Radeon 8500 LE en MSI K7T Pro2

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Ik heb zaterdag mijn nieuwe PC opgehaald (zonder videokaart; deRadeon 8500 werd niet bij Aragorn verkocht). Op de beneluxbeurs had ik al een Radeon 8500 gekocht, n deze hb ik erbij geplaatst. Als ik nu mijn PC opstart, zie ik even het opstartscherm van ATI, en vervolgens stopt mij PC (ik zie geen harddisk activiteiten, en het ledje van mijn monitor gaat weer knipperen, wat er op lijkt dat deze denkt dat vga niet aktief is). De PC staat wel aan, de ventilators blazen vrolijk.

Ik kan trouwens wel in de bios komen. Ik ben daar al op zoek gegaan naar instellingen die niet zouden kloppen, maar ik heb nog niets gevonden.

Dit is mijn systeem:
MSI K7T 266a Pro2 MSI-6380
XP 1900+
512 MB PC2100
Maxtor 80 GB 7200 rpm
Plextor 12/10/32A
Asus DVD 8x
19"109S20 monitor
SB Audigy OEM
Windows XP prof UK (OS doet er niet toe, ook opstarten vanaf bootable CD (ongeacht OS) werkt niet.

Hebben jullie tips wat ik zou kunnen proberen?

Ik ga zometeen trouwens slapen, en moet morgen werken. Ik ben dus morgen wel in staat vragen te beantwoorden, maar ik kan pas morgen avond iets uit proberen.

Trusten

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

Johnny E

Dôh !!

Als je een tv of een ander video apparaat aan de svhs uitgang hebt hangen dan komt het daar door.

Het moederbord accepteerd nl slechts video biossen van 32KB.

Specs!

• R Kuipers
Ik heb er inderdaad een TV aan hangen. Leg bovenstaande eens uit, ik snap het namelijk niet helemaal. Is het op te lossen met een bios-update? (winkel zei dat ze de laatste drivers geinstalleerd hadden, ik hen echter niet naar de bios-versie gekeken)

• R Kuipers
Ik heb op de site van MSI gezocht. Is dit het verhaal wat je bedoelt?
When I used with Radeon VE dual head, the RAID BIOS won't even load. But used Matrox G450 Dual works fine.
According to PC specifications, BIOS C,D segment size total is 128k for device sharing, in this case , there might be some device which usually the case is VGA using 64k at BIOS C,D segment and Promise ROM is taking 64k too, when USB legacy Support is enabled in the BIOS then to disabled Promise ROM because of not enough resource for share at that time.
Solution:
In the BIOS setup/advanced chipset feature
Disable USB Keyboard Support
Disable USB Mouse Support
USB Keyboard & Mouse Support refer to USB support in DOS mode & has nothing to do with USB support in Windows Operating System.
bron: http://www.msi.com.tw/support/tech_guide/no.1.htm

• R Kuipers
Uiteindelijk kreeg ik mijn ATI goed aan de praat door C000, 32K shadow op disabled te zetten. Toen nog XP opnieuw installeren, en het leek allemaal te werken. De Radeon deed alleen geen DVD's afspelen. Na heeeel lang puzzelen bleek dat je de DVD wel kon browsen, maar geen bestanden kon inzien/kopieren. De boosdoener was een kapotte IDE kabel Aaarggggg. Maar nu werkt alles.