v.92 modem of niet?

Pagina: 1
Acties:

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 21:32
Hoe kom je daar nu eigenlijk achter?... op de doos staat "v.92 upgradable" op de site staan 2 versies voor winxp: http://www.conceptronic.net/category.asp?Site=2&mt=Downloads&Page=488

de bovenste is v3.05.18 en die daaronder staan (v3.05.14) doen het niet... xp zegt dat er geen driver info in staat :?

dus er staat dat de v3.05.14 v.92 zijn maar die doen het niet dus heb ik de nieuwere geinstaleert....

hoe kan ik er nou achter komen of me modem v.92 compatible is of niet

en als laatste hoe kom je er achter of je isp v.92 is? kan je dat zo zien of moet je dat gewoon aan ze vragen?.. :)

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet alleen of je modem v.92 compatible is, het gaat er ook nog om of je ISP het ondersteunt.
bovendien had dit beter in IT kunnen staan.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DeaT
Op zondag 03 februari 2002 22:19 schreef Terw_Dan het volgende:
Het is niet alleen of je modem v.92 compatible is, het gaat er ook nog om of je ISP het ondersteunt.
bovendien had dit beter in IT kunnen staan.
ik vraag toch ook hoe ik achter bijde opties kom |:(

en sorry, ik wist niet eens dat IT bestond hehe :P :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 22:26 schreef DeaT het volgende:

[..]

ik vraag toch ook hoe ik achter bijde opties kom |:(

en sorry, ik wist niet eens dat IT bestond hehe :P :D
V92 is het protocol dat wordt toegepast. de meeste modems kunnen dit wel aan. vooral als je de drivers gewoon kunt downen dan zie ik zo niet wat het probleem is?

• DeaT
arg, het is niet helemaal duidelijk of de drivers v.92 zijn, dus hoe kom ik erachter of de modem dan v.92 compatible is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 03 februari 2002 22:49 schreef DeaT het volgende:
arg, het is niet helemaal duidelijk of de drivers v.92 zijn, dus hoe kom ik erachter of de modem dan v.92 compatible is
Die drivers installeren en kijken of hij dan een V92 of een V92 verbinding maakt. Wat maakt het nu uit. (V92 heeft geloof ik alleen iets betere foutcorrectie).

• DeaT
jij snapt er dus niet zoveel van :(

v.92 is voor een gamer wel belangrijk omdat het je upload snelheid verbeterd dus lagere ping krijgt.

"Die drivers installeren en kijken of hij dan een V92 of een V92 verbinding maakt."

waar dacht jij dat deze info staat dan?! |:(

• DeaT
huh?, niemand?? :'(

Verwijderd

Je kunt het verschil horen :-)

Op mijn website heb ik twee WAV bestandjes opgenomen.
Ga anders naar V92.org, daar hebben ze alle informatie over dit nieuwe protocol. En het is echt wel meer dan een drivertje hoor ! Vooral interessant is de 48kbps :9~ UPLOAD ipv minder dan de helft

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Welke providers onndersteunen dit dan in nederland?

• DeaT
daar probeer ik dus nog achter te komen... :P

ik heb een meeltje naar wanadoo gestuurt dus ff afw8en denk ik..

en voor diegenen die willen weten of je modem v.92 ondersteund (connexant chipset):

open je hyperterminal (in windows->start->programs->accessories->communications)

kies een leuke naam iets als 'bla' of 'test' ;) OK

vul dan een nummer in iets als '1' we gaan het nummer toch niet bellen :+ kies de com poort waar je modem op zit uit de lijst OK (je moet niet je modem op dat moment in gebruik hebben... :D) de volgende default settings zullen wel OK zijn.

hierna krijg je een soort console, typ hier in als je een connexant chipset heb: AT+MS=?

ik kreeg toen:

+MS: (B103,B212,V21,V22,V22B,V23C,V32,V32B,V34,K56,V90,V92),(0,1),(0,75-56000),(
0,75-56000),(0,75-56000),(0,75-56000)

er staat dus v92...

conclusie hij zal dus wel v.92 ondersteunen *D :7

ik hoop dat deze info voor anderen ook nuttig is... anders heb ik dit alles voor niets zitten typen :P

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik denk dat nog geen enkele nederlandse provider v92 ondersteunt.
Pagina: 1