Toon posts:

geluid van cd door dvd heen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:
als ik een dvd kijk en het is een tijdje muisstil, dan kan ik het geluid horen van een andere bron (bijv. cd) die dus ook op mijn receiver is aangesloten. het gebeurt ook wel eens dat je het geluid van een tvzender hoort.
Hoe kan dit??
heb ik iets verkeerd aangesloten?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is sowieso misschien wel handig om te vermelden wat voor uitrusting je hebt.

Uitgaande van je "only sony" gebeuren: Er zijn nog al wat versterkers van Sony die de andere signalen van ingangen niet helemaal afluiten (-oneindig dB), maar deze signalen nog steeds zwak (-60db) doorgeven. Dit is hinderlijk maar helaas weinig aan te doen. (8>

Ik heb er zelf ook last van namelijk.

PS: Dit is niet om Sony af te kraken, want er zijn zat andere merken waarbij dit probleem zich ook voordoet.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus het probleem wat ik bedoel.
een maat van mij heeft hetzelfde probleem met een ander merk receiver.
en ik weet ook dat het vaak voorkomt.
maar is hier op een of andere manier echt niet iets aan te doen?
ik heb mij spulletje soms erg hard aan staan en dan erger ik mij er dood aan. het moet toch zijn te verhelpen.
please help me!!!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je je zooi dan soms extreem hard staan? Want 60db verschil is _VEEL_

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt inderdaad. af en toe staat ie echt zo hard. maar het gaat me eigenlijk meer om het princiepe dat ik iets kan horen waar ik niet om vraag. weet jij niet een oplossing voor dit probleem.
dat ik em zo hard heb staan is af en toe om te testen en gewoon te kijken of alles het wel aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
misschien offtopic,
maar kan iemand mij vertellen waarom er soms achter op een versterker ingangen en/of uitgangen (analoog, dus rood/wit tulp) worden doorgelust met een klein dingetje. Ik zag dat laatst in een blad, maar de foto was te onscherp om te zien welke in-/uitgangen dat waren

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 februari 2002 23:24 schreef wussy het volgende:
ja klopt inderdaad. af en toe staat ie echt zo hard. maar het gaat me eigenlijk meer om het princiepe dat ik iets kan horen waar ik niet om vraag. weet jij niet een oplossing voor dit probleem.
dat ik em zo hard heb staan is af en toe om te testen en gewoon te kijken of alles het wel aan kan.
Ok, dus het is dus niet echt een probleem, bijn normaal gebruik lijkt het me namelijk niet dta het gebeurt :).

Dan gaan we bij deze over op de term "if it ain't brok, don't fix it" :P.

Een oplossing: Trek alle bronnen uit je set, en luister alleen naar de ene aangesloten bron :).
Op zondag 03 februari 2002 23:29 schreef wussy het volgende:
misschien offtopic,
maar kan iemand mij vertellen waarom er soms achter op een versterker ingangen en/of uitgangen (analoog, dus rood/wit tulp) worden doorgelust met een klein dingetje. Ik zag dat laatst in een blad, maar de foto was te onscherp om te zien welke in-/uitgangen dat waren
Dat zijn de "bruggen" tussen de "pre-outs" en "main ins". Als je die eruit trekt, gaat de versterker geen geluid meer geven.

Je kan bijvoorbeeld een losse 5 kanaals eindtrap gebruiken om de eindtrappen te vervangen (dat heeft tbusquet met z'n 840 gedaan), zodat je eventueel extreem veeleisende speakers ook met je sony kan gebruiken, sluit er dan een stel Mark Levinson mono eindtrappen op aan ;) (spannende combi wel dan :D).

Je kan ook een equalizer tussen de pre-out en main-in van de fronkanalen aansluiten, zodat je het geluid kan regelen (met een ultracurve, zoals Jag heeft bijvoorbeeld).

Het is eigenlijk gewoon overcompleet, maar het is fijn dat het in ieder geval kan, mocht je het willen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor de offtopic uitleg.

maar toch nog even, mijn probleem is dus nog niet echt opgelost. als ik dus alles aangesloten wil houden is het dan wel of niet mogelijk mijn probleem te verhelpen.
"please answer with yes or no"

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

nee

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Je hebt het over de CD als voorbeeld. wrom laat jij je CD-speler tijdens het kijken van DVD spelen je kan hem toch ook uit zetten (of stoppen met spelen) :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf alle externe apparaten via een 'input selector' aangesloten. Dit is een switch die kiest tussen bijvoorbeeld 4 input en dat als 1 output doorgeeft. Op het het moment dat je 1 signaal selecteert met een draaiknop, worden de overige signalen echt fysiek afgesloten.

Dit is niet duur en kan er voor zorgen dat je meer apparaten snel aan kan sluiten als je maar beperkt aantal ingangen op je versterker hebt.

Nadeel: Je moet aan een knop draaien, dus je hebt in 1x niets meer aan je afstandsbediening.

PS: Je kan het beschreven apparaat natuurlijk ook precies omgekeerd gebruiken: Voor 1 signaal 4 uitgangen kiezen. (8>

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 17:23 schreef Voutloos het volgende:
Ik heb zelf alle externe apparaten via een 'input selector' aangesloten. Dit is een switch die kiest tussen bijvoorbeeld 4 input en dat als 1 output doorgeeft. Op het het moment dat je 1 signaal selecteert met een draaiknop, worden de overige signalen echt fysiek afgesloten.

Dit is niet duur en kan er voor zorgen dat je meer apparaten snel aan kan sluiten als je maar beperkt aantal ingangen op je versterker hebt.

Nadeel: Je moet aan een knop draaien, dus je hebt in 1x niets meer aan je afstandsbediening.

PS: Je kan het beschreven apparaat natuurlijk ook precies omgekeerd gebruiken: Voor 1 signaal 4 uitgangen kiezen. (8>
maar ik heb een aantal dingen optisch en coaxiaal aangesloten. volgens mij ken dat ding dat niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 09:40 schreef mweert het volgende:
Je hebt het over de CD als voorbeeld. wrom laat jij je CD-speler tijdens het kijken van DVD spelen je kan hem toch ook uit zetten (of stoppen met spelen) :)
mijn tv is misschien een beter voorbeeld. die kan ik natuurlijk niet uitzetten als ik een dvd kijk. ik hoor dan nog een tvkanaal zachtjes op de achtergrond.
ik kan dan inderdaad de coax achteruit de tv of video trekken, maar dat is geen oplossing van het probleem.
Pagina: 1