Toon posts:

Blauwe waas op monitor Radeon VE met 2*VGA + TVout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een KUT s3 virge kaartje voor TwinView terwijl ik een Radeon VE kaart heb..... :?

Hè??? Hoor ik veel tweakers nu denken, hij gebruikt een twin-monitor Radeon en dan een kut kaartje voor de 2de monitor??? Nu, dit zou ook een tijdelijke oplossing zijn, tot ik een DVI-I -> VGA converter gevonden had. (wacht ik al 2 maanden op van Gistron, maar dat is een ander verhaal... :( )

Nu heb ik de converter en de twin-video werkt prima, de tv-out ook, maar dan komt het gezeik.... Als ik alle kabels in de video kaart stop dan wordt de monitor die aan de DVI converter hangt wazig en blauw??? :'(

Het is geen driver probleem want tijdens de boot is dit probleem al zichtbaar. Voor de duidelijkheid, de twinvideo werkt prima. 1 monitor+ 1TV ook maar zodra ik twin-video draai met de (high Quality, 10m) SVHS kabel erin gaat het mis.

Video aan, uit of zelfs de kabel enkel in de kaart en niet in me video, maakt niks uit en nu moet ik dus achter de computer duiken om de kabel erin te doen als ik een DiVX-je wil kijken of m'n mp3-tjes op de tv wil bedienen??

HELP?? wat nu verder te doen, het enige dat ik nog kan bedenken is het BIOS van de grafische kaart flashen, maar het niet echt het idee dat dat gaat helpen??

Of moet de kaart terug en is het niet toevallig dat Gistron de converter 'vergeten' is?? :?

Verwijderd

Topicstarter
okay, ben dus bang dat ik de enige met dit probleem ben, dan zal ie wel stuk zijn?

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:07

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Misschien helpt het om niet steeds midden in de nacht te posten, ik geef je meer kans dat iemand overdag reageert dan 's nachts.
Ik kan je helaas niet helpen, geef deze draad anders een keer op prime-time een schop omhoog!

specs

Verwijderd

Topicstarter
MMM, tja beginners foutje

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 schop, niemand een idee??

Verwijderd

Topicstarter
Weekend schopje dan maar. Ik ga wel ff een digitaal fototoestelle-tje lenen. Wellicht zeggen foto's meer dan woorden?

Verwijderd

Okay, oud topic, ander account maar zelfde probleem, eindelijk digicammetje. Zelf heb ik het vermoede dat het wellicht door de lange HQ SVHS kabel komt, alsof deze teveel weerstand heeft ofzo, kan dat?

Maar beelden zeggen meer dat woorden:

Zo werkt alles goed dus, met 1 monitor op de Radeon, 1 monitor op de S3 en via een 10m HQ SVHS kabel via plugje de scart van me TV in, perfect beeld.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donse109/got/1.jpg

Maar sluit ik nu beide monitoren op de Radeon aan en laat de SVHS kabel tussen de Radeon en me TV liggen wordt de 2de Monitor blaauw. De tweede monitor zit dan overigens met een soort DVI-VGA converter aangesloten. Trek ik de SVHS kabel eruit is het beeld weer perfect. Maarja, elke keer die kabel erin en eruit pielen is natuurlijk geen optie!
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donse109/got/2.jpg

In iets meer close-up kan je een beetje zien wat er gebeurd, het lijkt met of één vd kleuren iets verschuift
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~donse109/got/3.jpg

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

Nobby

Nuts!

Al een andere kabel geprobeert? Zo niet, doe dat dan eens :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Pagina: 1