Toon posts:

Wie heeft een Sony Vaio FX501??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobile 1 GHz AMD DuronTM with AMD PowerNow!TM technology, 20 GB hard disk drive and 256 MB SDRAM SO-DIMM
14.1" (35.8 cm) TFT colour display 1024 x 768 XGA resolution
DVD-ROM drive speed:
DVD-read: 8x, CD-read: 24x
Ethernet port, built-in modem, i.LINKTM , 2 x USB ports and custom suite of Sony software

Prijs € 1.499,00 excl. btw.

Wie kent deze Notebook en wil zijn ervaringen delen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet van Sony wel, dat de notebooks er strak uitzien en goed werken (heb zelf een PCG-F801A - gemod naar een PCG-F801 >:)) En dit werkt best wel goed.
Vooral die nieuwere series zien er :9~ uit.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik wil geen oude }:O uit de sloot halen, maar ik vroeg me af of deze laptop nou echt zo heet wordt zoals sommigen beweren? Want ik heb geen zin om een snel defect kacheltje te gaan kopen

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hey, die laptop heeft m'n pa laatst gekocht. Leuk ding, batterij gaat redelijk lang mee voor een duron en de warmteontwikkeling is ook ok.
Enig banale was dat de verkoper mij er op wees dat als je een ander OS installeerd, de garantie op de hardware vervalt. Omdat "De laptop is ontworpen voor het OS, het is niet zomaar een laptop met Windows XP erop."
Ja vast, maar zelfs nederlandse versie van Windows XP mag je d'r niet opzetten volgens deze...euh...verkoper om 't netjes te houden.
Maar allemaal leuk en wel, wat wil je precies weten over deze laptop? Want anders tik ik me de pleuris en ik wil nog andere dingen doen vanavond :+

edit:
Niet lief om oude koeien uit de sloot te halen :(

• Liquid
  • Niet online
ik heb via search gevonden dat deze versie van sony vaio nog weleens wilt door branden. Dus ik wilde weten of dit maar een paar gevallen zijn of dat het een kenmerk is van deze laptop.

Maar aangezien jij helemaal geen problemen en waarschijnlijk anderen ook niet, dan zal ik ehm toch overwegen te kopen.

En ja een oude koe uit de sloot halen is indd niet netjes, maar een nieuwe topic openen leek me ook geen goed idee --> UTFS

Verwijderd

iemand verkoop zo'n ding op tweakers.net

• Tinman
  • Laatst online: 15-08 12:35
Ik heb deze laptop

Prima laptop voor een prima prijs

accu gaat inderdaad redelijk lang mee

tot nu toe geen problemen mee gehad :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 04 april 2002 21:01 schreef Liquid het volgende:
ik heb via search gevonden dat deze versie van sony vaio nog weleens wilt door branden. Dus ik wilde weten of dit maar een paar gevallen zijn of dat het een kenmerk is van deze laptop.

Maar aangezien jij helemaal geen problemen en waarschijnlijk anderen ook niet, dan zal ik ehm toch overwegen te kopen.

En ja een oude koe uit de sloot halen is indd niet netjes, maar een nieuwe topic openen leek me ook geen goed idee --> UTFS
kan idd kloppen, die van mij is ook bijna doorgefikt.
moet ook terug voor nieuwe cpu fan. :(

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Op donderdag 04 april 2002 20:45 schreef sdomburg het volgende:
Enig banale was dat de verkoper mij er op wees dat als je een ander OS installeerd, de garantie op de hardware vervalt. Omdat "De laptop is ontworpen voor het OS, het is niet zomaar een laptop met Windows XP erop."
Ja vast, maar zelfs nederlandse versie van Windows XP mag je d'r niet opzetten volgens deze...euh...verkoper om 't netjes te houden.
Wat de 'verkoper' waarschijnlijk bedoelde was dat als je een andere OS erop zet, en je stuurt hem op naar Sony wegens een defect. En Sony toont aan dat het defect niet bestaat onder de orginele meegeleverde OS of dat het defect wordt veroorzaakt door het nieuwe OS (ook bv een andere taal)
dan betaal JIJ de onderzoekskosten. Dit is opzich logisch.
Je MAG alles, maar bezint eer gij begint...en de verkoper heeft je getracht daarop te wijzen. (waarschijnlijk stelde jij de vraag/ opmerking of je een ander OS mag instaleren), ik kan me namelijk niet voorstellen dat een verkoper hier zomaar over begint... het antwoord van hem was duidelijk en voorkomt een heleboel problemen.. (ook al gaat het niet diep in op de materie)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

beetje maffe reactie van die "verkoper" aangezien m'n vriendin zo'n ding heeft en er standaard ME op geleverd kreeg. Dit resulteerde overigens in eem hoop blauwe schermen terwijl ze toch echt een rood achtergrondje had ingesteld. Met W2k Pro erop draait dat ding nu als een liertje...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Op vrijdag 05 april 2002 01:13 schreef Gompy58 het volgende:
beetje maffe reactie van die "verkoper" aangezien m'n vriendin zo'n ding heeft en er standaard ME op geleverd kreeg. Dit resulteerde overigens in eem hoop blauwe schermen terwijl ze toch echt een rood achtergrondje had ingesteld. Met W2k Pro erop draait dat ding nu als een liertje...
Welke licentie sticker ziet er dan op, want zover ik weet worden ze alleen geleverd met een UK versie van Windows XP.

Murphy was an optimist

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Op vrijdag 05 april 2002 01:45 schreef GoGoHaRrY het volgende:

[..]

Welke licentie sticker ziet er dan op, want zover ik weet worden ze alleen geleverd met een UK versie van Windows XP.
Ja, de verkoper probeerde eerst een (duurdere) PIII variant aan te smeren. Daar stond dan ook de Nederlandse versie van Windows XP op, dat was één van zijn argumenten om voor de Pentium te gaan.
Ik antwoordde daarop dat het OS niet meespeelde, omdat ik thuis "toevallig" ook een nederlandse versie van WinXP had liggen. Gekocht had ik zelfs gezegd...
Daarop begon de verkoper dus met dat lulverhaaltje (vind ik tenminste) over OS waar laptops omheen gebouwd worden blablabla.
Ik hoorde dat aan en antwoordde dat die garantie dus alleen op de SW zou moeten vervallen, maar die verkoper vond dus van niet. Dat zou allemaal wel kunnen dacht ik toen, want als ik bijvoorbeeld Linux erop zet, die één van de hardwarecomponenten van de laptop niet ondersteunt, dan kan ik 'm moeilijk opsturen naar Sony. De verkoper antwoordde hierop dat de garantie hoe dan ook vervalt, zelfs als je gewoon hetzelfde OS, alleen dan de nl. variant zou installeren.
Ik vond die discussie wel mooi geweest en maakte me ervan af met een "Oh", aangezien de laptop toch voor mijn vader was, die van mij lekker met teletubbie OS mag werken...

• Alientrader
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Op vrijdag 05 april 2002 18:41 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Daarop begon de verkoper dus met dat lulverhaaltje (vind ik tenminste) over OS waar laptops omheen gebouwd worden blablabla.
Ik hoorde dat aan en antwoordde dat die garantie dus alleen op de SW zou moeten vervallen, maar die verkoper vond dus van niet. Dat zou allemaal wel kunnen dacht ik toen, want als ik bijvoorbeeld Linux erop zet, die één van de hardwarecomponenten van de laptop niet ondersteunt, dan kan ik 'm moeilijk opsturen naar Sony.
Garantie is relatief simpel.

Sony kopen --> probleem binnen 1 jaar --> garantie

Sony kopen --> OS veranderen --> probleem binnen 1 jaar --> sony zet orginele OS erop --> nog steeds probleem --> =garantie

Sony kopen --> OS veranderen --> probleem binnen 1 jaar --> sony zet orginele OS erop --> geen probleem --> jij betalen

Men koopt een produkt dat naar behoren dient te funtioneren met de hardware + OS dat meegeleverd is. Indien produkt dan functioneert kan er geen garantie worden geclaimed. Bij het niet/minder functioneren onder een andere OS kan er ook geen garantie worden geclaimed omdat dan het gebruik van het produkt buiten het bedoelde gebruik ligt.

Sony levert dus een goed produkt dus geen garantie claim mogelijk.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb ook gewoon winme op mijn notebook teruggezet, zat er standaard op.
Maar zodra ik hem terugkrijg van de reparatie, zet ik er lekker 2000 weer op, draait toch wat beter, zeker icm de accu

• Liquid
  • Niet online
ik heb wat meer onderzoek naar de fx gedaan en het blijkt dat ie zo'n 2500 haalt in 3dMark2000, klopt dat een beetje?

Ik had gisteren een mailtje gestuurd naar een internet winkel waar ze het verkopen en ze zeiden dat de warmte ontwikkeling wel mee valt en dat de gevallen van "doorbranding" alleen voorkomt bij echt die hard users.... dus klopt dit een beetje Terw_Dan (of iemand anders) , want ik ben niet van plan om die laptop meer dan 3 uur per dag te "gebruiken" (lees:aan te laten staan)

en nog iets: welke chipset heeft ie eigenlijk?
Pagina: 1