11,5 x 145
Van al jou topics is er welgeteld eentje niet gesloten. Als ik jou was zou ik eerst eens wat doorlezen over overclocking en cooling. Maar...aangezien ik ook niet de slechtste ben

zal ik je even op weg helpen. De snelheid van een processor wordt bepaald door de multiplier (MP) en de bussnelheid (FSB). Tegenwoordig draaien veel processoren, onder andere jouw XP, op een bus van 133. Deze vermeerderd met de multiplier geeft de actuele snelheid van je processor (kan een paar mhz'en afwijken). Aangezien je een 1800 hebt (1,54) is je multiplier 1,54 : 133 = 11,5. De reden dat overclockers hun processor willen laten unlocken, dus de mogelijkheid hebben om de MP te veranderen, heeft o.a. te maken met het feit dat een verhoging van de bussnelheid een betere performance van het systeem tot gevolg heeft dan wanneer je enkel de processor overclockt. Bij een standaard multiplier, dus bij jou 11,5, zal het moeilijk worden om een FSB van bijv. de 160 te halen. Puur vanwege het feit dat je processor dat niet trekt. Ga je nu je MP verlagen van 11,5 naar bijv. 10,5 dan heb je meer kans om die hoge FSB te behouden. Dan heb je weliswaar een iets lagere processor snelheid, maar die hoge bus maakt dat ruimschoots goed

Ik heb zelf een TB 1200 en draai momenteel op 9.5 x 145

Standaard 9 x 133, dus in mijn geval MP iets omhoog. Probber dus een zo hoog mogelijke bus te behalen. In principe is jouw MP van 11,5 wel gunstig. Voor jou zou een bus van boven de 150 mogelijk moeten zijn, mits je andere systeemcomponenten dat toestaan. In ieder geval hoop ik dat je hier iets mee kan, enne succes ermee
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!