MSI K7T266 Pro2 en nVidia werken niet samen?

Pagina: 1
Acties:

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Beste mensen,

gister spullen gekocht voor een nieuw pctje.. vandaag in elkaar gezet.. werken.. ho maar. ;(

Het probleem is dat zodra ik drivers installeer in Windows 2000 voor mijn videokaart (nVidia chipset) Windows vastloopt bij het opstarten. Safe modus, VGA modus werken prima. Wanneer ik de driver weer verwijder werkt het ook weer. Driver erop.. systeem start niet meer op.

Het gaat om een systeem met de volgende hardware:

- MSI 6380 K7T266 Pro2 moederbord (VIA chipset)
- AMD Athlon 1700+
- Coolermaster koeler (meen een EPII of zoiets?)
- 512 MB DDR
- IBM 61.4 GB 7200 rpm UDMA 100 60GXP
- Leadtec Winfast GeForce 2 MX DH Pro

Ik heb alle verdere hardware er al uit gehaald, het bios van de videokaart en van het moederbord geflasht naar de laatste versies, alle aanbevolen stappen van Leadtec toegepast, service pack 2 met AGP patch voor VIA chipsets geinstalleerd, alle kabels gecontroleerd, drivers van nvidia.com geprobeerd, drivers van leadtec.com.tw geprobeerd.. noppes :(

Wanneer ik dus geen driver geinstalleerd heb start het systeem wel door, met de nVidia driver krijg ik na het witte windows 2000 opstartscherm ineens dat het hele scherm door elkaar heen springt en niks meer doet.. bij de driver van Leadtec krijg ik gewoon een zwart scherm en gebeurd er niks meer.. monitor blijft wel aan, maar geen beeld.

Ik weet echt niet meer wat ik met deze zooi moet doen. Ik had na vele positieve reacties en tests dit MSI moederbordje genomen.. is dit achteraf toch een slechte keuze geweest??

Help please!!
Heel erg bedankt alvast!!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de resolutie te hoog staan? Kan je beeldscherm wel 800x600 aan? (std win2k res toch?) Verkeerde Hz?

• MrKoen
Op zondag 03 februari 2002 21:13 schreef Skaah het volgende:
Heb je de resolutie te hoog staan? Kan je beeldscherm wel 800x600 aan? (std win2k res toch?) Verkeerde Hz?
Staat gewoon op de standaard.. ik kom nooit op het punt waar ik het kan instellen. Mijn monitor is een Daewoo 901D. Ondersteunt met gemak 1600x1200 op 120Hz. Lijkt me dus niet dat dat het probleem is.

Ik heb overigens ook de 4 in 1 VIA drivers geinstalleerd.. ook al zonder resultaat. Ik begin nu opnieuw met Windows 2000 install.. dan SP2 erop.. dan 4 in 1 drivers en dan maar weer hopen dat m'n videokaart werkt. Is dit een goed stappenplan?

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 20-08 23:47
installeer eerst eens de Via 4in1 driver, daarna een gewone nVidia detonater driver (dus niet specifiek voor leadtec). Probeer eens de 21.83 of de 27.20. Daar heb ik geen problemen mee gehad.
Enneh, win2K wil wel eens vervelend zijn. Weet je zeker dat je de nVidia drivers voor winXP/2K hebt gebruikt? de windows 98 drivers doen het niet!

Draai trouwens een K7T266 pro 1 met een Leadtec G-force 2 pro. Komt denk ik wel redelijk overeen.

• MrKoen
Ok! Bedankt voor de reacties zover. De Win2k pro installatie is bijna voldaan. Jij raadt me dus aan gewoon de 2000 driver van www.nvidia.com te downen en te gebruiken? Ik weet zeker dat ik niet de 98 driver had aangezien de bestandsnaam win2k-xp bevat :) Ik ga het nogmaals proberen met eerst de 4 in 1 en dan de drivers van nvidia.com! Thx!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 20-08 23:47
Op zondag 03 februari 2002 21:34 schreef MrKoen het volgende:
Ok! Bedankt voor de reacties zover. De Win2k pro installatie is bijna voldaan. Jij raadt me dus aan gewoon de 2000 driver van www.nvidia.com te downen en te gebruiken? Ik weet zeker dat ik niet de 98 driver had aangezien de bestandsnaam win2k-xp bevat :) Ik ga het nogmaals proberen met eerst de 4 in 1 en dan de drivers van nvidia.com! Thx!
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt, maar zo moet het een heel eind lukken. En lees eerst de readme bestanden die bij de drivers zitten! Daar staan dingen in die je ff moet weten.
En over die win2k-xp driver, 't zou kunnen. Misschien was het een onstabiele driver (heeft nVidia wel eens ooit :()

• MrKoen
:'( Weer niet gelukt. Wat ik nu heb gedaan:

- Win2k Pro installatie
- VIA 4 in 1 driver install (reboot)
- nVidia driver v21.83 (reboot)

Nu ie weer opstart wordt het na het witte opstartscherm weer een kleurige boel en stopt ie :'(

Nog andere tips? Misschien iets in het bios dat ik moet veranderen? Ik heb tips voor bios instellingen uit andere topics in dit forum al geprobeerd.. ook niks. Hoe heb jij het ingesteld staan?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op zondag 03 februari 2002 22:04 schreef MrKoen het volgende:
:'( Weer niet gelukt. Wat ik nu heb gedaan:

- Win2k Pro installatie
- VIA 4 in 1 driver install (reboot)
- nVidia driver v21.83 (reboot)

Nu ie weer opstart wordt het na het witte opstartscherm weer een kleurige boel en stopt ie :'(

Nog andere tips? Misschien iets in het bios dat ik moet veranderen? Ik heb tips voor bios instellingen uit andere topics in dit forum al geprobeerd.. ook niks. Hoe heb jij het ingesteld staan?
Welke 4in1 heb je gebruikt?/ Ik heb nl met een msi k7t266a pro2 ruzie met de 4.37, en met de 4.35 werkt 't wel goed.
btw, heb je de agp drivers van Via wel in "normal" mode geinstalleert, dat kan ook nog wel eens helpen.

• MrKoen
Op zondag 03 februari 2002 22:11 schreef Dino78 het volgende:

[..]

Welke 4in1 heb je gebruikt?/ Ik heb nl met een msi k7t266a pro2 ruzie met de 4.37, en met de 4.35 werkt 't wel goed.
btw, heb je de agp drivers van Via wel in "normal" mode geinstalleert, dat kan ook nog wel eens helpen.
Ik heb inderdaad de v4.37 VIA 4 in 1 drivers gebruikt. Ben nu de 4.35 drivers aan het downen.. ga ik eens proberen! Die normal mode optie is trouwens toch alleen bij installatie onder win98 en niet onder 2000 als ik het goed begrepen heb uit de help files?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:12
Op zondag 03 februari 2002 22:15 schreef MrKoen het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad de v4.37 VIA 4 in 1 drivers gebruikt. Ben nu de 4.35 drivers aan het downen.. ga ik eens proberen! Die normal mode optie is trouwens toch alleen bij installatie onder win98 en niet onder 2000 als ik het goed begrepen heb uit de help files?
Dat zou ik niet weten, sorry. Ik heb je ge-installed onder 98 en XP. Of het onder XP zo was, weet ik niet meer :?
Ik wordt geloof ik een beetje vergeetachtig, of zou het selectief zijn.... :)

• MrKoen
Ook de v4.35 drivers.. no luck :'( Damn wat kan dit nou zijn?!?! Het systeem draait zo lekker.. alleen met 16 kleuren op 640x480 is nie echt alles ;) *zucht* Ik ga maar weer eens wat verschillende versies proberen. Als er nog iemand tips of suggesties heeft.. please posten! Kan alle hulp gebruiken. Ook als je een soortgelijk systeem hebt draaien.. plz even melden welke drivers en welke versies je gebruikt. Thx again!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zondag 03 februari 2002 22:27 schreef MrKoen het volgende:
Ook de v4.35 drivers.. no luck :'( Damn wat kan dit nou zijn?!?! Het systeem draait zo lekker.. alleen met 16 kleuren op 640x480 is nie echt alles ;) *zucht* Ik ga maar weer eens wat verschillende versies proberen. Als er nog iemand tips of suggesties heeft.. please posten! Kan alle hulp gebruiken. Ook als je een soortgelijk systeem hebt draaien.. plz even melden welke drivers en welke versies je gebruikt. Thx again!
Weet je zeker dat het geen irq probleem is ?, deelt de gf2 een irq soms ?..

• MrKoen
Het lijkt inderdaad wel op een IRQ conflict.. daar is echter geen sprake van. Ik heb nu alleen nog de videokaart en een 3com 3c905 netwerk kaartje in de pc zitten en die zitten beide op andere IRQ adressen. Ik heb inmiddels allerlei combinaties van drivers geprobeerd.. allemaal zonder succes. Ik snap d'r echt niks meer van. Ga er maar eens een nachtje over slapen. Bedankt allemaal zover en welterusten.

• MrKoen
Nog ff een laatste vraagje voor vandaag.. is er een manier hoe ik zou moeten kunnen zien of die VIA 4 in 1 drivers goed geinstalleerd zijn? Ik zie niets in het startmenu.. ook niks in het software menuutje in het config scherm. Hoe weet ik nou of dat eigenlijk wel goed gaat? :?

• MrKoen
Gaan we weer. Met frisse en volle moed weer aan het proberen. Ik heb nu een Voodoo 3 3000 kaartje erin gestoken en ben Win2k Pro daarmee opnieuw aan het installeren. Het hele installeren van drivers voor welke video kaart dan ook ging niet eens meer door al die klote drivers en patches die ik links en rechts geprobeerd heb. Eens kijken of dit m'n probleem enigszins verhelpt...

• MrKoen
En tadaa... systeem werkt als het zonnetje hoog in de hemel met die Voodoo 3 3000! Tijdens de install heeft win2k pro automatisch de drivers geinstalleerd en bij de eerste keer opstarten meteen al een frisse 16 bit kleurenomgeving en een leuke resolutie. Dang this ;( Betekend dus dat er iets is met die Leadtek kaart. Hartstikke nieuw kaartje.. g*v*r de g*v*r (excuse me). Iemand nog ideeen wat ik met die Leadtek kan doen? (behalve in de prullenbak gooien)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op maandag 04 februari 2002 10:47 schreef MrKoen het volgende:
En tadaa... systeem werkt als het zonnetje hoog in de hemel met die Voodoo 3 3000! Tijdens de install heeft win2k pro automatisch de drivers geinstalleerd en bij de eerste keer opstarten meteen al een frisse 16 bit kleurenomgeving en een leuke resolutie. Dang this ;( Betekend dus dat er iets is met die Leadtek kaart. Hartstikke nieuw kaartje.. g*v*r de g*v*r (excuse me). Iemand nog ideeen wat ik met die Leadtek kan doen? (behalve in de prullenbak gooien)
Uitproberen in een andere pc .... dan weet je het gauw genoeg, het zou wel kunnen dat alleen die gf i 640/480 werkt, maar meestal is zo'm ding helemaal gaar of helemaal door en wil ie niet alleen geen hoge reso's of geen 3d bijv, hoewel ik dit wel een keer gezien heb ..

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op maandag 04 februari 2002 10:47 schreef MrKoen het volgende:
garantie :? niet in de prulebak .... anders wil ik hem wel als je hem gaat weg gooien :) * Roberto kick op kapote Computer onderdeelen >:)

• MrKoen
Helaas geen kapotte videokaart voor je >:) Heb het probleem eindelijk kunnen oplossen!! Stond op het punt om een ATI Radeon 8500 te halen en de Leadtek maar in een oud systeempje te frotten toen ik ineens op het drivers onderdeel van Tweakers.net een onofficiele nVidia 27.20 driver tegenkwam. Laatste hoop die geinstalleerd en tot mijn verbazing werkt nu alles PERFECT. Geen enkel probleem meer en tevens een HELE zooi interresante nieuwe features in deze nieuwe driver. O.a. ook dat Windows 2k de dualhead als apparte videokaarten beschouwd. Handig voor als je tweede monitor net aan de verkeerde kant staat (zoals ik dus had) of als je op je ene scherm fullscreen een video wilt kijken (DirectX aangestuurd) en op de andere wilt doorwerken :)
Anyway.. ikke blij.. probleem is opgelost. Thx iedereen hier die gereageerd heeft voor jullie hulp!
Effies nogmaals als opsomming mocht ooit iemand via de search hier terecht komen met eenzelfde probleem:

- Win2k Pro install
- Win2k Sp2 install (www.microsoft.com)
- VIA 4 in 1 driver install (www.viarena.com)
- nVidia driver versie 27.20 install (zie drivers op tweakers.net)

En tataa.. soepel en super lekker werkend systeempke 8-)
Pagina: 1