Canon EOS 80D En wat glaswerk
niet genoeg
Verwijderd
Want ?, wat heb je dan nu al precies gedaan? en met welk programma deel je de boel dan ?Op zondag 03 februari 2002 21:02 schreef Firecow het volgende:
niet genoeg
Volgens mij,
als je niet rechtstreeks op internet zit kan je met MSN niet versturen, en wel ontvangen en met ICQ precies andersom. Het is inderdaad een kwestie van enkele poorten open zetten / doorlussen, maar helaas werkt dat niet altijd goed is mijn ervaring.
(ik draaide gewoon een webservertje waar ik files opzette, ook makkelijk, zeker met samba)
In die grote poortmapping storie staat inderdaad niet genoeg, want wat hij eigenlijk wil weten is : welke poorten moet ik doorlaten om weer met MSN en ICQ te kunnen verzenden.
MSN is een makkie, dat vind je in de helpfile van MSN zelf, ICQ zijn veel poorten geloof ik, maar er is hier zeker iemand de ze precies op kan noemen.
Als je met ICQ niet kan versturen zit die andere ook achter een router/firewall, vaak kan je wel files versturen als 1 van de 2 wel rechtstreeks op inet zit.
als je niet rechtstreeks op internet zit kan je met MSN niet versturen, en wel ontvangen en met ICQ precies andersom. Het is inderdaad een kwestie van enkele poorten open zetten / doorlussen, maar helaas werkt dat niet altijd goed is mijn ervaring.
(ik draaide gewoon een webservertje waar ik files opzette, ook makkelijk, zeker met samba)
In die grote poortmapping storie staat inderdaad niet genoeg, want wat hij eigenlijk wil weten is : welke poorten moet ik doorlaten om weer met MSN en ICQ te kunnen verzenden.
MSN is een makkie, dat vind je in de helpfile van MSN zelf, ICQ zijn veel poorten geloof ik, maar er is hier zeker iemand de ze precies op kan noemen.
Als je met ICQ niet kan versturen zit die andere ook achter een router/firewall, vaak kan je wel files versturen als 1 van de 2 wel rechtstreeks op inet zit.
PSN ID: Aapzak
<zeikmode>
Sinds
Sinds
thunderstruck
het is sinds ja te laat gezien en geen zin om te editen 
welke poort voor icq moet ik dan aanpassen om het weer te kunnen ??
Dus je hebt dat portmapping verhaal NIET gelezen? want ik zag het binnen 4 seconden.Op zondag 03 februari 2002 21:27 schreef Firecow het volgende:
ach...in een volgend leven lach je er om!
ja poort 6900 ofzo
maar dan gebeurt er nog geen reet
Verwijderd
Vindt jij het gek dat er niets gebeurt, want die poorten kloppen helemaal niet.Op zondag 03 februari 2002 23:55 schreef Firecow het volgende:
ja poort 6900 ofzo
Zoals dus ook in de FAQ staat die al meerdere malen is genoemd.
Hoe jij aan deze range komt
[topic=184484/1/25] staat voor filetransfer een andere range die je kan gebruiken.Client1:
ICQ =>preferences =>connection =>user =>use: 5000-5029
Client2:
ICQ =>preferences =>connection =>user =>use: 5030-5059
Client3:
ICQ =>preferences =>connection =>user =>use: 5060-5089
Server:
TCP, 5000-5029 tot 192.168.0.2 (client1)
TCP, 5030-5059 tot 192.168.0.3 (client2)
TCP, 5060-5089 tot 192.168.0.4 (client3)
Ook die moet poorten moet je invoeren op de server + in ICQ zelf.
Server: 8000 - 8100
Client: 8000 - 8100
etc etc
Je hebt ook nog niet aangegeven waar jij het spul mee hebt gedeeld, ik heb de Winroute settings overgenomen. Mocht je deze niet hebben dan kan je de poorten gewoon overnemen.
ja die poort veranderen help dus ook geen moer
ik gebruik dat progje wat bij win 98 se zit ICS
ik ben dus de server en die andere pc de client
bestanden aannemen kan ik
bestanden over het netwerk sturen via icq gaat ook
alleen zenden naar buiten lukt dus niet
en ja ik ben een netwerk n00b
ik gebruik dat progje wat bij win 98 se zit ICS
ik ben dus de server en die andere pc de client
bestanden aannemen kan ik
bestanden over het netwerk sturen via icq gaat ook
alleen zenden naar buiten lukt dus niet
en ja ik ben een netwerk n00b
Verwijderd
ik kan je 1 ding zeggen: via ICS werkt t zowieso niet met MSN, dus dat hoef je niet te proberen.
op de microsoft site is dr genoeg over te vinden. oa op upnp wat dat later ?meschien? gaat verhelpen.
op de microsoft site is dr genoeg over te vinden. oa op upnp wat dat later ?meschien? gaat verhelpen.
gisteren deed hij het wel weer op eens het sturen 
en toen ik aan het begin op canel drukte bij netwerk aanvraag als je windows opstarten deed hij het ook gewoon
dus ik weet nog steed niet wat het is
en toen ik aan het begin op canel drukte bij netwerk aanvraag als je windows opstarten deed hij het ook gewoon
dus ik weet nog steed niet wat het is
icq kan je ook gebruiken via een socks proxy server en msn zelfs via een http proxy, en dan werkt het wel:
dus gewoon een proxyserver installeren
dus gewoon een proxyserver installeren
Verwijderd
Het is een gigantisch gekloot/gezeik om dat aan de praat te krijgen, maar mij het gelukt door MS Proxy Server te installeren. Dan heb je een HTTP/SOCKS proxy, dit programma van M$ ruled echt (na windows XP een van de weinige rulende progjes van M$
).
Echt aan te raden!
Echt aan te raden!
Pagina: 1