Op zondag 03 februari 2002 23:24 schreef wussy het volgende:
ja klopt inderdaad. af en toe staat ie echt zo hard. maar het gaat me eigenlijk meer om het princiepe dat ik iets kan horen waar ik niet om vraag. weet jij niet een oplossing voor dit probleem.
dat ik em zo hard heb staan is af en toe om te testen en gewoon te kijken of alles het wel aan kan.
Ok, dus het is dus niet echt een probleem, bijn normaal gebruik lijkt het me namelijk niet dta het gebeurt

.
Dan gaan we bij deze over op de term "if it ain't brok, don't fix it"

.
Een oplossing: Trek alle bronnen uit je set, en luister alleen naar de ene aangesloten bron

.
Op zondag 03 februari 2002 23:29 schreef wussy het volgende:
misschien offtopic,
maar kan iemand mij vertellen waarom er soms achter op een versterker ingangen en/of uitgangen (analoog, dus rood/wit tulp) worden doorgelust met een klein dingetje. Ik zag dat laatst in een blad, maar de foto was te onscherp om te zien welke in-/uitgangen dat waren
Dat zijn de "bruggen" tussen de "pre-outs" en "main ins". Als je die eruit trekt, gaat de versterker geen geluid meer geven.
Je kan bijvoorbeeld een losse 5 kanaals eindtrap gebruiken om de eindtrappen te vervangen (dat heeft tbusquet met z'n 840 gedaan), zodat je eventueel extreem veeleisende speakers ook met je sony kan gebruiken, sluit er dan een stel Mark Levinson mono eindtrappen op aan

(spannende combi wel dan

).
Je kan ook een equalizer tussen de pre-out en main-in van de fronkanalen aansluiten, zodat je het geluid kan regelen (met een ultracurve, zoals Jag heeft bijvoorbeeld).
Het is eigenlijk gewoon overcompleet, maar het is fijn dat het in ieder geval
kan, mocht je het willen

.