Toon posts:

geen netwerk meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem dat ik voor mijn zwager op wil lossen
hij heeft een pc met win 98 erop / en hij heeft een pc met
win ME geupgraded naar win XP en een net werk. hij kan niet meer bij elkaar kijken op de pc. alles al nagelopen staat allemaal goed maar als je de pc met win 98 erop uitzet ,zie je op de andere pc met win me/xp rechtsonder in de taakbalk het bericht veschijnen met de tekst een of meerdere kabels zijn niet goed aangesloten. maar alles zit zoals het altijd zat.het is gekomen na de upgrade me.xp .wie herkent dit probleem. bij voorbaat dank

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Kan je elkaar wel pingen :?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Vriend van mij heeft dit probleem ook. Het is vet vervelend. Ik weet niet hoe hij het opgelost heeft maar je kan proberen in het netwerk te zoeken naar computers. Soms wil hij dan nog wel computers vinden die die normaal niet ziet. Vaag maar waar.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Win XP geeft inderdaad de melding dat er een 'network cable unplugged' (heb de Engelstalige editie) is als een van de pc's die aangesloten is op een XP machine (functionerend als server) uit gezet wordt. Dat is normaal, ook in een correct functionerend netwerk.

Er is in XP echter (in de explorer/verkenner) de mogelijkheid om de mogelijkheid tot delen wat te versimpelen : ga naar 'Tools' --> 'Folder Options' --> tabblad 'View' en haal het vinkje bij de onderste optie ('Use simple file sharing') weg. Wellicht dat het dan wat overzichtelijker wordt. Heb het hier ook aan de praat gekregen, maar vraag me niet precies hoe :o

Succes !

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
Is het coax? Dat probleem had ik ook ooit (meerderen hier!) en het lag aan de drivers van XP.
Die van Windows 2000 eroverheen zetten hielp dus wel. Je moet even een search doen, dan kom je het topic wel tegen waarin staat welk bestand het was (je kan het ook wel downloaden geloof ik) en hoe je 't moet doen enzo.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Zou het niet kunnen zijn dat de Duplex mode verkeerd staat, ik heb hier een 3Com kaartje die het onder Windows 98Se super doet. Alleen onder Windows 2000 moest ik de Duplex mode veranderen, omdat ik dus ook een melding kreeg dat de kabel niet was aangesloten.

Kijk eens bij Apparaatbeheer [rechtermuisknop op Deze Computer - Eigenschappen] => Zoek vervolgens je netwerkkaart op => Rechtermuisknop Eigenschappen => Tabblad Geavanceerd => en controleer hoe de Duplex mode staat.

Probeer eens wat verschillende settings uit, even onthouden de modus waar hij op stond. Als je de settings hebt veranderd en je drukt op Toepassen dan moet je meteen het resultaat zien, reboot is niet nodig [in iedergeval niet bij mij]

Geen idee of dit de oplossing is, maar het hielp bij mij :)

Optie 2 is idd andere drivers, wat voor een type/merk netwerkkaart is het ?

Verwijderd

Maak je geen gebruik van een cross link, das dan heel normaal dat de verbinding dan verbroken is.. :z

Finch
Pagina: 1