Toon posts:

Leven na de dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast en zeker wel eens besproken zijn ,maar ik wil het graag nog een keer horen Is er leven na de dood?
Ik zelf geloof er wel in. Ik bedoel, je kunt niet zomaar weg zijn... en in amerika is het geloof ik eens onderzocht, dat mensen, vlak na dat ze gestorven zijn, 20 gram (ofzoiets) minder wogen!!!
De ziel is dus uit hun lichaam gevlogen!!
Geloven jullie hier ook een beetje in??

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 21:24 schreef ___Joey___ het volgende:
Het zal vast en zeker wel eens besproken zijn ,maar ik wil het graag nog een keer horen Is er leven na de dood?
Ik zelf geloof er wel in. Ik bedoel, je kunt niet zomaar weg zijn... en in amerika is het geloof ik eens onderzocht, dat mensen, vlak na dat ze gestorven zijn, 20 gram (ofzoiets) minder wogen!!!
Wat er na de dood is kunnen we ons niet voorstellen (ook niet als er "niets" is). Moet je iets dat je je niet kunt voorstellen "leven" noemen?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Crusader

Arc Nature

Niemand zal jou met absolute zekerheid kunnen zeggen er leven na de dood is.
Daarnaast was ook de bewering dat het lichaam 20 gram minder woog na overlijden teniet gedaan door het feit dat geen enkele weegschaal zo ontzettend nauwkeurig kon wegen (20 gram op een totaalgewicht van zeg 80000 gram, da's een behoorlijke nauwkeurigheid).
Ik vind ook dat je niet kunt zeggen "dus is de ziel uit het lichaam gevlogen".
Eerst moet aangetoond worden dat er sowieso een ziel bestaat.
Persoonlijk geloof ik wel in "iets" na dit aardse bestaan.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Predator

Suffers from split brain

Troost je, als er geen leven na de dood is, dan is er nog altijd dood na het leven.
Altijd prijs :+

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
hmm klinkt beetje naief allemaal.

Helemaal als je zegt 'je kunt toch niet zomaar weg zijn, er moet toch iets zijn?'

door dat soort onwetenheid is naar mijn mening religie e.d. ontstaan.En waarom kan je niet ineens weg zijn? Er was toch ook een tijd voor je geboorte dat je er ook niet was? Komen en vergaan.

En er is geen leven na de dood. Waarom zou je dan doodgaan in de eerste plaats :+
Je haalt gewoon wat dingen doorelkaar, en omdat het onderzocht is hoeft het nog niet waar te zijn. Gelijk weer e de ziel (die mysterieus 20 gram weegt)

Men zegt dat de ziel niet iets fysieks is, maar toch heeft het gewicht :?

edit: ik geloof (nog) niet in 'iets' na het leven. Want ik heb hier geen enkele rede voor, of bewijzen whatever.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

niet om mensen depri te maken :D maar ik geloof er niet in. Als je doodgaat is het gewoon afgelopen en over. Als je flauwvalt of onder narcose bent is er ook "niets", ook bij slapen is er (naast het dromen, wat maar kort duurt) niets.
als je doodgaat gaan je hersenen gewoon "uit" en houdt alles op, en dan is jouw bewustzijn dus ook fietsen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 22:14 schreef Flaman het volgende:

[..]

Gelijk weer e de ziel (die mysterieus 20 gram weegt)

Men zegt dat de ziel niet iets fysieks is, maar toch heeft het gewicht :?
En van gelovigen mag het best een onsje meer zijn.

• Flaman
Op zondag 03 februari 2002 22:18 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

En van gelovigen mag het best een onsje meer zijn.
:P

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

___Joey___ schreef :
en in amerika is het geloof ik eens onderzocht, dat mensen, vlak na dat ze gestorven zijn, 20 gram (ofzoiets) minder wogen!!!
Dat is een urban legend.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Nou, ik geloof niet zo in leven na de dood. Ik denk dat je als je dood bent, je wel verdiende rust krijgt.............
dat is mijn mening

Verwijderd

Om maar even een andere mening te geven :P ik geloof wel in leven na de dood. Maar dat doe ik als christen zijnde.

En dat van die 20 gram (wat trouwens 22 gram was), geloof ik niet dat dat van je ziel was.
Ik geloof namelijk echt niet dat je dit kunt bewijzen, niet met die 22 gram of met bijv. bijna-dood-ervaring.
Let maar op, over 100 jaar hebben ze voor deze 2 proeven een mooie wetenschappelijke verklaring.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat ik et op een gegeven moment zelf mag ontdekken :)
Persoonlijk hoop ik op reincarnatie, oid.. mjah, ook dat is niet te bewijzen nog te verwerpen :)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik geloof niet in een leven na de dood
ik geloof wel in "hezelfde leven" na de dood

ik geloof dat tijd oneindig is, dit zou betekenen, dat er op "een moment" alles weer opnieuw begint, en dit voor altijd

ik heb altijd al bestaan, en zal altijd bestaan

zou iemand mij uit kunnen leggen dat tijd niet oneindig is? dat zou een stuk prettiger zijn ;)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja inderdaad. Reïncarnatie zou wel mooi zijn, je bent tijdens je leven misschien toch wel een beetje van de wereld gaan houden... Ik geloof zelf dat wij gewoon niet weten wat er komt na de dood, met een neiging naar denken dat er gewoon niets is..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

dood = dood kortom No more power supply, je lichtje gaat uit, geen stroomvoorziening meer, accu leeg, baterij op.

gewoonweg ZWART voor je ogen.

dus i dont believe in IT

Verwijderd

Natuurlijk is er leven na de dood ;) .

Ik geloof er zo sterk in dat ik mijn Christelijk geloof heb ingeruild voor het 'betere' Boedhhisme.

Als er iets mis gaat vandaag de dag in mijn leven (hetgeen de laatste tijd gelukkig echt nog zelden gebeurd!) beloof ik mezelf dat ik dat de volgende keer -in volgend leven- béter zal doen...

Dat weten is een hele troost en daarvoor is het geloof uitgevonden; toch... :? ;) ??

• Flaman
Op maandag 04 februari 2002 02:56 schreef koekoeksjong het volgende:
Dat weten is een hele troost en daarvoor is het geloof uitgevonden; toch... :? ;) ??
pcies :)
Op maandag 04 februari 2002 00:58 schreef Ping het volgende:

Ik geloof namelijk echt niet dat je dit kunt bewijzen,
En het bestaan van God, enfin de ideen ('sprookjes') van het Cristendom e.d. wel?

Verwijderd

"De dood gaat ons niets aan: als wij er zijn is de dood er niet, en als de dood er is zijn wij er niet meer".

Van wie was dat citaat ook al weer?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ach, waarom een leven na de dood?

Totale rust lijkt me ook wel lekker :P

maar je liever zorgen over de manier WAAROP je dood gaat..

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Volgens mij blijven we net zolang terug komen totdat we alles hebben meegemaakt, en alle blokades hebben overwonnen (zo zal een zelfmoordenaar in een volgend leven met de zelfde tegenslag worden geconfronteerd totdat hij dit anders oplost). Pas dan kunnen we naar wat sommige geloven de hemel, het walhalla, etc noemen gaan. Ik kan bij (sommige) mensen vaak wel zien of ze een "oude geest" zijn, er gaat dan een bepaalde rust van uit.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

In principe ben ik wel gelovig in een leven na de dood. Maar argumenten als:
- Als je onder narcose bent, ben je er ook niet
- Als je slaapt ben je er ook niet
- Enz.

Dit zegt natuurlijk niks. Dat is allemaal niet vergelijkbaar met de dood, omdat je terug komt. Uiteindelijk is dit natuurlijk allemaal een beetje "wat geloof jij ?" topic..

Maar goed, voor beide kanten zijn er geen bewijzen. Het lijkt mij alleen logisch dat er hierna nog wat is.. Anders is hier op aarde geen doel, en als je dan toch een doel hebt, dan wordt het niet getoetst..

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Flaman
Op maandag 04 februari 2002 11:14 schreef seilander het volgende:

Maar goed, voor beide kanten zijn er geen bewijzen. Het lijkt mij alleen logisch dat er hierna nog wat is.. Anders is hier op aarde geen doel, en als je dan toch een doel hebt, dan wordt het niet getoetst..
Hoezo moet er nou weer een doel zijn?? :?

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 03 februari 2002 21:40 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

Wat er na de dood is kunnen we ons niet voorstellen (ook niet als er "niets" is). Moet je iets dat je je niet kunt voorstellen "leven" noemen?
Als we ons dat niet kunnen voorstellen, moet je zoiets dan "dood" noemen??????

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 18:08 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Als we ons dat niet kunnen voorstellen, moet je zoiets dan "dood" noemen??????
Voor de achterblijvers maakt het toch meestal wel een erg dooie indruk. Dus van die kant lijkt me "dood" inderdaad wel de juiste term.

Verwijderd

Tegen SAPman: dat citaat, in iets andere vorm, is van Epicuris als ik het goed heb.

• Lamborghini
Op maandag 04 februari 2002 18:39 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

Voor de achterblijvers maakt het toch meestal wel een erg dooie indruk. Dus van die kant lijkt me "dood" inderdaad wel de juiste term.
Okee, met je eens, maar dan hebben we heb alleen over het lichaam dat dood is (meer kennen/weten/zien we niet). Alleen toch wordt er meestal met 'dood' meer bedoelt dan alleen het dode lichaam, terwijl dat een onjuiste aanname is, aangezien het nooit is bewezen of de persoon dan ook echt dood is.
(Misschien niet helemaal meer te volgen :))

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 19:21 schreef Lamborghini het volgende:

[..]
Okee, met je eens, maar dan hebben we heb alleen over het lichaam dat dood is (meer kennen/weten/zien we niet). Alleen toch wordt er meestal met 'dood' meer bedoelt dan alleen het dode lichaam, [...]
Je zegt het zelf: dat "meer", daar weten we niks vanaf. We kunnen er alleen over speculeren. Het is voor veel mensen verleidelijk om te geloven dat ze een onsterfelijke geest of ziel hebben, die na de lichamelijke dood voortbestaat. Je begeeft je met dat soort ideeen in het rijk van de fantasie. En daar is alles mogelijk.
[...]
terwijl dat een onjuiste aanname is, aangezien het nooit is bewezen of de persoon dan ook echt dood is.
[...]
Het is zeker geen onjuiste aanname, zolang alles erop wijst dat die persoon gewoon dood is. Waarom zou je de evidentste feiten gaan ontkennen om toch maar de mogelijkheid van "iets" na de dood open te houden?

Ik gun iedereen trouwens zijn private bedenksels over wat er na de dood is. Valt voor mij onder vrijheid van godsdienst.

Verwijderd

Lijkt me wel fijn, niks na de dood. Houd alles op, lekker eindig.
Helaas geloof ik wel in leven na de dood en reincarnatie, staat me zo af en toe wel tegen dat oneindige herhalen. Zelfs al zou de reincarnatie ophouden als je alles hebt meegemaakt, blijf je daarna voor eeuwig aan Gene Zijde. Verschrikkelijk gewoon.

Verwijderd

Mijn mening: dood = dood.
Verder niks...

Verwijderd

Van die ziel... 20 gram minder enzo, deden ze in de 17e eeuw ook, maar dat is dus echt geen bewijs!!!!
Vlak na de dood zitten er nog allerlei gassen in het lichaam, die vervliegen na de dood... Die gassen wegen 20 gr.
Ook verdampt er nogal wat water...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 05 februari 2002 11:35 schreef Dryade het volgende:
Ook verdampt er nogal wat water...
oh? welk water? zomaar opeens ga je meer water verdampen dan normaal?

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 11:43 schreef Crusader het volgende:

[..]

oh? welk water? zomaar opeens ga je meer water verdampen dan normaal?
Neeeee, als je doodgaat, ontspannen al je spieren zich en laat je de poep en pies vrolijk lopen. Dat kan volgens mij toch ook al gauw een kilootje schelen.

Verwijderd

20 gram minder?
Dit kan toch meerdere oorzaken hebben.. Misschien omdat je elektrische netwerk stilkomt te staan of bepaalde stoffen je lichaam uitgaan... geen idee... Maar als je ziel 20 gram weegt dan is er materie weggevlogen. Aangezien je ziel niet uit materie bestaat kan het dus niet.

• Zorg
  • Laatst online: 19:18
Op dinsdag 05 februari 2002 12:15 schreef Silverburst het volgende:

[..]

20 gram minder?
Dit kan toch meerdere oorzaken hebben.. Misschien omdat je elektrische netwerk stilkomt te staan of bepaalde stoffen je lichaam uitgaan... geen idee... Maar als je ziel 20 gram weegt dan is er materie weggevlogen. Aangezien je ziel niet uit materie bestaat kan het dus niet.
das dus het eerste waar ik aan dacht, bv alle lucht uit je lichaam enzo??

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 12:17 schreef Zorg het volgende:

[..]

das dus het eerste waar ik aan dacht, bv alle lucht uit je lichaam enzo??
Alle lucht uit je lichaam? Dan zou er dus een vacuüm ontstaan. Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Waarschijnlijker dat het experiment niet goed uitgevoerd is. Hoeveel lichamen hebben ze bijvoorbeeld gecontroleerd? Hebben ze idd zo nauwkeurig voor en na de dood gemeten? Hebben ze rekening gehouden met afwijking in de apparatuur? etc. etc.

Verwijderd

Persoonlijk geloof ik wel dat er iets is als men dood gaat. Dat kom ook doordat ik een paranormaal familielid heb. Hoe het precies zit, daar heb ik echter niet veel van meegekregen.

Ik vind het ook niet onwaarschijnlijk dat alles dat nu leeft, al een keertje eerder heeft geleefd. Zo ben ik eens tot een wonderbaarlijke theorie gekomen, maar daar is totaal geen bewijs voor. Het kwam er op neer dat men na de 'aardse' dood in het hiernamaals verder 'leeft' en na ongeveer 50 jaar weer terugkomt naar aarde. Dat bracht meteen weer een andere kwestie met zich mee. Als er leven is op andere planeten, komen al die zielen op de zelfde plek uit? Maar goed, daar gaat het hier nu niet om.

Het lijkt me ook sterk dat het hele aardse gebeuren 'zomaar' tot stand is gekomen. Ik ben niet godsdienstig o.i.d., maar ik zie wel vele overeenkomsten tussen de geloven. Dat vind ik ook wel heeel toevallig.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 05 februari 2002 20:44 schreef Phalanx het volgende:
Ik ben niet godsdienstig o.i.d., maar ik zie wel vele overeenkomsten tussen de geloven. Dat vind ik ook wel heeel toevallig.
Da's niet toevallig hoor, volgens mij zijn alle geloven ongeveer op hetzelfde gebaseerd, maar door de vele interpretaties zijn de verschillen denk ik ontstaan.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:44 schreef Phalanx het volgende:

Het lijkt me ook sterk dat het hele aardse gebeuren 'zomaar' tot stand is gekomen. .
Het woord zomaar is in dit verband totaal niet van toepassing, er zijn per slot van rekening miljoenen zo niet miljarden jaren overheen gegaan eer het hier een beetje leefbaar was. En ik kan je vertellen, dat zijn heel veel jaartjes, dat kun je met je beperkte hersencapaciteit (die we overigens allemaal hebben) niet voorstellen.

Die beperkte hersencapaciteit is ook precies waar naar mijn mening de denkbeelden over god en godsdienst door zijn ontstaan. Er zijn namelijk dingen, en die zullen er altijd blijven, die we gewoonweg (nog) niet begrijpen. Ingenieus als wij mensen zijn, verzinnen we toch iets dat het universele antwoord is op al onze vragen: God. Het tegenstrijdige in dit geheel is dat door deze geestescreatie die wij God noemen, er nog een veel groter vraagteken is ontstaan dat wij zelf niet begrijpen ook al hebben we het zelf geschapen.

Ik kan hier nog een veel langer verhaal van breien maar ik hou het kort: God schiep niet de mens maar de mens schiep God.

Ow ja, de reden dat het geloof in, met name Nederland, de afgelopen jaren zo is geslonken heeft volgens mij te maken met de individualisering die we hier de afgelopen jaren hebben meegemaakt. We hoeven niet langer het handje vast te houden van degene tegen wie we opkijken, we springen liever zelf in het diepe om te kijken hoever wij, als individu, het schoppen.

Nou weer even ontopic. Om de hierboven genoemde redenen denk ik dat er geen leven na de dood is. Daar merk je om diezelfde reden dan overigens niks van.

• Flaman
Op dinsdag 05 februari 2002 23:09 schreef Kjoe het volgende:
Jij hebt hiet gewoon eventjes in een paar woorden verteld wat ik ooit hier in een 6 pagina tellend betoog heb gepost :D

Verwijderd

Schreef je dat in deze topic?

• Flaman
Op dinsdag 05 februari 2002 23:30 schreef Kjoe het volgende:
Schreef je dat in deze topic?
nee paar maanden geleden ergens

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

OP de een of andere manier heb ik altijd het gevoel gehad dat het zinniger is om te
[me=34660]geloven in een leven voor de dood [/me] :9

Waarom?
Omdat je jezelf dan niet hoeft druk te maken dat je te weinig geleefd hebt, als er dan toch geen leven na de dood mocht zijn.

Je weet tenslotte maar nooit. O-)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Mooi gesproken!

Verwijderd

Mee eens!
Hoe zou er trouwens een leven na de dood kunnen bestaan? Hoe stel je je dat dan voor?

• Lamborghini
Op woensdag 06 februari 2002 12:52 schreef Dryade het volgende:
Mee eens!
Hoe zou er trouwens een leven na de dood kunnen bestaan? Hoe stel je je dat dan voor?
Ten eerste vindt ik de zin niet geheel correct. Want leven na de dood kan niet. Verderleven in de geest, na de stoffelijke dood, lijkt mij een betere zin.
En als je het zo ziet dan is ook meteen vanzelf er het antwoordt op jouw vraag uit te halen. Je leeft gewoon verder alleen dan zonder lichaam.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op maandag 04 februari 2002 00:58 schreef Ping het volgende:
Om maar even een andere mening te geven :P ik geloof wel in leven na de dood. Maar dat doe ik als christen zijnde.

En dat van die 20 gram (wat trouwens 22 gram was), geloof ik niet dat dat van je ziel was.
Ik geloof namelijk echt niet dat je dit kunt bewijzen, niet met die 22 gram of met bijv. bijna-dood-ervaring.
Let maar op, over 100 jaar hebben ze voor deze 2 proeven een mooie wetenschappelijke verklaring.
Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen, aan die 22 gram.

Wat me wel fascineert is dat veel mensen een zelfde 'bijna dood' ervaring meemaken: Een lange tunnel, met aan het einde een fel licht.
'Maar ik mocht nog niet binnen' zei mijn oma. Oke, zij was gelovig, en ik mag hopen voor haar dat ze daar is waar ze wilde zijn.
Maar waarom neemt nu juist, ook al geloof je in een God, de hersens die gedachten gang aan in een droom, wat bij vele hetzelfde is? Massahistery?

Persoonlijk geloof ik er ook niet in, maar het boeit me wel. Waarom zouden we studeren? Waarom zitten we niet lekker 50-60 jaar aan onze leuter te peuteren, in een grot te wachten tot de dood ons scheidt?

We hebben ons een leven aangeleerd, om toch maar die 50-80jr een beetje aangenaam te maken. Kben bang dat dit ons lot is, en dat uit puuuuur toeval wij hier op aarde zijn. En, zoals al eerder door Kjoe gezegd, bedenken we er zelf maar iets bij om onze hersens voor de gek te houden, omdat we niet kunnen bevroeden wat we zijn.

just my 2 cents

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ik zou er maar niet te hard op rekenen.
Ik ben katholiek opgevoed, maar geloof me.Uhhhhh :?
Ik weet niet meer precies wat ik eerder niet meer geloofde, sinterklaas of de bijbel.
Maar het ligt niet ver uit elkaar.

Hoe kun je nu als je doodgaat weer verder leven :?
En ik heb al de nodige lijken van dichtbij gezien.
Geloof me dood is dood.

NOFI

• Lamborghini
Op donderdag 07 februari 2002 01:00 schreef Phaerion het volgende:
Hoe kun je nu als je doodgaat weer verder leven :?
En ik heb al de nodige lijken van dichtbij gezien.
Geloof me dood is dood.

NOFI
Stoffelijk dood is idd dood.

Maar geestelijke lijken heb jij vast nog nooit gezien.
Je leeft (altijd al), je wordt geboren op aarde en krijgt er een lichaam bij. Je lichaam sterft op een gegeven moment en je gaat gewoon verder met leven zoals je dat al altijd deed.

Hier zijn er wel eens mensen die roepen: 'als er leven is moet er ook de dood zijn enz'. Nou dat klopt. Geestelijk gezien kan je niet dood en dus leef je ook niet. Oftewel je bent er gewoon zoals je nu bent en dat verandert niet.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Ja dat kan de bijbel wel vertellen.
Maar ik ben in een materiële wereld opgegroeid, waar ignorance nog al eens voor de dood van veel mensen heeft gezorgd.

Is het dan vreemd dat ik eerst keiharde bewijzen wil zien, voordat ik mijn wil en leven in de hand van iets of iemand leg waarvan het bestaan al meer dan tweeduizend jaar wordt betwist en bevochten :?

Het is een puur en natuurlijk gevoel van zelfbehoud dat over me heen komt en me doet afkeren van dat soort beweringen.
Daarvoor hoef ik niet eens na te denken.

Ik krijg er gewoon een heel ongemakkelijk en onbehaaglijk gevoel van.
Noem het een soort natuurlijk aangeboren instinct.

Maar waarschijnlijk ziet een gelovige dat misschien als de voelsprieten van de duivel.

Toen ik een jaar of 7 of 8 was.
Toen heb ik het jesus portret wat bij me aan de muur hing, van de muur getrokken en achterstevoren achter me kast gezet.
Ik heb er daarna nooit meer naar gekeken.
Me moeder heeft er wel eens naar gevraagd en ik vertelde haar dat ik bang voor hem was.

Hij keek me zo beschuldigend aan altijd, en dat terwijl ik nog maar zo'n klein ventje was.

Ik heb mij daarna altijd als van nature van het geloof afgekeerd.

Ik heb god dus afgewezen en zal dat blijven doen.
Het is mijn eigen vrije wil en ik bepaal wat ik met mijn vrije wil doe.

edit:

Ik geloof in toeval.
En dat wij met geen hogere reden hier neer zijn gezet dan alle andere dieren op deze aarde.
Die in mijn ogen echt zomaar zonder toedoen van welke goddelijke hulp dan ook is ontstaan.
Ik ben de ketter die nog geen drienhonderdvijftig jaar geleden zonder pardon op de brandtstapel zou komen.
En ik zou de dood kiezen boven het leven met een leugen.

Verwijderd

Er is eigenlijk nog steeds niemand die een verklarende reden heeft gegeven... Waar blijft die 22 gram? :?

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Misschien wel een gasvormige stof die je lichaam onzichtbaar verlaat, en die zwaarder is dan lucht?

Er is vast wel een verklaring voor.
Maar zoek het nu niet gelijk hogerop als iets niet direct te verklaren is.

Als je ziel je lichaam zou verlaten dan zou het in ieder geval niet die 22 gram zijn lijkt me.
Want een ziel kun je denk ik niet op die manier wegen.
Die schijnt niet aan ruimte tijd gebonden te zijn, dus ook niet tastbaar in die zin lijkt me.
Volgens theorieën die ikzelf niet aanhang.

Verwijderd

De hemel is eigenlijk helemaal niet bedoeld als een plek boven de wolken maar allemaal gevleugelde personen in lange witte gewaden ronddwarrelen...
De hemel zou eigenllijk alleen tot in het oneindige het gevoel hebben van god om je heen, voor de rest niks...
Alleen kan men dat zich niet goed voorstellen en heeft men het bovenstaande bedacht...
zo ook met de hel...

• Flaman
Op donderdag 07 februari 2002 12:14 schreef Silverburst het volgende:
Er is eigenlijk nog steeds niemand die een verklarende reden heeft gegeven... Waar blijft die 22 gram? :?
Welke 22 gram? Zoals in een van de eerste posts zijn deze helemaal niet erkend. Dus het onderzoek, bronnen, zijn helemaal niet betrouwbaar.

Daarnaast zal een Ziel geen gewicht hebben omdat het juist het tegenovergestelde is van je lichaam : iets niet-fysieks.

Dus gewoon weer een sprookje opgelost.

• Flaman
Op donderdag 07 februari 2002 12:50 schreef Dryade het volgende:
De hemel is eigenlijk helemaal niet bedoeld als een plek boven de wolken maar allemaal gevleugelde personen in lange witte gewaden ronddwarrelen...
De hemel zou eigenllijk alleen tot in het oneindige het gevoel hebben van god om je heen, voor de rest niks...
Alleen kan men dat zich niet goed voorstellen en heeft men het bovenstaande bedacht...
zo ook met de hel...
Misschien wil ik dat helemaal niet. Misschien wil ik wel gewoon dood zijn.

Waarom geloof je nou in de Hemel? In principe alleen maar omdat het in een boek staat :?

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 15:17 schreef Flaman het volgende:

[..]

Misschien wil ik dat helemaal niet. Misschien wil ik wel gewoon dood zijn.

Waarom geloof je nou in de Hemel? In principe alleen maar omdat het in een boek staat :?
Alleen in een boek? Ik denk dat er meer dan 1 miljard mensen zijn die daar anders over denken

• Flaman
Op donderdag 07 februari 2002 16:05 schreef Silverburst het volgende:

[..]

Alleen in een boek? Ik denk dat er meer dan 1 miljard mensen zijn die daar anders over denken
1 miljard?

:D

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Op donderdag 07 februari 2002 16:05 schreef Silverburst het volgende:

[..]

en dat snap ik dus niet. het is een door MENSEN geschreven boek, waarvan tientallen verschillende vertalingen bestaan, en sommige mensen geloven LETTERLIJK! wat er in dat boek staat, dan ben je toch niet goed wijs??

toren van babel, oorzaak verschillende talen?????

enz enz.....

mensen denk na.

Ik weet niet wat wel en niet waar is, maar een door MENSEN geschreven boek? kom op zeg, daar ga je toch niet je leven voor geven

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Hmz... heb alle tot nu toe 3 tellende pagina's aan reply's overgeslagen en ga nu wat vertellen wat er wellicht niets maar misschien ook alles mee te maken kan hebben...

Als je zin hebt probeer eens uit wat ik hieronder beschrijf, kijk wat je voelt en post daarna je reactie over hoe je er dan over denkt (dit topic en de test) ...

Strek je handen voor je uit met je linker hand vlak naar beneden (palm naar aarde, vingers gestrekt en voor je uitwijzend) en je rechter hand vlak naar boven (palm wijst naar lucht, vingers gestrekt en voor je uitwijzend). Als het goed is wijzen beide duimen nu naar rechts.

Druk nu je vingers op je palm (alsof je een vuist maakt) en strek je vingers weer. Draai je handen (polsen) om zodat beide duimen naar links wijzen en duw weer je vingers tegen je palm (maak een vuist).

Als je dit doet zie je dat je iedere keer begint met gestrekte vingers, een vuist maakt, je vingers weer strekt en je handen (polsen) omdraaid om vervolgens weer een vuist te maken...

Als je doorhebt wat ik bedoel doe dit dan ongeveer 1 minuut achter elkaar en breng daarna je handen bij elkaar zodat de palmen naar elkaar wijzen met gestrekte vingers naar voren.
(alsof je iets in mekaar wilt duwen).

Mits je alles goed hebt gedaan zul je nu iets voelen wat zal lijken op een soort magnetisch veld. Wat je werkelijk voelt is de energie die om je lichaam heen zit. Een soort ruimte om je heen die je altijd met je meedraagt. Een soort "use the force luke" achtig :)

Hopelijk voel je wat. Het wil niet altijd werken de eerste keer maar iedereen heeft het.

PS: Zoals ik al zei probeer het uit, kijk wat je voelt en zeg wat je ervan denkt. Het kan er niets maar dan ook weer alles mee te maken hebben :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-12-2025
Op donderdag 07 februari 2002 22:41 schreef seamus21 het volgende:
Hmz... heb alle tot nu toe 3 tellende pagina's aan reply's overgeslagen en ga nu wat vertellen wat er wellicht niets maar misschien ook alles mee te maken kan hebben...

Als je zin hebt probeer eens uit wat ik hieronder beschrijf, kijk wat je voelt en post daarna je reactie over hoe je er dan over denkt (dit topic en de test) ...

Strek je handen voor je uit met je linker hand vlak naar beneden (palm naar aarde, vingers gestrekt en voor je uitwijzend) en je rechter hand vlak naar boven (palm wijst naar lucht, vingers gestrekt en voor je uitwijzend). Als het goed is wijzen beide duimen nu naar rechts.

Druk nu je vingers op je palm (alsof je een vuist maakt) en strek je vingers weer. Draai je handen (polsen) om zodat beide duimen naar links wijzen en duw weer je vingers tegen je palm (maak een vuist).

Als je dit doet zie je dat je iedere keer begint met gestrekte vingers, een vuist maakt, je vingers weer strekt en je handen (polsen) omdraaid om vervolgens weer een vuist te maken...

Als je doorhebt wat ik bedoel doe dit dan ongeveer 1 minuut achter elkaar en breng daarna je handen bij elkaar zodat de palmen naar elkaar wijzen met gestrekte vingers naar voren.

Mits je alles goed hebt gedaan zul je nu iets voelen wat zal lijken op een soort magnetisch veld. Wat je werkelijk voelt is de energie die om je lichaam heen zit. Een soort ruimte om je heen die je altijd met je meedraagt. Een soort "use the force luke" achtig :)

Hopelijk voel je wat. Het wil niet altijd werken de eerste keer maar iedereen heeft het.

PS: Zoals ik al zei probeer het uit, kijk wat je voelt en zeg wat je ervan denkt. Het kan er niets maar dan ook weer alles mee te maken hebben :)
je moet ff wat plaatjes maken want ik kan je niet meer volgen :)

• MindfluX
  • Laatst online: 01-12-2024
Voor gebruiker Ping: de bijna-dood-ervaring is in (wetenschappelijke) literatuur te vinden. Je hoeft voor een redelijk antwoord niet zo lang meer als 100 jaar te wachten.

het licht, het felle licht, of het licht van de hemel plus het aan je voorbij gaan van je leven, je verleden, je herinneringen,... staat veelvuldig beschreven. Misschien vind je het wel interessant om erover te lezen.

• 456
  • Niet online

456

Op donderdag 07 februari 2002 22:41 schreef seamus21 het volgende:

Kben bang dat dit niet helemaal opgaat. Het zijn gewoon je spieren die na een minuut lang eenzelfde kracht uitgeoefend te hebben, een andere voor hun op dat moment niet bekende kracht te moeten uitoefenen.
Ander leuk testje:
Ga naast een muur staan, met je handen langs je lichaam. Druk dan met de bolle kant van je hand krachtig tegen die muur (arm gestrekt houden, hoek bij de oksel ongeveer 10-20graden)
Na een minuut stap je van de muur weg, en laat je je hand hangen.
Kijk maar eens wat er gebeurt.

• seamus21
Ik denk dat je dan het niet goed hebt uitgevoerd. De energie die je namelijk dan voelt kan je ook voelen zonder dit te doen alleen is dit een middel voor mensen die niet weten hoe ze het moeten voelen.

Maw. "het is er altijd" alleen kan je dit gebruiken om het beter te voelen aangezien het bij je handpalmen het makkelijkst (sterkst) te voelen is.

• 456
  • Niet online

456

Op donderdag 07 februari 2002 23:44 schreef seamus21 het volgende:
Ik denk dat je dan het niet goed hebt uitgevoerd. De energie die je namelijk dan voelt kan je ook voelen zonder dit te doen alleen is dit een middel voor mensen die niet weten hoe ze het moeten voelen.

Maw. "het is er altijd" alleen kan je dit gebruiken om het beter te voelen aangezien het bij je handpalmen het makkelijkst (sterkst) te voelen is.
Ik ervaar idd hetzelfde als met 'mijn' testje.
Is er wetenschappelijk een verklaring voor waarom wij 'electrisch (?)' geladen zouden zijn? Kun je dit ook mbv een meter meten? Elke energie moet toch zichtbaar gemaakt kunnen worden?

Overigens 'geloof' ik er WEL in, in een soort van 'aura' om iemand heen (soms voel je als je bij iemand in de buurt komt al ofg het klikt ja dan nee) gek genoeg want ik wil graag altijd iets wetenschappelijk bewezen wil zien.
Zo ben ik nu eenmaal, ik wil juist alles verklaart zien worden, omdat ik juist NIET geloof in het lot oid.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Ik geloof in de bijbel, niet in een onsterfelijke ziel (wordt nergens in de bijbel geleerd). Volgens de bijbel: "Stof zijt gij en tot stof zult gij terugkeren."

Die 20 gram? Zal wel lucht zijn die het lichaam verlaat. Is het niet zo dat mensen die doodgaan een soort van laatste zucht doen?

Magnetische veld van ZeeMus21? Ik geloof ook dat het lichaam energie bevat. Zonder energie waren zou ons hart niet blijven kloppen, zouden we niet blijven ademen etc. Allemaal processen die voortgaan terwijl we er helemaal niet bewust mee bezig zijn. Maar wat heeft dat te maken met een leven na de dood?
Op zondag 03 februari 2002 22:14 schreef Flaman het volgende:
hmm klinkt beetje naief allemaal.

Helemaal als je zegt 'je kunt toch niet zomaar weg zijn, er moet toch iets zijn?'

door dat soort onwetenheid is naar mijn mening religie e.d. ontstaan.En waarom kan je niet ineens weg zijn? Er was toch ook een tijd voor je geboorte dat je er ook niet was? Komen en vergaan.
Helemaal mee eens. Met dat verschil dat ik wel gelovig ben en o.a. geloof dat God iemand opnieuw kan maken, maar dat is iets anders dan verder leven.

• seamus21
Heb ik gezegd dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben? Het zou alles maar ook niets ermee te maken kunnen hebben. Het punt is dat we dat (nog) niet weten. Wel leuk blijft het om daarom over na te denken en er daardoor verschillende meningen over op na te houden. Anders zouden we ook geen (discussie) forums hebben :)

Btw wel zeer kewl als je (bewust) mee bezig bent. En jah ... je kan inderdaad dingen halen uit andermans energieveld (met name zijn emoties).

Dat komt wel van pas met waarmee ik het gebruik :)

PS: Hoop mensen zijn zich niet bewust van het energie veld wat ze om zich heen hebben en wat ze ermee kunnen doen, mijn oefening was alleen een middel om dat energieveld makkelijker te kunnen voelen. Als je dat eenmaal kan, kan je ermee gaan spelen, als je dat kan kan je iemand anders energie veld voelen en daarop reageren ...

• MIster X
Op vrijdag 08 februari 2002 00:07 schreef seamus21 het volgende:
Heb ik gezegd dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben? Het zou alles maar ook niets ermee te maken kunnen hebben. Het punt is dat we dat (nog) niet weten. Wel leuk blijft het om daarom over na te denken en er daardoor verschillende meningen over op na te houden. Anders zouden we ook geen (discussie) forums hebben :)
Ik blijf het idd ook fascinerend vinden, maar heb me er eigenlijk nooit erg in verdiept.

Verwijderd

Nou, die oefening van seamus21 werkt voor mij niet echt, maar wat voor mij wel altijd werkt, is armen spreiden, en dan langzaam met gestrekte armen je handpalmen naar elkaar toe brengen.

Verwijderd

Ik geloof niet in de bijbel, dat ding is gemidded meer dan 100 jaar na de dood van christus geschreven...
Daarvoor is het gewoon doorverteld, na 100 jaar is dat dus echt niet meer te vertrouwen, zelfs z'n geboortedatum (en dus ook onze jaartelling0 is niet zeker...

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:01 schreef Dryade het volgende:
Ik geloof niet in de bijbel, dat ding is gemidded meer dan 100 jaar na de dood van christus geschreven...
Daarvoor is het gewoon doorverteld, na 100 jaar is dat dus echt niet meer te vertrouwen, zelfs z'n geboortedatum (en dus ook onze jaartelling0 is niet zeker...
En de Koran? :)

• seamus21
Hmz... toch is even kijken of ik mijn oefening niet met plaatjes kan illustreren of zo :)

• MIster X
Op vrijdag 08 februari 2002 12:01 schreef Dryade het volgende:
Heel veel mensen komen aan met die soort argumenten, argumenten die alleen maar duidelijk maken dat men er helemaal niets van weet.

De bijbel is nooit door mondelijke overlevering doorgeven. De joden waren een volk dat werkelijk alles op papier schreef. Mozes was rond 1513 v.Chr. degene die de eerste boeken schreef. De oudste voorhanden zijnde manuscripten dateren van zo'n 200 v.Chr.

Jezus geboortedatum en dus de jaartelling weten we idd niet zeker. Wel weten we dat hij ongeveer 30 jaar was
"in het vijftiende regeringsjaar van Tiberius Caesar, toen Pontius Pilatus stadhouder van Judéa was, en Herodes districtsregeerder van Galiléa, maar zijn broer Filippus districtsregeerder van het land Ituréa en Trachonítis, en Lysánias districtsregeerder van Abiléne, in de dagen van de overpriester Annas en van Kajafas." (Lukas 3:1,2)
En zoek maar op in de encyclopedie: Tiberius begon te regeren in het jaar 14. Is deze tekst onbetrouwbaar? Waarom zou men hierover moeten liegen?

En oh ja: 14+15-30=-1. Maar het jaar 0 bestaat niet, dus is Jezus geboren rond het jaar -2 v.Chr.
Pagina: 1