waar te krijgen? 3,5mm jack --> casette bandje?

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik had die dingen van rio gezien maar ik kan ze nergens vinden in europa. kwil graag zo'n ding voor in de auto kep namelijk geen cd speler en kan hem ook niet inbouwen.
weet iemand waar je die handige dingen kan krijgen?

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:35

Carny

DatDus!

Ik heb 'm zelf bij Matrix weg (Leeuwarden) maar ik kan me voorstellen dat je ergens woont dat nogal ver verwijderd is van Leeuwarden.. lol.. In ieder geval, je kunt het eens proberen bij Conrad (www.conrad.nl of www.conrad.com of www.conrad.de ze zijn geloof ik alle 3 van hun) of als je in de buurt een winkel weet waar ze dingen verkopen als o.a. scanners, disco lampen, antennes, allerhande electronica voor zelfbouw projectjes, enz... iedere middengrote of grotere stad heeft minstens 1 zo'n zaak... informeer dus eventueel eens wat in je kennissenkring hiervoor..

DatDus.DE --- DatDus!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
woon in leiden en godzijdank hebben van dat soort zaken ;)
wat kosten die dingen zo'n beetje?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

halfords.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 20:33

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

lag in de 5/10-gulden-bak van de EP in Eindhoven... terwijl m'n broertje er toen net één voor f50,- had gehaald :P

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Kopen?

Verwijderd

Hoe heten die dingen officieel?

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012946377

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

Bij de MediaMarkt in Rotterdam gekocht

Verwijderd

Bij Bcc voor 25 oude guldens, maar dan staat er ook wel philips op he!!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 01:25 schreef noki_JA het volgende:
dan staat er ook wel philips op he!!
Dat klinkt opeens een stuk degelijker, ze zien er toch al niet zo stevig uit!

• sniperz
  • Laatst online: 07:00
Met een casette converter is te koop bij halfords

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:57 schreef Phruster het volgende:

[..]

Dat klinkt opeens een stuk degelijker, ze zien er toch al niet zo stevig uit!
Je zegt het nou, maar een oude buurjongen had er ook een gekocht van Hakkitakki en dat ding gaf een rare brom toon tijdens het afspelen. Die van mij deed het perfect.
Philips let's make things better! >:)

De rede was dat zijn bandje een vaste leeskop had, de philips heeft een verende kop die tegen het bandje wordt aangedrukt als de speler begint te draaien. Dit maakt dus beter kontact

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 23:24 schreef Sinterklaas het volgende:
www.eynstein.nl verkoopt ze ook

Heeft iemand deze al eens aageschaft?
Zo ja, is het goed spul?
Zo nee, zou je dat aanschaffen als je alleen een casette in je auto had?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op maandag 04 februari 2002 01:58 schreef johnny.xxx het volgende:
woon in leiden en godzijdank hebben van dat soort zaken
Zou Kok electronics ff proberen dan.. als ze ze niet hebben kunnen ze vast wel bestellen..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 11:13 schreef noki_JA het volgende:

[..]

Je zegt het nou, maar een oude buurjongen had er ook een gekocht van Hakkitakki en dat ding gaf een rare brom toon tijdens het afspelen. Die van mij deed het perfect.

De rede was dat zijn bandje een vaste leeskop had, de philips heeft een verende kop die tegen het bandje wordt aangedrukt als de speler begint te draaien. Dit maakt dus beter kontact
Ik spreek ook uit ervaring, ik heb vaak genoeg dat soort dingen gehad, bijv. met muizen, als je scrollt hoor je het op je speakers kraken met mijn vorige muis...
En met mp3 spelers, ik had er 1 waarvan de volume (+) knop er opeens uit viel, en nu heb ik maar een Creative DAP Jukebox gekocht.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 11:13 schreef noki_JA het volgende:

[..]

ja dat zouden ze moeten doen ja :P

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 15:32 schreef Papa Roach het volgende:

[..]

ja dat zouden ze moeten doen ja :P
Haha, of: Let's make things look better!! (heb het dan niet over de laatste expanium)

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik heb er nog 1 liggen van Sony, is een paar keer gebruikt. De verpakking zit er nog bij en alles wat er bij zat :) Als je interesse hebt, neem dan maar contact met me op :7

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 09:59 schreef ck2000nl het volgende:
Ik heb er nog 1 liggen van Sony, is een paar keer gebruikt. De verpakking zit er nog bij en alles wat er bij zat :) Als je interesse hebt, neem dan maar contact met me op :7
[vrijblijvende modus]
Wat moet je ervoor hebben?
[/vrijblijvende modus]

Verwijderd

Even iets anders hoor: maar is de geluidskwaliteit van zo'n oplossing wel goed? ik heb in mijn auto een kenwood radio van een paar jaar oud en de wisselaars voor deze krengen zijn erg duur. Ik wil echter niet bezuinigen op geluidskwaliteit, daar is de rest van de set weer te duur voor. Geeft dit niet veel ruis? Ik snap het principe hoe het werkt ook niet helemaal, maar met bandjes heb je nogal veel ruis. Ik zou er dus ook een MP3 speler op aan willen sluiten.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat bandje doet het magnetisme van een cassettebandje na, beter dan cassete kwaliteit moet je dus niet verwachten.

Verwijderd

hoezo niet? Er treed hier toch geen verlies van magneetveldsterkte op enzo? Waardoor klinken bandjes eigenlijk slechter?

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op maandag 11 maart 2002 21:48 schreef wessel99 het volgende:
hoezo niet? Er treed hier toch geen verlies van magneetveldsterkte op enzo? Waardoor klinken bandjes eigenlijk slechter?
Wij hebben er 1 in de auto en het klinkt gruwelijk BRAK!
Ik zelf luister liever gewoon radio.. dan een CD zwaar vergaard op dat cassettebandjes principe...

Dat ding maakt trouwens ook een enorm STROEF draai geluid..
Nee betaal liever wat meer voor een echte cd speler. (of mp3)

Verwijderd

Hmm ja, punt is alleen dat ik deze radio die er nu in zit (kenwood 4x50 watt) voor niets heb gehad en cd-wisselaars voor het apparaat nog zo'n goede 200 euro kosten, dat is dus bijna net zo duur als een radio met frontlader (van mindere kwaliteit)... Word een beetje moeilijk zo??

• Carny

Carny

DatDus!

Dit soort converters hebben heel snel last van overspeling, dus als je mp3 of cd discman ofzo in verhouding een line-out heeft waar _nog minder_ geluid uit komt dan uit die van andere apparatuur zit je meestal wel goed... Mijn philips expanium geeft eigenlijk al nèt iets te veel majah ik heb de oplossing voor de wagen van me werk en daar pleur ik dus niet een andere radio in natuurlijk ;) En tja bij 5 uur continue op de weg is het fijn om idd ook constand wisselende eigen muziek te hebben, radio is deze dagen ook weinig interessant meer..

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Ik snap niet precies wat je bedoelt? Overspeling? En anders zet je je discman toch zachter of bedoel je dit niet? Het gaat mij vooral om de ruis en of het signaal nog een beetje helder doorkomt;vergelijkbaar met cd kwaliteit. Hoorde/las al wel dat die dingen maar een tientje ofzo kosten, dus misschien dat ik het straks gewoon maar eens ga proberen. Als ze echt zo cheap zijn kun je je er ook niet echt een buil aan vallen, wel?

• Carny

Carny

DatDus!

Ik bedoel dus dat bassen en hoge tonen al snel "krakerig" worden als ze wat luid zijn bij zit soort bandjes...
En, een line-out reageert niet op de volumeregelaar van het portable apparaat, want de line-out heeft een vooraf ingestelde volume, dat in 't algemeen vrij laag ligt... dit is altijd de aansluiting die je moet gebruiken, maar soms is zelfs dat nog iets te luid dus.. daar doelde ik op in mijn vorige post...

Wat betreft het buil vallen, nee, dat zul je voor een dergelijk bedrag inderdaad niet doen, maar houd er gewoon rekening mee dat het geluid niet zo mooi is als dat van een gewone autioradio/cd speler o.i.d. ... het is een paardemiddel en daar is de prijs dan ook naar.. :)

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

Nee ok,

in ieder geval bedankt ga morgen de stad eens in om zo'n apparaat te zoeken. Blijkt het echt bagger te zijn, dan komt er alsnog een (2e hands) wisselaar in.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op woensdag 13 maart 2002 11:02 schreef wessel99 het volgende:
Nee ok,

in ieder geval bedankt ga morgen de stad eens in om zo'n apparaat te zoeken. Blijkt het echt bagger te zijn, dan komt er alsnog een (2e hands) wisselaar in.
Je zegt een tientje?
Bijv. Halfords en Aurora maken fixe winsten erop.. al snel 50 tot 80 gulden. Dus kijk uit :)
Denk dat je het beste op de beverwijkse-bazaar kan kijken.

Verwijderd

Zit er geen tulp ingang achter op je radio dan, anders kun je een tulp-->jack kopen en ben je ook maar een tientje kwijt.

Aangezien je een goede radio hebt is de kans wel aanwezig dat er een tulp ingang zit op de achterkant van je radio

Verwijderd

Ja die zitten er wel, maar zijn volgens mij alleen voor de versterkers bedoeld. Het is een kenwood van een jaar of 5 oud (KRC-655RL geloof ik zo uit m'n hoofd). Kon zo in ieder geval niets vinden over line-in.

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 11:31 schreef polydipsia het volgende:
Zit er geen tulp ingang achter op je radio dan, anders kun je een tulp-->jack kopen en ben je ook maar een tientje kwijt.

Aangezien je een goede radio hebt is de kans wel aanwezig dat er een tulp ingang zit op de achterkant van je radio
Zo'n RCA-aansluiting zit dikwijls achteraan een autoradio, maar die is in véél gevallen (jammer genoeg) alleen bestemd voor het geval je een cd-changer aansluit. Eerder gaat die ingang niet als 'auxiliary' aanzien worden door de radio (je kan daar wel adaptors voor kopen maar bij veel merken gaat dat een dure zaak worden).

Verwijderd

heb idd zo'n cd-wisselaar aansluiting. Heb vandaag (voor 13 euro) zo'n cassette-adapter gekocht. Moet zeggen het geluid valt me mee, maar het is geen hifi (qua autoradio dan). Op het moment dat je een beetje je radio opendraait hoor je tussen tracks door gewoon zoemende ruis, geen ramp, maar je merkt wel dat het een goedkope oplossing is. Voor mij dus toch gewoon een cd-wisselaar, was het niet zo dat ik bij de 3e controle binnen 10km op de N65 vandaag met 40km te hard gepakt ben. Wat een treurige mannen daar, bij de 3e controle (1 tegengestelde richting, 1 mee, weer 1 tegengesteld) flitsten ze niet alleen uit de auto, maar ook met mijn richting mee... nee zo is er nog een sport aan.

(ok sorry, na de eerste 4 regels vrij offtopic, frustratie... :'()
Pagina: 1