Mijn Matshita ("Panasonic") sr-8585 DVD drive doet het prima, speelt alle films en is regio vrij. Hij speelt er alleen 1 niet: Evita (nederlandse dvd). Nou is dat toevallig een goudkleurige DVD-- de enige goudkleurige die ik heb (de enige ook die het niet doet). Zag in andere topics dat andere mensen dat probleem soms ook hebben, maar weet iemand ook waarom? En wat het verschil is tussen een gouden en een zilveren? (Behalve de kleur - dûh!)
Ik heb volgens mij ook zo'n drive, maar dan gekocht als Fujitsu Siemens, en die leest helaas geen DVD-R's.
Dus misschien heeft het iets met weerkaatsing te maken.
Was met oude cdrom spelers ook, dat ze geen CD-R's konden lezen.
Dus misschien heeft het iets met weerkaatsing te maken.
Was met oude cdrom spelers ook, dat ze geen CD-R's konden lezen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb dezelfde problemen met mijn Onkyo DVD speler en heeft met originelen geen problemen (wel met cdr's etc) maar de gouden DVD's (veelal Regio 4) absoluut geen zin deze af te spelen.
Ik heb deze vraag uitstaan bij Onkyo echter tot op heden heeft deze nog geen antwoord.
Ondanks dat het niet met elkaar te maken heeft is dit meestal een probleem bij apparaten die geen CD-R's etc ondersteunen)
Trouble
Ik heb deze vraag uitstaan bij Onkyo echter tot op heden heeft deze nog geen antwoord.
Ondanks dat het niet met elkaar te maken heeft is dit meestal een probleem bij apparaten die geen CD-R's etc ondersteunen)
Trouble
"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
Nou, tis gewoon een DVDROM speler in m'n PC, en CD-R's/RW's speelt hij probleemloos af...
Goude zijn geloof ik altijd dual layer misschien ligt het daar aan?
no comment
ja, maar misschien DVD-R's niet. misschien dus dat die goude een DVD-R is en dus niet gelezen kan worden.Op maandag 04 februari 2002 16:06 schreef PowerFlower het volgende:
Nou, tis gewoon een DVDROM speler in m'n PC, en CD-R's/RW's speelt hij probleemloos af...
als t btw een dual layered disc zou zijn zou ie wel gelezen moeten worden (een beetje DVD player voor de PC ondersteunt die structuur toch?
Ik denk dat ik Indies (maker van die Evita DVD) hier maar eens over ga mailen-- misschien weten zij het wel 
Het ding ziet er in ieder geval uit als een vrij goedkope productie (slecht passend label etc.), was ook maar fl.19,95
Het ding ziet er in ieder geval uit als een vrij goedkope productie (slecht passend label etc.), was ook maar fl.19,95
Verwijderd
Ik weet van cd's wel het volgende: zilver reflecteert beter, maar oxideert weer wat sneller dan goud. Voor wat oudere cd-spelers die niet goed met CDR'etjes om kunnen gaan is zilver dus geschikter terwijl je voor de houdbaarheid beter goud kunt hebben.
Aan de andere kant kunnen ze de dye tegenwoordig in allerlei kleuren maken. Dus als je een goudkleurige cd in je handen hebt kan hij nog best wel een zilveren reflectielaag hebben.
Ik denk dat dit verhaaltje van goud/zilver ook opgaat voor DVD's. Maar wat het voordeel van zilver voor een DVD zou kunnen zijn zou ik niet weten...
Aan de andere kant kunnen ze de dye tegenwoordig in allerlei kleuren maken. Dus als je een goudkleurige cd in je handen hebt kan hij nog best wel een zilveren reflectielaag hebben.
Ik denk dat dit verhaaltje van goud/zilver ook opgaat voor DVD's. Maar wat het voordeel van zilver voor een DVD zou kunnen zijn zou ik niet weten...
Pagina: 1