Wij hebben een dhcp server draaien en dat werkt helemaal ok maar we hebben wat vage meldingen ertussen staan namelijk: bad adress. Weet iemand waardoor dit komt want als we dat ip pingen dan krijgen wel gewoon de computernaam te zien......
We draaien op een NT4 netwerk, dus met een NT4 server en als werkstations hebben we voornamelijk win98 machines....
is dit voldoende??? Het is een klasse c netwerk......
is dit voldoende??? Het is een klasse c netwerk......
Ok maar wat voor een range aan ipadressen wil je uitdelen (welke pool). Het kan zijn dat je een foutief ipadres wilt uitdelen.
De ip adressen worden automatisch uitgedeeld door de server en dat wordt 2 dagen vastgehouden en dat is weer gekoppeld aan het mac adres dus dubbel en fout uitdelen kan eigenlijk niet lijkt mij want hij moet het ip gewoon uit de gemaakte range halen, toch..............
Ja zo zou het theoretisch moeten werken...
Tja dan zou ik ook zo 123 niet kunnen verklaren wat er mis gaat. Als ik het goed begrijp zeg je dat die nt server goed staat ingesteld. Misschien toch maar ene keer alle instellingen goed nalopen. Anders even een tweede pool aanmaken en kijken of je daar problemen mee ondervind. Ik weet dat NT aardig wat ondoorzichtige instellingen heeft. Wat ik me net zit te bedenken, kan het niet zo zijn dat er een computer in het netwerk staat waarvan deze geen rechten heeft om een ip adres aan te vragen? Dan komt ie ook met de melding bad address...
Succes iig
Tja dan zou ik ook zo 123 niet kunnen verklaren wat er mis gaat. Als ik het goed begrijp zeg je dat die nt server goed staat ingesteld. Misschien toch maar ene keer alle instellingen goed nalopen. Anders even een tweede pool aanmaken en kijken of je daar problemen mee ondervind. Ik weet dat NT aardig wat ondoorzichtige instellingen heeft. Wat ik me net zit te bedenken, kan het niet zo zijn dat er een computer in het netwerk staat waarvan deze geen rechten heeft om een ip adres aan te vragen? Dan komt ie ook met de melding bad address...
Succes iig
Maar het probleem is wel specifiek bij een paar pc's ben ik na wat testen achter gekomen....Want ik heb alle bad adress ip's weggegooid en de pc's die een bad adress opnieuw opgestart en hij komt keurig met een ander ip alleen het is nog steeds een bad adress..... weet jij anders de microsoft support page waar ik de verklaring van bad adress kan vinden??? Ik kan hem namelijk niet vinden.....
Pagina: 1