken? ik gebruik een abit kt7a mobo. zogauw ik em iets hoger zet, multiplier of mhz, start ie niet meer op. hoe kan dit?? is die amd beveiligd of zou het een instelling kunnen zijn in de bios?? in de bios van abit kun je instellen tot een multiplier van 14,5. dat moet dus geen probleem zijn! kan iemand dit probleem verklaren en/of heeft iemand hier ervaring mee??

Greetz!
Ik heb nog een unlockte 1400 / 266 voor je moet je die hebben dan ?

06 18849030 bel me maar .

Je hebt een mobo wat echt zwaar kloten is ik heb hem ook gehad en heb hem al heel snel weggedaan voor een kt7 turbo .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 10:46 schreef mmxmmx het volgende:

Je hebt een mobo wat echt zwaar kloten is ik heb hem ook gehad en heb hem al heel snel weggedaan voor een kt7 turbo .
Haha DUSS echt niet he de Abit KT7(a) mobo's zijn duzz echt wel lekkere overclock bordjes!!!! lekker alles in de bios! ben er echt wel tevreden over en dan ook nog ff Volt modden en je hebt een pracht bordje!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Op maandag 04 februari 2002 11:18 schreef twakker het volgende:

[..]

Haha DUSS echt niet he de Abit KT7(a) mobo's zijn duzz echt wel lekkere overclock bordjes!!!! lekker alles in de bios! ben er echt wel tevreden over en dan ook nog ff Volt modden en je hebt een pracht bordje!
Zet er maar eens een tb 1400 op dan komen de problemen vanzelf het was iets met acpi als ik het me goed kan herinderen .
En als hij zo goed te overclokken is leg dan ff aan degene die dit topic heeft geopend uit waarom het bij hem niet gaat ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 22:10
Heb je je vCore voltage omhoog gedaan __Remmie__?

Verwijderd

? Multiplier 14,5 Vergeet dat maar, max is 13x. Is het geen MSI bord ?? K7T dan.. Ik hoop dat je trouwens echt een Abit KT7a hebt, en geen KT7, of zelfs een MSI .. :+

Als je wilt overklokken met de 13x multplier, de hoogste dus, moet je echt eerst de 64 versie BIOS hebben, en als het een rev1.3 bord is (onwaarschijnlijk) de 65 versie BIOS.
Zowiezo is die 64 versie veruit de beste versie.

Maar misschien is de voeding er niet op berekend. En heb je de FSB al op 133Mhz gezet ? Dan moet je eerst een 9x multiplier instellen, zodat je op 9x100 draait.

Als die 9x100 dus eenmaal werkt, stel je de FSB op 133 of 144 in.
Werkt dat niet, is misschien je geheugen niet in staat om 133 Mhz te draaien. Of die FSB200 CPU is nog gelocked.
(Als je een oudere BIOS hebt moet je misschien 134 instellen i.pv. 133)

Als je dan weer op 1200 Mhz loopt, kun je de VCore en de multiplier in kleine stapjes verhogen.

Als alternatief kun je de 64 BIOS nemen, op 100 Mhz blijven, en met de hoogste multiplier (13x wordt dat) aan de gang. 13x107=1400 ongeveer, zal dan het maximum stabiele zij.

Succes !!

Verwijderd

He wat? Abit KT7A een slecht overclock mobo? Dat valt byzonder mee. Kijk ff of je wel een kt7a hebt.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

charrel

Cortisol4life..

maar euuh een amd1200 200mhz is standaard multi plyer gelocked he, zal je eerst wat aan moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
hi, thanx voor jullie posts! Ik heb idd nog niet m'n proc geunlocked. Dat zal het probleem zijn. Ik kon ook niet op 9x133 draaien, terwijl ik wel 133 mhz mem heb! Dan blijft ie ook hangen! Ik heb de vcore nog niet verhoogd, omdat ik niet weet tot hoever ik kan gaan! Ik heb zeker wel een abit kt7a mobo. Dan was ik gewoon fout met die multiplier van 14,5! :) Ik ga iig even unlocken en dan probeer ik het nog eens!

Greetz
Pagina: 1