Toon posts:

P4 Northwood met RDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaar had ik lullie advies ingewonnen ivm een tamelijk snelle aanschaf van een P4.
Gegeven: P4 Northwood 2.0 Gig socket 478 i850 chipset. Uiteraard met RDR-ram.
Welk moederbord raden jullie aan

1. Qua prestaties

2. Qua stabiliteit en bedrijfszekerheid

Sommige moederborden (Intel D850MV) ondersteunen slechts 1 diskettestation. Is hier een oplossing voor daar ik nog een massa software bezit op verschillende disketteformaten (3.5 en 5.1/4).
Enkele bieden al USB 2.0 ondersteuning.
Kunnen de andere mobo's later worden aangepast aan USB2.0?

Met vriendelijke groeten

Roland

Verwijderd

mobo's kan je via een PCI insteekkaartje wel upgraden naar USB 2.0, maar dat kost je dus wel een pci-slot. Van die kaarten voor floppy's heb je ook wel, maar volgens mij alleen in isa ... , en dat zal er wel niet meer opzitten. s

Verwijderd

Pak de Asus P4-TE, heb ik ook lekker stabiel en snel :D :D

Verwijderd

Als je de reviews er wat op na leest zijn er 2 moederborden die aan elkaar gewaagd zijn.

De Asus P4T-E en de Abit TH7II(-Raid).
Dit zijn de top 2 i850 moederborden.

Ik heb zelf de Abit TH7II-Raid besteld *D

Voor usb 2.0 zal je inderdaad een pci insteekkaart moeten gebruiken. En wat die diskettestations betreft, je hebt toch verschillende aansluitingen op die kabel zitten?

Verwijderd

Heb vorige week de TH7-II (zonder raid) binnengekregen. Kwestie van alles erin prikken en draaien. Superstabiel en lekker snel. Zorg wel dat je original rambus erin stopt, das net ff wat sneller dan andere merken. (scheelt 100MB/sec in sisoft memory benchmark) (ook iets duurder helaas)

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb een P4T-E (zie sig), gaat als de brandweer :) Ik heb er geen floppy aanhangen maar en er kunnen er 2 aan...

als je en 2.0 gaat kopen zorg wel dat je een 2.0A 'nortwood' koopt, die zijn soms iets duurder maar wel met 512KB cache ipv 256 en lopen een stuk koeler...

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 12:51 schreef Martin het volgende:
Heb vorige week de TH7-II (zonder raid) binnengekregen. Kwestie van alles erin prikken en draaien. Superstabiel en lekker snel. Zorg wel dat je original rambus erin stopt, das net ff wat sneller dan andere merken. (scheelt 100MB/sec in sisoft memory benchmark) (ook iets duurder helaas)
Nou scheelt toch wat meer dacht ik, ik kom op 2700 uit :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:51 schreef Martin het volgende:
Hoi Martin,
Wat verstaat U onder original rambus?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
volgens mij bedoeld hij samsung geheugen..

Verwijderd

Inderdaad, rambus van samsung, word hier in UK verkocht als original rambus, en die 2700 kan wel kloppen :) ff sisoft geupdate :D
Pagina: 1