Toon posts:

[GUI] zo'n grafische shell gui, wat is dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://freshmeat.net/img/screenshots/14828.jpg

Dus van die dingen, net als make menuconfig die je gewoon op de commandline kunt draaien, zonder X.

Enige wat ik wil weten zijn namen van GUI classes/dingen waarmee je zoiets kunt maken.

En kom nou niet aan van 'dat lukt je toch nog niet', nee, nu nog niet maar straks wel :P

Thnx alvast :)

[edit: voor gebruik met C++ trouwens]

Verwijderd

Misschien helpt het je als ik roep dat voor veel van dat soort programma's libncurses nodig is. :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

code:
1
2
#include <libncurses.h>
#include <curses.h>

Kun je leuk ncurses enzo proggen :)

(zit ook in make menuconfig, debian installer, enz)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
libncurses.h, waar haal ik die vandaan? Google heeft maar 1 result op 'libncurses.h' :o, curses.h werkt wel, al deze packages zijn geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
[root@home RPMS]# ls -l *curses*
-rw-rw-r--    8 root     root    762084 Mar  8  2000 ncurses-5.0-11.i386.rpm
-rw-rw-r--    7 root     root    600658 Mar  8  2000 ncurses-devel-5.0-11.i386.rpm
-rw-rw-r--    7 root     root    134374 Mar  8  2000 ncurses3-1.9.9e-11.i386.rpm

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je hoeft alleen curses.h te includen. Je kunt waarschijnlijk het beste op google ff naar een curses tutorial zoeken. 'man ncurses' bevat ook nuttige informatie.

Verwijderd

Waar jij het over hebt heet curses. Dat is library geschreven in C. Je kunt het dus gebruiken vanuit C of C++. Er zijn echter ook bindingen geschreven zodat je curses kunt gebruiken vanuit andere talen.

Er zijn verschillende implementaties van curses gemaakt. De oorspronkelijke versie was in BSD UNIX opgenomen en werd vervolgens overgenomen in verschillende System V versies. Op Linux wordt vaak ncurses gebruikt. Dit is een versie van curses die ontwikkeld werd onder Linux.
Pagina: 1