casema referentieserver

Pagina: 1
Acties:

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Ik ontvang zo af en toe een ping van rs.casema.net ip: 195.96.96.115

is casema zijn eigen verbindingen aan het testen? Dit is de veelgenoemde referentieserver.......

zeker om de consumentenbond met harde data om de oren te slaan.
Mijn firewall dropt deze incoming ICMP's, krijgen ze een time-out, hehehe >:)

• valkenier
Ik denk echt dat casema al zijn klanten aan het pingen is om te kijken of ze wel in een "probleemwijk" zitten, hierop baseren ze straks of wel of niet geld terug krijgt vrees ik. Dit kon wel eens heel belangrijk gaan worden.... zijn er meer casemelaars die dit merken?

Verwijderd

Nee, geen last van gehad.

Verwijderd

Yep. Ik krijg die Ping ook elke dag de hele dag. Al sinds ik bij Casema zit. Geen idee waarvoor het dient.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
me too

• valkenier
Ik heb ooit op een van de admins-paginas van casema iets gelezen over het idee van een referentieserver, die de tot nu toe gebruikelijke snelheidsmeting voor zijn rekening zou gaan nemen. Dit was altijd maar een plan. Wel toevallig dat in tijden van consumentenbond-akties wij opeens die pings gaan krijgen.

Die pagina waar het stond is uit de lucht, maar hier vind je nog een opmerking over die referentieserver.

oh ja en de casema-admins zie je hier "aan het werk" ;)

Verwijderd

ik krijg t ook de hele tijd, maar nu is ook smtp.casema.net op een vage port (61190) bezig! dat terwijl ik helemaal geen casema-mail gebruik ofzo!
als ze nu eens zouden VERTELLEN wat ze allemaal uitspoken (op hun website bijvoorbeeld), dan zou t een stuk duidelijker zijn allemaal.

2000/07/02 12:06:39 GMT +0200: Realtek RTL8029 E..[0000][No matching rule] Blocking incoming TCP: src=195.96.96.12, dst=192.168.0.1, sport=25, dport=61190.

(wtf?)

Verwijderd

op die pagina die valkenier gaf over de referentieserver staat over zo'n snelheidstest:
U mag meten met of zonder cache-server ingesteld, maar het is prettig als u ook dit aangeeft op het formulier.
maarreuh.. alle casema-verkeer gaat zo en zo door een cache-server
Pagina: 1