[VBA] Tekstvak koppelen aan veld in database!?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een tekstvak in mijn formulier en ik wil dat daar gegevens ingevoerd kunnen worden. Ik heb 3 tabellen en ik wil dat in tabel met de naam "drie" veld "titel" gekoppeld wordt aan het tekstvak.
Hoe koppel ik nu die twee aanelkaar?

Ik heb de wizard uitgevoerd, maar aangezien dit tekstvak in tabbladen staat kan ik het niet knippen en plakken, dan weet ie niet meer aan welke tabel hij is gekoppeld.
Ik heb bij eigenschappen, gegevens en besturingselementbron gekeken en dan krijg je zo'n expressie window. Ik op de tabel klikken en daarna op de juiste kolom. Dan krijg je iets van
code:
1
 =[drie]![Titel]

. Maar ook dan doe hij het niet :(
Wat doe ik fout, of hoe moet het wel? I need a little help!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Word, Access?

• iAR
  • Niet online
Access 2002! :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 14:11

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan toch je formulier aan die tabel hangen, en dan je tekstveld aan het juiste veld uit de tabel? Dat is tenminste een beetje het idee van Access :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• iAR
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:15 schreef Boss het volgende:
Je kan toch je formulier aan die tabel hangen, en dan je tekstveld aan het juiste veld uit de tabel? Dat is tenminste een beetje het idee van Access :)
Euhm, ja daar gaat het om! Het formulier heeft tabbladen en tabblad drie zit (toevallig) aan tabel drie. Ik krijg het dus niet voor mekaar om dat te koppelen... :(

Verwijderd

Die velden uit die verschillende tabellen zitten neem ik aan wel allemaal in je gegevensbron (?). Dus je gegevensbron is een query (?). Dan kun je in je werkbalk klikken op Lijst met velden. En de velden daaruit naar het goede tabblad slepen. Dan zijn ze gelijk gekoppeld aan de goede tabelvelden.

Of als je het met de hand (en VBA) wilt doen:
In het Form_Load event zet je
code:
1
me.tekstvak=me!tabelveld

en in de Form_BeforeUpdate
code:
1
me!tabelveld=me.tekstvak

• iAR
  • Niet online
Aha, ik kan het nu ff niet proberen zit op me werk. Ben nog niet zo thuis met Access handigheidjes. Kan alleen mijn kennis van VisualBasic gebruiken... :(

Maar ik neem aan dat als je dus met die code net zo koppeld als met zo'n standaard wizard die een formulier maakt van 1 tabel?

Ik ga het vanavond ff proberen, werkt het niet meld ik me nog een keer :+

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Je kunt dat VBA beter even vergeten. Helemaal als je alleen maar een veldje wilt koppelen aan de db. Dat doe je gewoon rechtstreeks.

• iAR
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 12:55 schreef IJskoud het volgende:
Die velden uit die verschillende tabellen zitten neem ik aan wel allemaal in je gegevensbron (?). Dus je gegevensbron is een query (?). Dan kun je in je werkbalk klikken op Lijst met velden. En de velden daaruit naar het goede tabblad slepen. Dan zijn ze gelijk gekoppeld aan de goede tabelvelden.

Of als je het met de hand (en VBA) wilt doen:
In het Form_Load event zet je: me.tekstvak=me!tabelvelden
In de Form_BeforeUpdate: me!tabelveld=me.tekstvak
oke, lost focus... ik volg je niet meer. waarom een query? er moet gewoon 1 veld (titel) uit tabel "drie" gekoppeld worden aan een tekstvak (txtTitel) zodat er via dat tekstvak kan ingevoerd worden.
moet je daarvoor een query gebruiken? :?

Oh ja, en dat lijstje krijg ik niet tevoorschijn... die knop is gedisabled! :'(

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50
Als je gegevens uit 1 query in drie tabbladen wilt stoppen dan moet je inderdaad de tekstvakken geheel via de wizards en menuutjes van access aan je query kunnen hangen. Ik vermoed echter dat je gegevens uit 3 losse tabellen wilt tonen in 1 formulier. Als dat het geval is dan moet je met subformulieren werken:

1 hoofdformulier, zonder gegevensbron
1 tabblad met 3 bladen
elk tabblad 1 subformulier dat gebaseerd is op een van de tabellen. vervolgens de tekstvakken in elk subformulier koppelen aan de gewenste velden van de tabel.

Succes!

• iAR
  • Niet online
Dat is dus de enige oplossing... :( Nou ja, dan doen we dat. Vind het wel waardeloos moet ik zeggen.
Thanks anyway! :)
Pagina: 1