Hoi, ik weet dat hier al een ander draadje over gaat, maar ik heb dan ook een wat andere vraag.
Binnenkort kom ik in een situatie waar er op een kamer 1 chello aansluiting is, en 3 computer gebruikers ( scheelt lekker in de kosten )
Nou wil de abbonee van de kabel niet continue zijn eigen computer aanlaten staan opdat de 2 andere continue internet toegang hebben ( zal voor zijn en de onze snelheid ook niet bevordelijk zijn als hij op zijn eigen pc zit te werken )
Er werd geopperd om een zeer goedkope pc als link naar de dan dus andere 3 gebruikers te laten dienen ( een 486 ofzo ? ).
Maar hoe pakken we dit het beste aan?!
- Er 3 netwerk kaarten in stoppen die afzonderlijk naar elke andere pc gaan
-een Hub plaatsen.
Het lijkt mij zinvoller om 100mbit te gebruiken dan 10mbit, omdat je dan ook leuk wat dingen met elkaar kan sharen, en misschien de server ook als file server voor mp3tjes kan werken ( leuke optie, niet noodzakelijk )
Een 10mbit hub is goedkoop een 100mbit hub duur.
Maar wat is sneller?! Hub, of 3 netwerk kaarten in die Pc?!
En moet de server dan als proxy dienen, of kan die weer direct internet toegang voor ons 3en verschaffen?
Kan ik ook bv UT spelen vanachter deze server/proxy?!
Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan scheppen in mijn verwarring???
Bij voorbaat mijn eeuwige dankbaarheid.
Binnenkort kom ik in een situatie waar er op een kamer 1 chello aansluiting is, en 3 computer gebruikers ( scheelt lekker in de kosten )
Nou wil de abbonee van de kabel niet continue zijn eigen computer aanlaten staan opdat de 2 andere continue internet toegang hebben ( zal voor zijn en de onze snelheid ook niet bevordelijk zijn als hij op zijn eigen pc zit te werken )
Er werd geopperd om een zeer goedkope pc als link naar de dan dus andere 3 gebruikers te laten dienen ( een 486 ofzo ? ).
Maar hoe pakken we dit het beste aan?!
- Er 3 netwerk kaarten in stoppen die afzonderlijk naar elke andere pc gaan
-een Hub plaatsen.
Het lijkt mij zinvoller om 100mbit te gebruiken dan 10mbit, omdat je dan ook leuk wat dingen met elkaar kan sharen, en misschien de server ook als file server voor mp3tjes kan werken ( leuke optie, niet noodzakelijk )
Een 10mbit hub is goedkoop een 100mbit hub duur.
Maar wat is sneller?! Hub, of 3 netwerk kaarten in die Pc?!
En moet de server dan als proxy dienen, of kan die weer direct internet toegang voor ons 3en verschaffen?
Kan ik ook bv UT spelen vanachter deze server/proxy?!
Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan scheppen in mijn verwarring???
Bij voorbaat mijn eeuwige dankbaarheid.