waarom cdrom én brander ?

Pagina: 1
Acties:

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
binnenkort koop ik een 3e hd. Heb echter geen ide meer vrij dus gaat de cdrom eraf. Dan zal ik alles moeten lezen met de brander. Gaat dit ten koste van de levensduur van de brander of zijn er 2 aparte koppen ?

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

Verwijderd

't gaat zowiezo ten koste van de levensduur van de brander, want hij wordt meer gebruikt.
Nee, hij heeft maar 1 kop, en die is zwaarder dan die van een CDromdrive.
dus...

Verwijderd

Om die levensduur hoef je je niet echt druk te maken denk ik, maar die zal natuurlijk wel wat verkort worden. Het ergste is nog dat je niet meer makkelijk van cd naar cd kunt kopieeren en branders lezen ook wat trager.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zondag 03 februari 2002 20:06 schreef dev het volgende:
Om die levensduur hoef je je niet echt druk te maken denk ik.....
Dus wel, omdat je vaak wat oudere/beschadigde cd's leest slijt je brander echt veel harder :(

Heb ervaring :( Heb in 2 jaar, 2 fikkers gesloopt :'( Nu brandde ik ook wel veel (2000 cd's/jaar).

webOS all the way!

Verwijderd

kuru1234: heb je nog PCI sloten vrij? Zo ja: een 2de controller doet wonderen voor je hoeveelheid aansluitingen ;)
En ja dat gaat ten koste van de brander: deze moet meer doen...

• Vlabakje90
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 20:07 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Dus wel, omdat je vaak wat oudere/beschadigde cd's leest slijt je brander echt veel harder :(

Heb ervaring :( Heb in 2 jaar, 2 fikkers gesloopt :'( Nu brandde ik ook wel veel (2000 cd's/jaar).
Sorry maar dat kan echt niet een jaar heeft 365dagen dat betekend een krappe 6 CD's per dag. Mocht het waar zijn dan verwonder ik me er niet over dat er twee branders doorheen gedraaid zijn.

En volgensmij heb je allang een andere brander voor dat ie ook maar tekenen van slijtage gaat vertonen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:41
waarom koop je geen IDE (RAID) Controller dan? doe je daar je HDD's achter. en achter de gewone IDE de CD-rom en CD-writer

Verwijderd

hey,
je kan natuurlijk nu ook een 100gb schijf kopen en dan een oude schijf wegdoen en dan heb je nog steeds je cd rom en je brander :)
mzzl daafie

• CV_SmileY
  • Laatst online: 15-04 21:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Denk dat het in de meeste gevallen niet gedaan wordt om slijtage te voorkomen. Maar bij het kopieëren van cd's vind ik het toch een sluk makkelijker. Orgineel in cd-rom, lege in brander.. Anders moet je steeds gaan wisselen

• Flappie
  • Laatst online: 17:41
Op zondag 03 februari 2002 20:12 schreef CV_SmileY het volgende:
Denk dat het in de meeste gevallen niet gedaan wordt om slijtage te voorkomen. Maar bij het kopieëren van cd's vind ik het toch een sluk makkelijker. Orgineel in cd-rom, lege in brander.. Anders moet je steeds gaan wisselen
* Flappie denkt dat kuru1234 beter een IDE (RAID) controller kan kopen. das veeeel makkelijker..

• kuru1234
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
Ga over enkele maanden een nieuw systeem kopen (incl raid) maar die Maxtor 80gb/133 wil ik mezelf eerder al kado doen. Die brander moet het dan een maand of 4-5 in zijn eentje doen. En cd naar cd doe ik vrijwel nooit, ik rip alles (al meer dan 7500 mp3's gna gna) toch eerst naar HD.

Zo jammer om die 20 gieg schijf eruit te gooien... ;)

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op zondag 03 februari 2002 20:10 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

Sorry maar dat kan echt niet een jaar heeft 365dagen dat betekend een krappe 6 CD's per dag. Mocht het waar zijn dan verwonder ik me er niet over dat er twee branders doorheen gedraaid zijn.

En volgensmij heb je allang een andere brander voor dat ie ook maar tekenen van slijtage gaat vertonen.
Nope, waarom zou ik liegen :? Vroeger bakte ik nogal veel... En die branders hadden dus echt last van slijtage (cd's niet/slecht lezen, veel mislukte cd's, zelfs na het grondig reinigen van de fikker!) :(

webOS all the way!

Pagina: 1