Fdisk integriteits-check duurt (te) lang?!

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik zit hiernaast een schijf te partioneren met Fdisk, het is een nieuwe Maxtor 20GB 5400RPM schijf (die plattere uitvoering :) )
maar de integriteitscheck duurt gruwelijk lang, hij was er net al 15 minuten mee bezig, hij wil nu de partitie gaan maken dan gaatie weer een integreteitscheck doen |:(.
Maar hoort dit wel zo lang te duren bij een nieuwe HD, of moet ik me toch zorgen gaan maken?
Hij was nu net op 99% en hij is nu weer opnieuw begonnen hij begint wel vaker opnieuw bij 5% enzo.

GEBEURT DIT MEER OF IS HIER ECHT IETS GRUWELIJKS FOUTS AAN DE HAND???? :?

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maxtor schijven zijn redelijk brak en daardoor duurt het heel lang bij het checken van de integriteit.
Als je die 15min al lang vind duren dan wordt het nog lachen bij het formatteren, want daar doen die :r schijven nog langer over.
Maar als hij herhaaldelijk overnieuw begint moet je even opletten bij het formatteren of je toevalling "trying to recover allocation unit" voorbij ziet komen. Dan is de schijf zeker brak.

Dit gebeurd dus meer, maar ik heb het enkel meegemaakt met mijn Maxtor, en dat is een teringbrakke schijf, had ik dat ding maar nooit gekocht :(

Verwijderd

de integriteitscheck hoort erbij telkens als je een nieuwe schijf aanmaakt, en nog ruimte overhebt. Het is dan wel heel wat anders maar ik heb een nieuwe 60 gb, en ik kan heus wel ff beneden koffie drinken voordat da ding klaar is

Verwijderd

Dat heeft maar weinig te maken met dat het een Maxtor is hoor. Dat duurt nou eenmaal lang.

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Nou ja, na Powermax erop los te laten bleek dus dattie schijf helemaal naar de ### blijkt te zijn.

Hij geeft al een foutmelding op Read Verify commmands,

FIJN, das me 2e Maxtor schijf die kapot is binnen 1 jaar

Specs

Verwijderd

dat komt mooi uit want da is ie nog in de garantie

je bestelt ze toch niet via de ptt heh/
want dan komen ze altijd stuk aan.
overigens ben ik de trotse bezitter van 9 maxtor schijven en er is er maar ééntje stuk; een 20 gb disc die ik in een removable rack had geduwd en dan elke dag mee naar school nam. dus dan kun je dat verwachten van elke hdd. de stukke schijf 9alleen booten kan er niet van, opslag is nog goed0 is nu al een tidjje fileserver opslag schijf en doet t daar toch nog prima in... t zal wel niet aan het merk liggen. stupid usr error wellicht... onvoldoende koeling/

edit ik wil een nieuw toetsenbord ;9
ARGH1
Pagina: 1