OK, meteen to the point, ik heb dus een ASUS A7V-133 met niet de goeie revisie om een XP te ondersteunen (daar is 1.04 ofzo nodig, heb ik uit de search-topics opgemaakt). Ik heb echter geen geld voor een nieuw systeem, dus vraag ik me af of een XP wel draait op mijn mobo. Dan maar geen 1700+ tot ik geld voor een nieuw mobo heb, maar "gewoon" 1,47GHz i.p.v. mijn duron800. Iemand een reactie?
ASUS A7V-133 hier zeg je het al een DURON draait op een FBS van 133 en een xp op 266 dus verkeerde chip set gaat dus nooit lukken op dit mobotje
edit:
ff snel uit het hoofd niet opgezocht hoor
ff snel uit het hoofd niet opgezocht hoor
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Verwijderd
Even snel tussendoor: hoe kun je zien welke revisie je hebt: ik heb al eens gekeken met SiSoft Sandra, maar wordt er geen wijs uit. Ook bij het opstarten geeft ie het naar mijn idee niet aan: ik krijg alleen Award bios Plug and play 1.0A, dat is het toch niet of welOp maandag 04 februari 2002 00:03 schreef Count_Grishnackh het volgende:
OK, meteen to the point, ik heb dus een ASUS A7V-133 met niet de goeie revisie om een XP te ondersteunen (daar is 1.04 ofzo nodig, heb ik uit de search-topics opgemaakt). Ik heb echter geen geld voor een nieuw systeem, dus vraag ik me af of een XP wel draait op mijn mobo. Dan maar geen 1700+ tot ik geld voor een nieuw mobo heb, maar "gewoon" 1,47GHz i.p.v. mijn duron800. Iemand een reactie?
Hoe ben jij er dus achter gekomen welk bios je hebt?
Verwijderd
Dat is dus echt niet waar:Op maandag 04 februari 2002 00:14 schreef MokerHamer het volgende:
ASUS A7V-133 hier zeg je het al een DURON draait op een FBS van 133 en een xp op 266 dus verkeerde chip set gaat dus nooit lukken op dit mobotje
Ten eerste kan de chipset (Via KT133A) het theoretisch wel degelijk aan.
Ten tweede draait mijn FSB maar op 100 Mhz, terwijl mijn Thunderbird toch echt op 200 Mhz draait. Hetzelfde geldt voor zijn Duron.
Ten derde vanaf Revisie 1.04 in combinatie met Bios revisie 1007 kan de A7V133 het weldegelijk aan.
Dat staat geprint op je moederboard. Je kan dat niet zien via een software programmatje.Op maandag 04 februari 2002 00:14 schreef jeroen1107 het volgende:
[..]
Even snel tussendoor: hoe kun je zien welke revisie je hebt:
Ik heb een Asus A7V266 en dat staat ook geprint op het moederbord en precies daaronder staat: revision 1.06
Het is vanaf PCB versie 1.05 en BIOS versie 1007, en ik heb uiteraard PCB1.04, na een meel wisseling met 2 chinezen of ander aziatisch volk, krijg ik daar eruit dat ze niet weten wat ik dan ga opblazen als ik toch een XP erop zou zetten, maar dat het iig niet zou draaien met vroegere PCB versies.
Oh ja joh!!!
Niet doen dus behalve als je een PCB versie 1.05 of hoger hebt.
Oh ja joh!!!
Nope.. Jouw thunderbird, en zijn Duron draaien echt maar op 100 MHz busfrequentie.. (alleen wordt de DDR-techniek gebruikt, waardoor het ding effectief 200MHz lijkt te draaien!)Op maandag 04 februari 2002 00:16 schreef jeroen1107 het volgende:
Ten tweede draait mijn FSB maar op 100 Mhz, terwijl mijn Thunderbird toch echt op 200 Mhz draait. Hetzelfde geldt voor zijn Duron.
Overigens zou ik niet weten waarom het met die oudere versies niet mogelijk zou zijn.. Chipset moet het kunnen, fsb is ook geen probleem..
Voltage-regulator misschien? Alhoewel dat ding ook de TB1400 moet kunnen voeden, dus de XP mag ook geen probleem zijn..
Je zou het eigenlijk gewoon moeten kunnen proberen, maarja...
Verwijderd
Heb een A7V133 rev 1.04 bios 1007 gehad waarop Athlon XP 1800 prima draaide. Alleen de jumperfreemode werkte niet, wel de handmatige instelling met dipswitches voor multiplier, fsb!
Revisienr staat op mobo in de buurt van de pci sloten gedrukt.
Revisienr staat op mobo in de buurt van de pci sloten gedrukt.
kijk effe in de meuktracker, en download de laatste final die is uitgekomen.
flash je mobo effe, en zet die XP erin. dan moet het werken.
flash je mobo effe, en zet die XP erin. dan moet het werken.
hmm, bedankt voor de tips! Ik wordt er alleen niet echt veel wijzer van. Maar aangezien hier mensen heel slechte ervaringen mee hebben, wordt het toch maar wachten totdat mijn bankrekening een nieuw mobo toelaat.
ps: processortje + mobo kopen iemand?
ps: processortje + mobo kopen iemand?
Ik heb een A7V133 met een Athlon XP 1600+
Werkt prima hoor! Wel ff de BIOS moeten updaten, maar ik had revisie 1.05 en dan gaat het dus wel
Welke revisie heb jij dan?
Werkt prima hoor! Wel ff de BIOS moeten updaten, maar ik had revisie 1.05 en dan gaat het dus wel
Welke revisie heb jij dan?
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
Je moet kijken tussen PCI-slot 3 en 4, daar staat de versie namelijk revision 1.XX(.). Als je een versie 1.05 of lager heb moet je de Athlon XP op jumper-mode zetten en dus niet jumperless!!! ( zet alles dus met dipswitches en jumpers) Met revisie 1.05. werkt de jumperfree-mode gewoon. Denk eraan, Bios versie 1007 of hoger ondersteunen De Athlon XP!!!
Pagina: 1