Toon posts:

cs dedicated server werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst op mijn windows router een dedicated counter-strike server geinstalleerd. Intern (via lan) kan ik gewoon connecten. Extern (via internet) werkt het niet. Zodra ik het server ip intyp blijft hij zoeken maar vind hij niets. Wie kent dit probleem of weet waar dat aan kan liggen.

B.t.w op de windows router draait winroute lite. Misschien dat die een ingebouwde firewall heeft en zo het inkomende verkeer blokt???

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zondag 03 februari 2002 23:32 schreef darkmarc het volgende:
ik heb laatst op mijn windows router een dedicated counter-strike server geinstalleerd. Intern (via lan) kan ik gewoon connecten. Extern (via internet) werkt het niet. Zodra ik het server ip intyp blijft hij zoeken maar vind hij niets. Wie kent dit probleem of weet waar dat aan kan liggen.

B.t.w op de windows router draait winroute lite. Misschien dat die een ingebouwde firewall heeft en zo het inkomende verkeer blokt???
Dan moet je even die poorten mappen naar de router zelf (27015 is de default, neem aan dat je server daar ook op draait)

2: tik in de console (van de HLDS) eens sv_lan
geeft hij dan als reply sv_lan=1 of sv_lan=0 ? Als daar 1 staat moet je het commando sv_lan=0 zetten in server.cfg (veranderen als daar sv_lan=0 staat dus). Mocht je provider die poort geblocked hebben ofzo (waar zit je op?) moet je m effe op een andere poort draaien door in het doel van je snelkoppeling +port 27025 (oid) toe te voegen.

Lukt het niet: contact me even via icq 68378301 of msn richardvanlooijen@hotmail.com (of reply hier ;))

Ik dacht trouwens dat Winroute Lite niet de optie tot port mapping heeft, hiervoor heb je dacht ik Winroute Pro nodig. Even demo download en, euh, braaf je license aanschaffen he?! ;) >:)

Verwijderd

Topicstarter
vaaaaaaag de dedicated server zegt dat ie op mijn dhcp ip draait op poort 27015.. maar na een poortscan zie ik er geen 27015 poort bij zitten.. vreemd..

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

or only advanced users and/or network administrators. I will not be able to support those who just got into networking, as it is a nuisance. Here are the details how to get Half-Life working:

Open the following for:

Half-Life Authenticating Server: TCP 7002 -> half-life.east.won.net:7002

Half-Life WON Server: TCP 6003 -> half-life.east.won.net:6003

Half-Life Server Master: UDP 27010 -> half-life.east.won.net:27010

Half-Life Game Server (normal): UDP 27015 -> ip.address.of.game.server:27015

Half-Life Game Server (other): UDP 270xx -> ip.address.of.game.server:270xx

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Je moet de CS server koppelen aan je andere externe ip.
Dat doe je door op de commandline dit toe te voegen:
+ip xxx.xxx.xxx.xxx
En dan op de x'jes dus het ip van je netwerkkaart naar buiten toe ipv. je interne netwerkkaart en ip.
Dan doet ie het.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Topicstarter
maar weet je wat het nou is .. zodra ik winroute lite uitzet.. kan de buiten wereld wel op mijn hlds server connecten.. en ook gewoon spelen..

heb in wr lite ook al dingetje aangevinkt dat ie alle poorten moet openzetten. Het ook al poort gemapt

wat kan da dan zijn :(
Pagina: 1