Is dit systeem stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Ik weet dat dergelijke topics zoals deze soms uitlopen in dit is beter / dat is beter, maar het enigste wat ik dus wil vragen of dit het goed gaat doen en niet elke 2 secondes met hang-ups loop. Ik heb al verschillende topics doorgewerkt om mijn keuze vast te leggen..., het enigste wat ik dan vervang van mijn PC is mijn moederbord/ geheugen/ en processor. De rest:

geluidskaart: mx300
videokaart: Geforce DDR (ben er nog steeds erg tevreden over, is nog niet aan vervanging toe :P
HD etc etc. blijft er dus in.

Dit had ik dus in gedachten:

Moederboard: Asus A7V266-E
http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=GJEA24
Geheugen: 256MB PC2100 DDR SDRAM (CAS2 Infineon)
kan iemand mij uitleggen wat CAS2 inhoud, ik ben er niet erg in thuis de laatste tijd namelijk, Infineon is een goed merk)
ProcessorAMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz)
---------------

Gaat dit systeem goed lopen of krijg ik problemen?, ik hoop dat deze thread open kan blijven..., dit gaat dus niet om welk merk, dat heb ik al vastgelegd, gewoon of dit stabiel samenwerkt met elkaar.

BF1: Don-Panio

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12
kan dit stabiel zijn??
JA

Verwijderd

tja je mag er van verwachten dat het stabiel is ja, maar zeker weten doe je nooit natuurlijk

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:38
mx300 = Diamond ?? Kan me herinneren dat de Diamond drivers nooit erg goed waren.
Je Asus A7V266 heeft een VIA KT266 northbridge. Wel een van de betere VIA-chips, maar nog steeds niet super in vergelijking met bijvoorbeeld AMD of nVidia chipset. Maar als je win98 of ME gaat draaien, zal die VIA chip iig niet je "bottleneck" zijn kwa stabiliteit :)

Anyway, stabiliteit is iets wat je zelf in de hand hebt. Vooral mediaplayer icm Quicktime 5 (om maar een voorbeeldje te noemen) is vragen om problemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hey Pred, long time no see.
Tja idd wat men hierboven zegt, VIA heeft nog wat goed te maken qua stabiliteit. Al zijn er ook zat Kt266 boards die stabiel lopen, garantie is moeilijk te geven.
En goed alternatief qua stabiliteit is een K7S5A of zijn opvolger (eigen ervaring).
Lees een paar reviews, kijk hoe het met de stabiliteit zit en maak aan de hand daarvan je keuze. Misschien dat je op die manier een paar extra's moet laten schieten, maar in ruil daarvoor heb je dan wel een stabiel systeem.

Als je goed oplet dan zie je toch vaak dat de wat meer basic boards stabieler zijn als de boards met veel extra's.
(plz niet daarop reageren, daar help je de topicstarter niet mee).

Suc6 Pred,

Verwijderd

Ik heb zelf die a7v266-E met een 1600+ en 512 DDR van Samsung. Verder Radeon 7500 etc.... Loopt stabiel als een huis op dit moment. Maar zijn ook al genoeg topics over geweest waarin veel problemen voorkwamen. Als je iig alles op standaard instellingen laat lopen dan is het stabiel!

• Paniohitus
Bedankt voor alle reacties tot nu toe..., ik ben niet van plan hem te overklocken...
en die MX300 is inderdaad van Diamond..., ik draai windows xp nu en ik wil daar op blijven draaien.

En ik vind de keuze van de processor niet zo moeilijk, maar de keuze van de moederbord is weer erg lastig vind ik..., het gaat er mij maar om dat hij stabiel is/ en snel is. Persoonlijk vind ik dat het moederbord het belangrijkste component van je systeem is, het kan je systeem heel relax laten lopen, maar ook zo enorm rot, dat je wenste geen pc meer te hebben, hehehe

Maar ik ga inderdaad meer revieuws lezen, heb er al heel wat achter de rug..., maar ben er toch nog steeds niet 100% zeker van...

Ik ga even kijken wat de voorgestelde moederborden zijn, hehe, in previews dan..., ik ga hem dus niet overklocen, dan zou ik wel een snellere proc. kopen.

nog een editje:
[ha killerace, hehehe, idd, lang niet meer gezien :P

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je er niet uitkomt of wat mer van mijn MB wilt weten, contact me maar via icq.

• Paniohitus
Op maandag 04 februari 2002 10:41 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je er niet uitkomt of wat mer van mijn MB wilt weten, contact me maar via icq.
ik zou heel graag willen, maar icq doet het niet bij mij op dit moment (connecten)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan spammen we ons eigen board wel vol :)
Pagina: 1