cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
Toen starte smartie op en was mijn probleem over, ze waren gewoon weg. Dus toch even proberen smartie aan de praat te krijgen
Verwijderd
zou als ik jou was nog ff me aansluiting controleren
Zo staat het display nl voordat hij data krijgt
misschien je data lijnen ff nakijken ?
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
LCDInf doet het ook niet.. dus ligt het niet aan Smartie.Op maandag 04 februari 2002 10:34 schreef 4of9 het volgende:
is het Paralel of serieel en heb je dat wel goed staan in smartie?
(of hij heeft een serieel LCD wat LCDinf (nog) niet ondersteund.. maar voor niet ondersteunde LCD's geldt nog steeds: Kom ff langs bij mij, en ik bouw het in terwijl u wacht)
2 lijnen zwart is opzich goed. Weet je zeker dat je je LCD niet op de kop hebt, omdat regel 1 en 3 zwart zouden moeten worden?
Weet je zeker dat alle draden goed zijn aangesloten (meet ze ff door!!), en hoe staat je LPT poort ingesteld? Als ie op ECP staat ingesteld op poort $378 zou het meteen moeten werken.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Di-port heet dat oid.
Staat op de site van Smartie, mocht je er niet uitkomen, meel dan even dan meel ik het naar je toe.
DLPortI/O bedoel je? Is te downloaden van de site van Smartie en van de site van LCDInf.Op maandag 04 februari 2002 15:58 schreef wmeester het volgende:
Uh, je hebt toch wel dat progje gestart om je poort te activeren?
Di-port heet dat oid.
Staat op de site van Smartie, mocht je er niet uitkomen, meel dan even dan meel ik het naar je toe.
Ook hebben ze een eigen site.. maar ben ff te lui om die op te zoeken
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
alle kabels gedesoldeert en afgeknipt en opnieuw begonnen weer nagemeten alles was weer goed maar toch doet hij het niet.
vervolgens heb ik op mijn eerste printplaat mijn lcd aangesloten en daar werkt lcddump en lcdinf alleen.
de potmeter voor het contrast is niks mis mee die werkt wel
vind het alleen heel vreemd ik heb ook de printer poort al op ecp gezet maar dat werkte ook niet lcd wordt aangestuurd via de printerpoort
Verwijderd
dan kan je printerpoort opgeblazen zijn
een PRinterpoort is niet gemaakt om te (ont)koppelen als hij aan staat!
dat is mij bekend dat je dat niet moet doen omdat er geen scheiding zit die signalen tegen houden.Op dinsdag 05 februari 2002 01:42 schreef KingOfDos het volgende:
toevallig dat lcdtje aangesloten toen de pc aanstont?
dan kan je printerpoort opgeblazen zijn
een PRinterpoort is niet gemaakt om te (ont)koppelen als hij aan staat!
maar op mijn andere printplaat werkte de lcd wel in 2 programma's
(oefenprint met
ls7805 voltage regulator
potmeters
female jumpers aan printerkabel {komt de LCD op via jumpers}
ls7805 verbonden aan een printplaat kroonsteen)
reacties via e-mail andere ideeën welkom
Verwijderd
potmeters in veel standen getest ? (wel schema gebruik je eigenlijk)
en die 2 zwart lijnen zijn gewoon normaal ...
lpt-poortje op EPP+ECP ofzo eens testen
DLportIO herinstallen (MOEST IK OOK DOEN, weet niet waarom)
1.ja http://www.eio.com/lcd2014.gifOp dinsdag 05 februari 2002 21:43 schreef Mr.ChronoM het volgende:
vind dit HEEL raar
1.potmeters in veel standen getest ? (wel schema gebruik je eigenlijk)
2.en die 2 zwart lijnen zijn gewoon normaal ...
3.lpt-poortje op EPP+ECP ofzo eens testen
4.DLportIO herinstallen (MOEST IK OOK DOEN, weet niet waarom)
2.ja
3.ja
4.nee omdat ik niet denk dat het daar aan ligt heb namelijk 2 printen 1 werkt de lcd wel op (2 programma's) en print 2 werkt niet terwijl alles klopt
Ik bedoel als je pin 3 (http://www.eio.com/lcd2014.gif) direct op de ground aansluit moet hij ook werken volgens mij. (Anders moet ik morgen weer ergens potmeters op de kop zien te tikken)
ja eigenlijk kunnen zelf gewone weerstanden ook in de schakeling maar ja dan kun je het contrast niet aanpassen.Op dinsdag 05 februari 2002 23:39 schreef Pnhers het volgende:
Om er nog even lekker tussendoor te stampen: die potmeters hoeven er toch niet verplicht tussen?
Ik bedoel als je pin 3 (http://www.eio.com/lcd2014.gif) direct op de ground aansluit moet hij ook werken volgens mij. (Anders moet ik morgen weer ergens potmeters op de kop zien te tikken)
Verwijderd
das het testbeeld vna je LCD
maardaarna zou ie het moeten doen..