Toon posts:

Mail form als HTML mailen ipv plain text

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om een simpel mail form, zoals dit:

http://javascript.internet.com/forms/val-cookie.html

..te maken, maar dan zodat de resultaten niet als plain text worden gemailed maar in HTML formaat, zodat de ontvager dus ook de velden krijgt te zien op de goede plaats met daarin de ingevulde gegevens?
Op de PC waar dit form verstuurd wordt draait verder geen Webserver oid..

GrtZ,
RiV

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

RiV, laat die greetz voortaan maar achterwege hoor.
Ook heb ik geen antwoord op je vraag, maar een wedervraag: waarom zou je dit willen doen; veel mensen kunnen geen HTML email ontvangen omdat ze bijvoorbeeld geen outlook gebruiken, en veel mensen hebben de HTML weergave ook uitstaan vanwege veiligheidsrisico's.
Email is van oorsprong niet bedoelt om mooi opgemaakte documenten naar elkaar te sturen (bandbreedteverslindend), maar om berichten te sturen. Voor het overige kan je attachments gebruiken waarbij je de keuze aan de gebruiker laat om het te openen of niet. Ik zou kiezen voor een simpele email met een link naar een internetsite.
Just my 2 eurocents...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor op een bedrijf (m'n stage), en die gebruikers 'snappen' er dus weinig van als het in plain text aankomt zoals:

form1=JS Suggestions
name=sdds
etc..

Vandaar dat ik het als overzichtelijke HTML wil laten weergeven bij de ontvangende partij..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

Understood.
Je geeft al aan dat op de pc geen webserver draait, dus ik neem aan dat het gewoon een form is met een action="mailto:blaatieblaat" ?
In dat geval zie ik nl weinig mogelijkheden, behalve misschien het gebruik van een externe mailservice. Die ondersteunen echter meestal geen HTML formaat (althans, niet degenen die ik ken)...

Intentionally left blank

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jeps, dat kan zoals deze: http://www.hotscripts.com/Detailed/12235.html en er zijn er wel meer te vinden bij hotscripts.com

Ik heb er ooit een normale form-mailer aangepast maar kant-en-klaar is net zo makkelijk. De bovenstaande is wel voor servers die cgi ondersteunen maar wie doet dat niet :)

Slotje omdat je dit eigenlijk makkelijk had kunnen vinden en je in het verkeerde forum zit. Over dat laatste, bij P&W willen ze dit soort vragen ook niet, maar je komt er wel uit zo lijkt me.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Dit topic is gesloten.