Ik krijg binnenkort kabel internet en ik vroeg me af of het mogelijk is om 2 computers tegelijkertijd op 1 kabelabonnement te laten internetten. Kan dit met twee netwerkkaarten? Alvast bedankt.
Tuurlijk kan het, of het mag van je provider is een andere vraag......
plug gewoon een extra netwerk kaart in je pc sluit daar de andere pc op aan in stalleer een leuke proxy en klaar Wacko
plug gewoon een extra netwerk kaart in je pc sluit daar de andere pc op aan in stalleer een leuke proxy en klaar Wacko
Bedankt. Ik zal aan de installeur vragen of het mag.
gewoon niks vragen..
Gewoon netwerkkaart installeren die monteur het huis uit gooien en de server software installeren.. en klaar
Gewoon netwerkkaart installeren die monteur het huis uit gooien en de server software installeren.. en klaar
Chello doet er in ieder geval niet moelijk over :)(maar ik zou het niet gaan vragen aan de installateur, hij kan alleen maar nee zeggen en heeft er eigenlijk nix mee te maken).
Verwijderd
als je 2 pc's gaat installeren zonder hub wil het alleen met een crosslink cable denk daar wel aan
Verwijderd
Ik deel ook mijn internetverbinding, daarvoor gebruik ik sygate.
Dat is een enorm handig programma omdat ie alles voor je regelt, binnen enkele minuten heb je internet op beide computers.
Dat is een enorm handig programma omdat ie alles voor je regelt, binnen enkele minuten heb je internet op beide computers.
Ik gebruik ook SyGate
, maar moet regelmatig als ik de client aanzet daar de Manager starten en die ff stoppen en daarna weer runnen om contact te krijgen. 
Verder vind ik SyGate zeer handig, geen gedoe met instellingen.
Verder vind ik SyGate zeer handig, geen gedoe met instellingen.
Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.
Ik gebruik ook sygate www.sygate.com werkt perfect. Je hoeft bijna niks in te stellen dus elke halve zool kan het werkend krijgen 
Ik heb trouwens @home, het mag eigenlijk ook niet (volgens de alg. voorwaarden) maar toen die installatiegast er was en zag dat ik een netwerk had gaf ie nog een tip: Installeer even 'internet delen' en je kan op elke PC internetten... wat wil je nog meer
Ik heb trouwens @home, het mag eigenlijk ook niet (volgens de alg. voorwaarden) maar toen die installatiegast er was en zag dat ik een netwerk had gaf ie nog een tip: Installeer even 'internet delen' en je kan op elke PC internetten... wat wil je nog meer
Verwijderd
Heb gewoon W2K Prof draaien, 2 netwerkkaartjes, internet sharing met een hubje, werkt perfect. Geen verdere proggies nodig.
Verwijderd
Je kan het beste gewoon een Hubje kopen, hebben wij ook gedaan. Het gaat lekker snel hier werkt ook perfect met ISDN. Op MyCom hebben ze goedkope hubies. En anders zal je het met cross cables moeten fixen maar dat gaat niet altijd even soepel.
VGR,
Remco Eissing
VGR,
Remco Eissing
Als je niks hebt: Je koopt een extra netwerkkaart (NE2000, voor 3 tientjes) voor de pc waar internet binnenkomt, daar installeer je W98 SE op, de andere pc's sluit je op die extra netwerkkaart aan m.b.v. coax (is hier snel genoeg voor) of met een hub. Ik heb 4 pc's met coax verbonden en een ethernet hub, hier op zitten weer 3 laptops met UTP, werkt prima en zeker snel genoeg. .....
Als je ergens nog een 486 heb staan kan je ook nog share the net gebruiken. Heb je ook gelijk een firewall. Kijk op www.sharethenet.com voor meer informatie
je moet gewoon een 486-er nemen met linux erop, daar sluit je je kabelmodem op aan
hubje op de 486 en naar de 2 compu's, (netwerkaarten er wel overal tussen)
firewall erbij
2 vrienden vanme hebben het ook
werkt perfect
ik ga het ook nemen
hubje op de 486 en naar de 2 compu's, (netwerkaarten er wel overal tussen)
firewall erbij
2 vrienden vanme hebben het ook
werkt perfect
ik ga het ook nemen
www.zelow.no/floppyfw
linux op een floppy in any 386+ speciaal voor dit doel
uitleg: http://www.zelow.no/floppyfw/floppyfw-ax.html
linux op een floppy in any 386+ speciaal voor dit doel
uitleg: http://www.zelow.no/floppyfw/floppyfw-ax.html
Verwijderd
Hoe zit dat ? Bij mij is de coax-kabel ietwat primitief verlengt naar mijn kamer...kan ik dan wel een internetaansluiting krijgen op mijn kamer of moet daar weer een nieuwe kabel voor worden aangelegd ??
Mad:
Nee. Je kabelmodem moet zo dicht mogelijk bij het punt aangesloten worden waar de tv kabel je huis binnenkomt. Wat je er zelf allemaal achterhangt aan splitters enzo zou je verbinding vern**ken. De monteur sluit hem wel op een goed punt aan
. Vanaf je kabelmodem trek je dan gewoon een UTP kabel door je hele huis.
Zelf had ik eerst Sygate met een COAX netwerk, maar nu is dat vervangen door deze router/switch direct aan het kabelmodem: http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=20&grid=5
Met leuke kabels naar de diverse kamers
Paul
Nee. Je kabelmodem moet zo dicht mogelijk bij het punt aangesloten worden waar de tv kabel je huis binnenkomt. Wat je er zelf allemaal achterhangt aan splitters enzo zou je verbinding vern**ken. De monteur sluit hem wel op een goed punt aan
Zelf had ik eerst Sygate met een COAX netwerk, maar nu is dat vervangen door deze router/switch direct aan het kabelmodem: http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=20&grid=5
Met leuke kabels naar de diverse kamers
Paul
Verwijderd
Ik heb gewoon een splitter gekocht voor die UTP stekkers. Dus zo:
...........UTP uitgang
UTP ingang
...........UTP uitgang
Zo heb ik dus mijn kabelmodem gesplitst over 2 compu's, en het mooie is dat die splitter maar F2.95 kost, en een kabeltje van het kabelmodem naar de splitter kost iets van 2 piek (1m), en die moet wel even veranderd worden. Het had me een hoop tijd gekost om er achter te komen, maar hij doet het nu lekker (want ik heb dit bericht verzonden met dat kabeltje!!). Je moet gewoon de kabel in het midden doorknippen, en de twee stekkers tegen elkaar houden, dan kan je zien welke snoeren je op elkaar kan aansluiten. Bijvoorbeeld pin 1 is bruin, en dat andere stekkertje, wat je dus aan de andere kant hebt liggen, is dan (dacht ik) oranje/wit. Zo worden de pinnetjes omgewisseld, want met die splitter worden de pinnetjes ook gewisseld (komt door de opbouw van de splitter).
Een nadeel is wel dat je niet met 2 computer op het zelfde moment iets kan versturen, ontvangen is geen probleem.
Of koop een netwerk kaart, maar dan ben je duurder uit.
...........UTP uitgang
UTP ingang
...........UTP uitgang
Zo heb ik dus mijn kabelmodem gesplitst over 2 compu's, en het mooie is dat die splitter maar F2.95 kost, en een kabeltje van het kabelmodem naar de splitter kost iets van 2 piek (1m), en die moet wel even veranderd worden. Het had me een hoop tijd gekost om er achter te komen, maar hij doet het nu lekker (want ik heb dit bericht verzonden met dat kabeltje!!). Je moet gewoon de kabel in het midden doorknippen, en de twee stekkers tegen elkaar houden, dan kan je zien welke snoeren je op elkaar kan aansluiten. Bijvoorbeeld pin 1 is bruin, en dat andere stekkertje, wat je dus aan de andere kant hebt liggen, is dan (dacht ik) oranje/wit. Zo worden de pinnetjes omgewisseld, want met die splitter worden de pinnetjes ook gewisseld (komt door de opbouw van de splitter).
Een nadeel is wel dat je niet met 2 computer op het zelfde moment iets kan versturen, ontvangen is geen probleem.
Of koop een netwerk kaart, maar dan ben je duurder uit.
Pagina: 1