Toon posts:

MSI 850 Pro5 <- hoezo RDRAM duurder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees steeds overal dat RDRAM wel iets sneller is (dan 255 DDR) maar dat dat het het prijsverschil vaak niet waard is. Maar naar de prijzen kijkend snap ik dat niet helemaal.
Stel je neemt een 512 mb, dan kost je RDRAM maar 60 euro meer. Voor net iets meer dan 140 euro koop je dan een MSI 850 Pro5 moederbord en dan is je systeempje even duur als het goedkoopste DDR systeempje lijkt me...
Dat MSI 850 Pro5 moederbord vind ik er nogal lelijk uitzien maar dat schijnt te zijn zodat met 4 layers ipv 6 gemaakt kan worden en dat merk je dan ook in de prijs. Het heeft maar 4 PCI sloten maar aangezien het al onboard sound heeft is dat wel genoeg. USB 2.0 en U-ATA/133 zie ik ook zo het nut nog niet van in voor de meeste mensen. Verder is het enige nadeel dat ik zou kunnen bedenken dat er een fannetje op de chipset zit ipv een passieve koeler. Maakt *misschien* lawaai. Verder is het toch wel een goed bordje? What's the catch? Anders zouden er lijkt me toch meer mensen voor dit mobo gaan...

PS. Ik denk er een 1,6 Northwood op te doen en het gaat er mij vooral om dat het stabiel draait en lang blijft werken. Ik wil een duurzaam systeempje dus. Dat zonder drivers en patches ook op ongewone OS'en draait. Vandaar intel. Maar ook budget want anders zou ik geen 1,6 nemen en ook 80 euro meer dokken voor een intel mobo.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
D'r is geen catch naast wat jij noemt. Het geval is dat DDR-SDRAM de laatste tijd zo enorm in prijs is gestegen dat het verschil tussen een 256MB PC800 RIMM en PC2100 DIMM niet zo groot meer is (verschil tussen de 512MB varianten is nog wel erg groot dacht ik).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.