Toon posts:

[JavaScript] bestelform met berekening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik nog niet zo bedreven in, maar misschien kan iemand mij helpen met het volgende...
Ik heb een Javascripje voor een bestelformulier met een doorrekenfunctie. Daarmee is het bijv. mogelijk om verzendkosten per exemplaar in rekening te brengen.
Wat ik nu zou willen is dat onder rembours een ander bedrag is dan bij eenmalige machtiging.
Als iemand hierop wil reageren dan kan ik het scripje wel plaatsen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Ben zelf ook niet echt thuis in JavaScript, maar met PHP is het ook niet moeilijk. Moet je webserver het wel ondersteunen natuurlijk. Als je geen zin of mogelijkheid hebt tot PHP, dan zou ik even kijken op http://www.irt.org of http://www.hotscripts.com, daar staan een hoop voorbeeld-scripts waarvan je vast wel iets kunt gebruiken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan het wel in PHP, maar dan moet ik het helemaal overnieuw maken en het JavaScripje wat ik nu heb werkt al wel, en zit als zodanig in de site, maar ik wil daar nu een uitbreiding op hebben, snappie?
Ik zal es kijken op de pagina's die jij noemde, thanx.

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niet gevonden wat ik wil... iemand nog suggesties?
Hier staat het script...
http://www.nostarproductions.com/test/shop.htm

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Oef het is een beetje onhandig hoe je alles met document.write hebt gedaan.
code:
1
2
3
4
<select name="shipping" onChange="update(1)">
  <option value="onder_rembours">Onder Rembours</option>
  <option value="eenmalige_machtiging">Eenmalige Machtiging</option>
</select>

Nu kun je toch gewoon in de functie update() kijken naar de waarde van dit menutje (document.form1.shipping.value) en aan de hand daarvan iets doen met grand_total?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:28 schreef 2 het volgende:
Nu kun je toch gewoon in de functie update() kijken naar de waarde van dit menutje (document.form1.shipping.value) en aan de hand daarvan iets doen met grand_total?
Kun je me wat meer uitleg geven? Zoals ik al zei ben ik nog niet zo thuis in JavaSripts...

• 2

2

Als ik het goed begrijp wil je een bepaald bedrag optellen bij het totaal voor de verzendskosten. Als de betaling onder rembours gaat wil je een ander bedrag dan wanneer de betaling in 1 keer gaat. Die optie kunnen de mensen kiezen in het select menutje.

Nu kun je in de functie update() kijken naar wat de gebruiker heeft gekozen in het select menutje aan de hand van document.form1.sipping.value. Dus als die "onder_rembours" is, dan grand_total += 100, anders als hij "eenmalige_machtiging" is, dan gran_total += 50, ofzoiets.

Anders moet je misschien iets beter uitleggen wat je precies niet snapt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wat jij me nu hebt uitgelegd, maar wat ik precies wil is het volgende...
De verzendkosten moeten per exemplaar worden berekend, dus niet enkel op het totaalbedrag maar keer het bestelde aantal, nu doet het script een vast bedrag € 2.50 maal het bestelde aantal, maar ik weet niet hoe ik dus een tweede bedrag "er tussen" krijg, wat weer maal het bestelde aantal wordt berekend.

• 2

2

Maar dat zou je nu toch uit moeten kunnen vinden. Let goed op hoe je kunt verwijzen naar de waarde van een bepaald formelement, daar kun je in principe iedere berekening mee doen die je wilt. Anders raad ik je aan nog een beetje verder te studeren erop, het is namelijk veel makkelijker dan jij op dit moment denkt volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog wel even verder spitten...
Ik moet de logica van JS nog een beetje door krijgen, nu knip en plak ik van bestaande, maar dat is voor mij de manier om het te leren, 8-)
Thanx
Pagina: 1