Op zondag 03 februari 2002 20:29 schreef marzzman het volgende:
Cpu Idle met kast open = 43
Cpu stressed met kast open = 52
Cpu Idle met kast dicht = 51
Cpu Stressed met kast dicht = 62
Ik haal dit topic weer omhoog omdat mijn probleem groter is en ik daar dus geen nieuw topic voor wil starten !
De gegevens in de quote zijn nu serieus waar veranderd in
Cpu Idle met kast open = 48
Cpu stressed met kast open = 57
Cpu Idle met kast dicht = 56
Cpu Stressed met kast dicht = 64
Dit is geen gein, dit lees ik af met Sisoft, AsusProbe (die geeft bij mij wel de juiste waarden aan) en MBM5 ...
Ik denk wel dat ik de problemen weet:
*no airflow what so ever (mijn voeding doet ook vrij weinig)
*slechte coolermaster
*het weer wordt beter en daardoor proc niet blij
Ik denk dus aan twee dingen --> nieuwe cooler kopen en fans inbouwen. Nieuwe cooler koop ik waarschijnlijk toch wel dus daar kom ik wel uit.
Nu gaat het om die coolingfans in je kast, ik ben de GROOTSTE n00b op dat gebied, weet er niets van. Ben wel vrij technisch aangelegd dus zal het wel kunnen leren. Ik heb dus een Miditower met Nokia design, zie specs. Aan de voorkant kan ik sowiezo geen fans bouwen --> CD-rom zit daar, brander komt daar ... dan heb ik nog 1 bay over tussen mijn brander en de diskette... !!! Daaronder zitten allemaal knopjes en stuff. Aan de achterkant zitten al mijn poorten van de pc zelf en bovenin zit de voeding.
Onder de voeding zit een rooster in mijn kast van 80 mm in doorsnee (straal is dus 4 cm

) ... daar wordt enorm zachtjes lucht ingezogen. Mijn voeding blaast ook vrij zacht lucht uit (voeding sterkte uit is groter dan rooster lucht in). Onder dat rooster zit nog iets vaags waarvan ik geen idee heb wat het is, het ziet er zo uit ongeveer.
.-----------.
|__________|
|''''''''''''''''''''''''''|
.-----------.
(Dit moet er dus vierhoekig uitzien, maar in de post ziet het er anders uit als op het forum

)
De streep met haakjes door het midden is breder dan getekend en lijkt erop alsof hij eruit gedrukt kan worden. Ik vind het vaag --> ik zou dus alleen kunnen kiezen voor een intake of een aparte outtake, want ik heb maar ruimte voor 1 koeler

?
Dan nog een vraagje, als ik mij kast nu zo gewoon laat en koop een veel betere cooler, Swiftech MCX426, HHC001, Volcano 7+ ofzo, zal mijn temperatuur dan wel zakken, of zou hij nog steeds zo aso hoog blijven door de slechte airflow
Hellup plz ....